Millaista kaaliruokaa tarjoaisit joulupöydässä? Mulle tulee mieleen säilötty punakaali.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Säilötystä en tiedä. Itse ostan punakaalinpään ja raastan tai leikkaan sen ohuiksi viiluiksi ja laitan kattilaan, joukkoon suolaa, pippuria, neilikkaa ja yksi raastettu omena, vähän hunajaa tai ruskeaa sokeria, sitten vaan haudutukseen kunnes kaali pehmenee. Voisi tietty kokeilla säilötyn punakaalin kanssa samaa. Vältän kaikkia säilöntäaineita, siksi minulle eivät säilykkeet kelpaa ollenkaan.
Kuulostaa hyvältä! t.ap
Kaalikääryleet esim. Mutta tietenkin sulle säilöttyä punakaalia. Pyydät kokilta.
Kaalilaatikkoa ja mustaherukkahilloa.
Perinteinen punaviinissä haudutettu joulukaali.
Vierailija kirjoitti:
Säilötystä en tiedä. Itse ostan punakaalinpään ja raastan tai leikkaan sen ohuiksi viiluiksi ja laitan kattilaan, joukkoon suolaa, pippuria, neilikkaa ja yksi raastettu omena, vähän hunajaa tai ruskeaa sokeria, sitten vaan haudutukseen kunnes kaali pehmenee. Voisi tietty kokeilla säilötyn punakaalin kanssa samaa. Vältän kaikkia säilöntäaineita, siksi minulle eivät säilykkeet kelpaa ollenkaan.
Useinkaan säilykkeet eivät sisällä lainkaan säilöntäaineita.
Kaalikääryleet ja kaalilaatikko ovat herkkuani, joten niitä!
Tarkoitit siis suomalaisten uutena vuotena.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa jo joulumieli?
Älä mollaa kaaliruoista pitäviä :(
Mä en halua mitään kaalia joulupöytään, mutta tiedän, että ruusukaalia käytetään paljon. Oli Jamie Oliverinkin ohjelmassa joululisukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein horiset? Säilykkeinä myytävät hernekeitto, tonnikala, viipalekurkku, tomaattimurska, hapankaali jne eivät sisällä lainkaan säilöntäaineita.
Ruusukaaleja paistin kanssa. Hyvää.
Kaalisalaatin teen ja sitten paahdan uunissa ruusukaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Pierulle haiseva joulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pierulle haiseva joulu.
Ihan kuin jouluna ei muutenkin haisisi persehöyryt, kun kaikki syövät itsensä kuutioiksi.
Punakaali kuuluu jouluun. Itse pidän siitä esim. ihan vain salaattina.