"No helppohan sun on, kun..." ihan sama mistä kyse
Mitä kaikkia tilanteita on eteesi tullut, jossa sinulle on sanottu ko. lause?
Itse olen kuullut MONESTI.
Kun säästin rahaa tyttömänä "helppohan sun on kun sulla on aikaa vertailla hintoja"
Kun säästin rahaa työssäkäyvänä "helppohan sun on kun on töitä"
Kun säästin rahaa osa-aikaisena työskentelevänä "helppohan sun on kun sullon mies"
Kun säästin rahaa yksinasuvana yh:na "helppohan sun on kun pärjäätte kaksiossa"
Mulle on myös muiden mielestä helkkarin helppoa harrastaa liikuntaa säännöllisesti, pitää koti siistinä ja talous balanssissa.
Paras jankkaus silti oli, kun kävin syksyllä marjastamassa ja keskustelin tästä erään tutun kanssa, tuumasi "helppohan sun on kun on auto jolla pääsee marjaan" kun sanoin ettei ole autoa "no helppohan sun on kun metsä lähellä" kun sanoin ettei oo metsää lähellä "no helppohan sun on jos on polkupyörä jolla pääsee" kun sanoin ettei itseasiassa ole omaa pyörää vaan lainasin kaverilta "helppohan sun on kun on kavereita" :D
On se hianoo kun mulle elämä on aina niin helppoo! :D
Kommentit (18)
Joidenkin mielestä myös lapsettomien elämä on aina helppoa ja ihan minkä tahansa asian kanssa. Ei ole mitään murheita, rajoituksia tai vastuita.
Olen törmännyt samaan ilmiöön ja luettelen tähän asioita jotka minun on ollut muiden mielestä helppo:
Talon rakennuttaminen/ rakentaminen osittain itse (ei ollut alalta aiempaa kokemusta)
Vaihtaa alaa ja opiskella ylempi korkeakoulututkinto (en ole ollut mikään hikari)
Lähteä elokuviin ystävän kanssa kun on mies joka katsoo lasten perään (niin oli tällä sanojallakin)
Ostaa kaupasta terveellistä ruokaa (no en ole sen rikkaampi kuin sanojakaan)
Päästä uudelle alalle töihin kun on verkostoja... No tyhjästä minäkin ne loin opiskeluaikana... Olisit tehnyt samoin...
Aargh... Nämä "sun on niin helppoa" laukojat ovat usein niitä mitään aikaansaamattomia jaarittelijoita jotka katkeroituvat siitä, että muut saavat asioita aikaan omalla aktiivisuudellaan
Kaikilla muilla on helpompaa kuin itsellä, niinhän se menee.
LOL ! Juuri samaa kuullut koko ikäni. Ja toinen hokema " ainahan sä olet saanut mitä haluat ". No joo, kyllä tekemällä rankasti töitä, tämä siis aikuisena. Lapsena sama hokema juonsi juurensa siitä kun olin ainoa lapsi. Nykyään kun vastaavaa hoetaan niin nauran iloisesti ja vastaan että tottakai kaikki on mulle helppoa. Se on muutaman ihmisen suun tukkinut.
Helppohan sun on tänne kirjotella kun on netti
Mulle ei ole taidettu koskaan sanoa tuota. Moni kyllä tietää, millainen sissi olen.
T: Tuntematon
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö teillä muilla olekaan kirjekyyhkyjä välittämässä viestejä??
No hyvä sun on puhuu, kun sä et tiedä miltä musta tuntuu!
Tuttua. "Helppohan sun on kun ei ole lapsia." Jos saisin euron joka kerta kun kuulen tuon, olisin rikas.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole taidettu koskaan sanoa tuota. Moni kyllä tietää, millainen sissi olen.
T: Tuntematon
No joo mut helppoohan sulla on, kun oot tollainen sissi.
Mulle ei ole ikinä sanottu.On koko elämä mennyt kuunnellessa että mun elämä on niin raskasta että "en jaksaisi"en pystyisi"en pärjäisi"itse tuollaseen.
Helppohan sun on kun pärjäät parin tunnin yöunilla. Tämä siis tukiverkostottomalle kolmen lapsen totaaliyh:lle joka on myös yhden kehitysvammaisen lapsen omaishoitaja. Erityislapsella oli vaikeita öitä eikä mulla mahdollisuutta levätä tai ottaa omaa aikaa. Mutta olin onnekas tähän ydinperheelliseen kahden terveen lapsen äitiin verrattuna jolla mies hoiti puolet kotihommista ja lasten asioista, kahdet mummolaa käytössä yökyläilyyn ym. Hän jos yhtenä yönä nukkuu vain 6h menee koko seuraava viikko sumussa ja joudutaan perumaan suunnitelmia.
helppoahan sun on kun pystyt ottamaan lapset mukaan kauppaan/asioille. Mä joudun aina odottamaan että Matti tulee kotiin tai hoitaa noi mun puolesta. Eipä sitä hirveästi vaihtoehtoja ole.
Helppoahan sun on kun saat työmatkoilla liikuntaa. Kaveri jolla sama työmatka ja olisi ihan yhtä hyvin voinut kävellä, pyöräillä tai juosta ne työmatkat mutta kun hänellä on se auto niin ei voi.
Helppoahan sun on kun ei tarvitse miettiä missä lapsesi juoksee kylillä. Vertasi mun vaikeasti kehitysvammaista esiteiniä omaan samanikäiseensä
Helppoahan sun on kun saat olla niin paljon kotona ja kerkeät järjestellä siellä kaikkea. Mulla siis vammainen lapsi sairastelee usein.
Lapseni syntyi 3 viikkoa etuajassa, kun synnytys käynnistettiin minun terveydentilani heikennyttyä siinä määrin, että vauva oli hengenvaarassa. -> "Helppoahan sinun on, kun ei tarvinnut yliaikaiseksi odottaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, eikö teillä muilla olekaan kirjekyyhkyjä välittämässä viestejä??
Savumerkkejä ei saa enää lähettää ollenkaan!
"Helppoahan sun on, kun et tupakoi."
"Helppoahan sun on, kun et meikkaa."
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole ikinä sanottu.On koko elämä mennyt kuunnellessa että mun elämä on niin raskasta että "en jaksaisi"en pystyisi"en pärjäisi"itse tuollaseen.
Kun olen kertonut elämäntilanteen helpottumisesta, on minulle todettu: "Voi kamalaa."
Samaistun. Mikä tarve joillakin on kuvitella, että toisille kaikki tulee kuin Manulle illallinen.
No mutta kun kato kaikkien muitten elämähän on aina niin paljon helpompaa, itellehän elämä vaan heittää kapuloita rattaisiin.