Miksi pahan ja kärsimyksen toivominen muille on tabu?
Kommentit (11)
Se on mustaa magiaa. Ja sitä ei pitäisi tehdä. Sillä hankkii vain ongelmia itselleen, ehkä muille tai sitten joku ei usko siihen.
Sillä ei usein saavuta mitään hyvää. Paha tahto lisää yleistä pahoinvointia ja pahantahtoisuutta.
Kolahtaa omaan nilkkaan ja saat sen pahan itse päällesi jossain vaiheessa. Kaikesta joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vain mielipuoli toivoo toisille pahaa ja kärsimystä.
No höpö höpö. Ihmiset _tappavatkin_ sodissa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos joku on itse aiheuttanut sinulle kärsimystä, sitten se pahan toivominen kostomielessä / karman laki mielessä on ok.
Monesti voi ihmetellä kärsimyksen toivomista. Jos ei itsellekään halua tai osalla ollut kärsimyksiä, miksi toiselle sitä toivoisi. Ihmiset oppivat tiedostamalla, kärsiminen on ikävää. Ja kuolema on turhan aikainen muutenkin osalla. Joten sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos joku on itse aiheuttanut sinulle kärsimystä, sitten se pahan toivominen kostomielessä / karman laki mielessä on ok.
Ei ole ok. Koska ihminen ei ole jumala tai karman toteuttaja. Jos ottaa oikeuksia omiin käsiin, se palaa yleensä takaisin. Ellei tee äkkiä muutosta ja ala korjata itseään, nuorena ei saisi erehtyä niin. Väärinkäsityksiä myös sattuu.
Ei se tabu ole vaan surullista, koska se on hukkaan heitettyä energiaa. Se on itsetuhoista käytöstä.
Sen ajan ja vaivan voisi panostaa itseensä, hyvään ja tulevaisuuteen. Ei se helppoa ole kun kovia kokemuksia taustalla mutta se on monelle ainoa tie eteenpäin.
Katkeruus ja kauna tappaa sielun.
Oman pään sisällä voi toivoa vaikka mitä, eri asia sitten onko järkevää käyttää aikaansa moiseen
Psykologiaan.