Miten kannattaisi toimia jos haluaisi ostaa asunnon jossa on vuokralla nyt
Kommentit (7)
Ota yhteys vuokranantajaan ja kerro.
Minä olen miettinyt, että olisiko hölmöä kysyä, haluaisiko vuokralaiseni ostaa sen asunnon, jossa asuu. Se olisi helppoa ja kätevää.
Ei tarvitse välittäjää. Laaditte kauppakirjan. Malleja on netissä vaikka kuinka. Yleensä ostajan pankissa tehdään varsinaiset kaupat samalla, kun ostaja nostaa lainansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse välittäjää. Laaditte kauppakirjan. Malleja on netissä vaikka kuinka. Yleensä ostajan pankissa tehdään varsinaiset kaupat samalla, kun ostaja nostaa lainansa.
Mulla ei mitään tietoa missä hintaluokassa asunto on? On remontoitu
Ap
selvitä mikä on asunnon tämänhetkinen käypä hinta, tarjoa hiukan alempaa hintaa (vain hiukan, ei saa olla liian ahne tuossakaan asiassa), kerro vuokranantajalle miten olet tykännyt asua asunnossa ja haluaisit siitä loppuelämän kodin ja kun olet kuitenkin etsimässä omaa omistusasuntoa, niin ajattelit, että miksei tämäkin, olet kuitenkin tykännyt asua tässtä.
(olen itse yksityinen vuokranantaja ja toisinaan vuokralaiset tekevät tarjouksen, joskus olen mynytkin... kerran eräs vuokralainen tarjosi asunnosta törkeän alhaista hintaa: oli ilmeisest vähentänyt asunnon hinnasta jokaisen maksamansa vuokraeuron. En edes harkinnut vastatarjouksen tekemistä, vaikka olin joskus miettinytkin, että voisin juuri tuon asunnon myydä, mutta tarjous oli niin kaukana asunnon käyvästä hinnasta että ei siinä tarvinnut käydä edes neuvottelemaan.)
Saat selville asunnon suurinpiirteisen hinnan katsomalla muita taloyhtiön myytävien asuntojen hintoja, netistä löytyy tietyiltä sivuilta myös toteutuneet kaupat, googella löydät. Voit arvioida hintaa myös kysymällä kiinteistönvälittäjältä arviota tai ihan rehdisti kysymällä vuokranantajalta tarjousta ennenkuin annat oman tarjouksesi
Ei tarvii. teet vaan vuokranantajalle tarjouksen.