Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan hirvittävän yksinäinen työssäni

Vierailija
18.11.2024 |

Teen täysin etätyötä ja työ on melko helppoakin, riippuen päivistä. Yleisesti kollegat kertovat olevansa kovin kiireisiä ja sen vuoksi vastausten saaminen sähköposteihin tai chat-viesteihin vie aikaa. Puhumattakaan, että meillä olisi mitään hetkiä jutella työstä tai työn vierestä. Ei saa valittaa ja voinhan hakea uutta työtä. Mutta kerronpa vain, että kärsin hirveästi työyksinäisyydestä. Oikeasti sitä kaipaisi muutakin kuin yhden palaveri viikossa jotta voisi käydä läpi ongelmatilanteita tai onnistumisia. Niitä ei ole. En tiedä miten muut pärjäävät. Ehkä eivät ota niin tunteella tätä työtä ja heillä on sosiaalisia suhteita työn ulkopuolellakin. Tai he ovat oikeasti kiireisiä. Onko muita hengenheimolaisia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mä rakastan mun 100% etätyötä, vaikka ei mulla ole yhtään ihmissuhdetta työn ulkopuolellakaan. Enkä ole kiireinen. Mä vaan nautin siitä että saan olla yksin ja rauhassa. 

Vierailija
2/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä sitten ole mitään konttoria tms minne ne voi mennä jotka haluaa? Jos ei, niin mikset vaihda lähityötä suosivaan paikkaan, jos kerran etänä kärsit yksinäisyydestä? Niitähän suurin osa työpaikoista kumminkin on, joissa ei ainakaan 100% etää tehdä. 

Itsellä kyllä onni saada tehdä 100% etää, mulle se sopii erinomaisesti, mökille olen kokonaan muuttanutkin sen myötä, mutta onhan niitä vaihtoehtoja niille jotka ei tykkää etätyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulle sopisi sellainen työ paremmin, missä näet työkavereita.

Vierailija
4/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin toimistotyössä yksinäinen olin sitten etänä tai en. Jostain syystä mut aina tuupattiin sinne perimmäiseen nurkkaan näpyttelemään jotain. Työkaverit oli apaattisia zombeja paria kuppikuntaa lukuunottamatta. Työkin ankeaa, istumista perseellään päivästä toiseen. 

Vaihdoin sitten alaa duunariksi ja nyt olen työtön. Parempi silti tämäkin kuin tuo toimistotyö. 

Vierailija
5/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä otat työn tunteella? Se on vain paikka, missä ollaan rahan takia. Hanki ne ystävät harrastuksista tai vapaa-ajalta, niin saat sosiaalisia suhteita. Mene vaikka vapaaehtoiseksi johonkin hommaan. 

Vierailija
6/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksinäinen lähityössäkin, koska samassa vuorossa ei käytännössä koskaan ole toista ja kollegan kanssa on ns läpsystä vaihto.

Miksi tämä yksinäisyys ei kiinnosta ketään? Ei todellakaan ole yhteisiä kahvitaukoja saati ruokatuntia työkaverien kanssa vaikka just noilla syillä aina perustellaan sitä, että etäilijät pitää saada takaisin työpaikoille kun on niin tärkeää tuollainen sosiaalisuus.

Vierailija
7/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä otat työn tunteella? Se on vain paikka, missä ollaan rahan takia. Hanki ne ystävät harrastuksista tai vapaa-ajalta, niin saat sosiaalisia suhteita. Mene vaikka vapaaehtoiseksi johonkin hommaan. 

Tämä. Työssä vain tehdään työt, ei sosiaalisia suhteita sieltä kuulu hankkia. Ne ovat töissä vain välineellisiä, eli yhteistyötä tehdään silloin kun työ sitä vaatii. Muuten niitä ei tarvita, kaikki tuollaiset "onnistumisten jakamiset" yms on silkkaa lässytystä jonka loppumisesta etätyön myötä useimmat on kiitollisia. Saa keskittyä itse työhön ja niin siitä pääsee nopeammin eroon viettämään vapaa-aikaa, jolla on sitten sitä sosiaalisuutta.

Vierailija
8/8 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikin olla töissä täysin yksin.