Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ergonomisesta työtuolista apua istumatyössä?

21.02.2007 |

Moikka

Liian mukavastihan tämä raskaus onkin sujunut tähän mennessä :) Eilen sitten työpäivän päätteeksi selkä meni aivan tukkoon. Mulla ollut alaselän/ristiselän kanssa ennenkin remppaa ja tähän asti (rv. 24) ei ole oireillut laisinkaan. Kohtu on eteenpäin kallistunut ja oman fysioterapeutin kanssa jo alkuvaiheesa todettiin että ahkerasta treenistä huolimatta istumatyö saattaa aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa.

Ja istumatyötähän tässä on harrastettu se 6-8 tuntia tulee arkipäivittäin täyteen iloisesti. Kävin äsken pöllimässä työkaverin satulatuolin ja ajattelin kokeilla josko apua. Kokemuksia mikä avuksi?

(Liikuntavinkkejä ei tarvii laittaa se puoli on tosiaan kunnossa.)

Kiitos jo etukäteen

Rouvaii

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa lainasin työkaverilta satulatuolia, mutta se oli karmaiseva kun liitoskivut alkoivat. Kun häpyliitos on vähänkin löysä niin se satula vielä levittää luita ikävästi, ai... Toisella työkaverilla oli sellainen polvituoli (en kyllä yhtään tiedä onko sillä joku oikeampi nimi...) ja se tuntui todella hyvältä, olin töissä ihan loppuun saakka ja lunastinkin sen tuolin myöhemmin ihan omakseni. Siinä polviasennossa istuessa masulle jää mukavasti tilaa verrattuna tavalliseen tuoliin ja helpottaa loppuvaiheessa mm. närästystä.

SM

Vierailija
2/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen käyttänyt satulatuolia, mutta en pitkän päälle ole tykännyt. Enää en siinä istu, vaan tavallisessa työtuolissa.

Edellinen kirjoittaja kertoi tuosta " polvilla istuttavasta" tuolista. Siitä minäkin tykkäsin, kun erään kesän siinä sain istua. En tuolloin ollut raskaana, mutta muutoin kyllä pidin sitä todella hyvänä. Selkäongelmainen työkaverinikaan ei voinut istua muussa kuin tuossa " polvituolissa" . Eli se voisi olla sinullekin hyvä ratkaisu.

Papu70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika hyvä työtuoli mutta sen lisäksi kävin lainaamassa apuvälinelainaamosta sellaisen ristiselän tuen. Sen kanssa pärjäsinkin ihan viimeiseen työpäivään asti ilman suurempaa sairaslomaa... Ja selän kanssa oli ongelmia koko ajan, niinkuin on aina muutenkin.

telma 35+0