Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edelleen etsin vinkkejä hyviin yöuniin reilun vuoden ikäiselle

21.02.2007 |

Väsyttää ja ärsyttää. Joka yö valvotaan n. 1,5 h ja aamuisin herätään vielä tosi aikaisin.

Joten kertokaa, miten toimitte, kun lapsi herää keskellä yötä ja miten saatte hänet jatkamaan unta?

No, nyt tyttö taas vetelee hyviä päikkäreitä. N. 3 tuntia nukkuu tuolla pakkaskelissä. Voisiko siinä olla syy huonoihin öihin? Lääkäri on myös tänään, niin tarkastetaan korvat...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tyttö nukkui heräämättä 20.30-6.30

Häräsin itse virkeänä ja ihmeissäni jo ennen tyttöä. Tämmöistä se siis on, kun saa nukkua yön heräämättä :o)

Voi olla, että auttoi, kun nukuttiin päiväunet normaalia aikaisemmin, vaikka olivatkin 3 h pituiset.

Ja nyt on yskää (kolmioyskänlääke), joten voi sekin vaikuttaa. Joka tapauksessa pitelen täällä peukkuja, että tästä alkaisi meillä parempi unirytmi.

Ja viime yönä kyllä annoin tytön huutaa sängyssään, kun olin niin poikki tilanteeseen. Ehkä jotain meni perille siitäkin...

Yhtä kaikki, tämä antoi jo toivoa paremmasta.

Vierailija
2/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt välttämättä osaa mitään vinkkiä antaa, mutta kirjoitan kuitenkin:) mulla on poika 1v.3kk. ja on aina ollut tosi huono nukkumaan öisin, päivisin kyllä nukkuu, mutta ulkona!

Syyspuolella nukkui vielä kahdet unet, aluksi 10-12 ja 14.30-16.30 tai sitten jopa klo 17 asti. Ja yöllä valvoin hänen kanssaan pari tuntia, kaks viikkoa tätä jaksoin putkeen, sitten meni hermot! Alettiin rajoittamaan unia 10-12 ja toiset 15-16. Näin päästiin yövalvomisista. (näitä kausia oli kyllä ollut aiemminkin)

No nyt nukkuu yhdet päikyt 11.30-14.30 ja meillä oikeasti nukutaan öisin heräämättä! Tai jossain vaiheessa poika tulee meidän väliin ja sitten nyt välillä häärää siinä ja pitää tuttia laittaa, mutta ei valvota.

Eli meilläkin nukutaan tuo kolme tuntia ja eilen illalla ekaa kertaa sain pojan nukkumaan 20.30 (tähän mennessä mennyt n.22) eli ei välttämätttä johdu valvominen noista päikkäreistä.

Ja itse tosi huonosti nukkuvan lapsen kanssa olen aina antanut nukkua hyvät päikkärit, jotta saan itse myös päivällä nukkua :)

Mutta kuten jo mainitsin, niin meillä näitä valvomiskausia on ollut useampia ja olen vaan istunut pojan kanssa olohuoneessa pimeässä, pitänyt poikaa sylissä. Poika ei kyllä ole halunnut leikkiä tai pois sylistä, mutta on vaan ollut hereillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin kun nämä kaudet on ollut, niin kellon lyömällä tiesin koska herää esim. klo 01.00 ja tiesin, että kaksi tuntia siinä menee aina! Vaikka poika oli kuinka väsynyt, niin kaksi tuntia meni, että oli niin sikeässä unessa, että pystyi laskea sänkyyn.