kuinka paljon seurustelua ja sylittelyä vauvan kanssa?
pidättekö vauvaanne koko ajan sylissä vai missä? ja jutteletteko sille miten paljon?
siis, pitääkö vauvalle pitää koko ajan seuraa?
meidän vauva on välillä sitterissä, välillä sylissä, välillä sohvalla tyynyjen päällä, välillä nukkuu pinniksessä ja välillä makoillaan vierekkäin sängyllä. samassa huoneessa koko ajan. Jutustellaan sille aina välillä, itse olen vähän hiljaisempi persoona ja tykkään olla hiljaa, mutta juttelen vauvalle pukiessa ja hoitaessa ja muutenkin useamman tuokion per päivä.
varsinkin aamuisin vauva tykkää jutella tosi paljon.
vauveli on pari kk vanha.
ehkä typerä kysymys mutta mietityttää pitääkö vauvaa tODELLA pitää koko ajan sylissä kuten kätilö sanoi... ihan onnelliselta vauveli vaikuttaa ja äitinsä tuntee.
Kommentit (12)
Jos yrittäisin pitää vauvaa KOKO ajan sylissä niin esikoinen sillä aikaa nääntyisi nälkään. Ei ole mahdollista kuin yhden vauvan perheissä.
mutta tulee vähän huono omatunto jos vauva sitterissä tms mutta ihan oikeesti, ei sille jaksa KOKO ajan höpötellä. ihana vauva, mutta en millään jaksa koko aikaa pitää sille seuraa. hyvä kuulla ettei se muillakaan ole sen kummempaa.
ap
vaikkei koko ajan sylissä ollutkaan.
Ei tarvitse siitä syyllisyyttä kantaa, jos ei jatkuvasti ole sylissä. Eihän sitä saisi mitään tehtyäkään sillä lailla. (Juu, liinailijat älkää vaivautuko)
semmoinenkin löytyy, mutta sen kanssa tulee kuuma. kesällä ulkoillessa oltiin kumpikin ihan hiessä, ja sisällä ihan sama homma vieläkin. noin pienellä kun pitää olla kolminkertainen kangas tukemassa, ja se kuumottaa.
ap
Kyllä se vauva läheisyydestä tykkää, mutta se on hyvä syy äidllekin rentoutua.
Helpoimmin pienen ja vähän isomman vauvan kanssa viettää aikaa vaikka sohvalla, sängyllä tai lattialla esim säkkityynyn päällä maaten ja telkkaria katsellen. Jos on tallentava digiboxi voi katsella suosikki -ohjelmia nauhoitettuna ja samalla imetellä kylejllään maaten. Vähän isommat vauvat ja taaperot rakastavat ryömiä, pyöriä ja kiipeillä loikoilevan äidin päällä.
Jos pelkää että tv,n äänet häiritsevät vauvaa, tai estävät nukahtamasta voi käyttää kuulokkeita.
Ei kai kukaan koko ajan ihan tauotta jaksa pitää lasta sylissä. En minä ainakaan jaksanut ja aika onnenllinen vauva meillä oli.
Vauvat oikeasti tykkäävät olla vaikka leikkimatolla ja aika pian ne alkavat huitoa niitä eteen ripustettuja leluja. Vauva oppii myös nopeammin oppii kääntymään mahalleen tai kyljelleen jos sen laittaa vaan täkin tai leikkimaton päälle lattialle.
Sitteriä voi sitten käyttää vaikka jos ottaa vauvan mukaan kylppäriin tai alkaa syöttää sille soseita.
vauva saa olla monipuolisesti erilaisissa paikoissa, erilaisissa asennoissa, kuitenkin koko ajan siellä missä tapahtuu.
luota itseesi! :)
hyvältä minusta kuulostaa
:)
muista pitää jokapäivä myös lattialla vatsallaan, jotta lihakset kehittyisivät normaalisti.
Niskan lihakset vahvistuu parhaiten mahallaan maatessa.
Nukuttamisessa oli se juttu, että vasta sitten kun vauva itse osaa kääntyä saa nukuttaa mahallaan.
Sen verran kun hyvältä tuntuu. Kyllä se vauva voi itsekseenkin olla jos vain viihtyy, monesti ne vain ei viihdy. :)