Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaisin aloittaa kaappien siivoamisen ja turhan roinan siivoamisen pois? Ei jaksais millään.

Vierailija
13.09.2008 |

Meillä on NIIIIN paljon roinaa kaapeissa, ja vieläpä sekaisin, että kun saisin ne käytyä läpi ja vietyä tavaraa kirpputorille niin se helpottaisi hirveästi omaa oloani. Kun jatkuvasti stressaan kun en löydä mitään mistään ja kaikki on sekaisin, ja varsinkin kun seassa on niin paljon turhaa tavaraa, epäsopivaa vaatetta ym ym.

Mutta kun koko homma tuntuu niin mahdottoman väsyttävältä ja pelkkä ajatuskin ahdistaa!! Kun joudun vähän väliä keskeyttelemään kun lapset vaativat heti huomiota. Kun saisikin rauhassa tehdä... ja mihin hemmettiin sitten kasaan ja kerään kaikki ylimääräiset mitä aion kirpparille viedä, kun osa pitäisi pestäkin ym ym.

Voi hyvät hyssykät. Saisin kaappeihin tilaa ja tavarat ojennukseen kun vain jaksaisin aloittaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa vaikka yksi kaappi joka päivä,niin ei tunnu niin kamalalta urakalta.

Vierailija
2/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se homma on ihan hauskaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikein ahdistaa availla kaappeja, kun ne pursuaa tavaraa.

Mä olen jo päässyt alkuun. Eteisen kaappi on siivottu ja tänään kävin oman puoliskoni vaatehuoneesta läpi. Pelkästään roskiin lähti kolme muovikassillista tavaraa, eikä hyllyt näytä yhtään tyhjiltä.

Vierailija
4/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se iskee homma hoituu helposti ja kivasti vaikka tenavat pyöriikin jaloissa.

mutta tuo porukan anoppilaan ajo kuulostaa kyllä parhaalta. Ja osta viinipullo siivouskaveriksi;)

Vierailija
5/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli luopua mistään. Se hankaloittaa hommaa entisestään. Äitini aina sanoo "aika tavaran kaupitsee" ja olen itse huomannut että se on totta :oO Ja että jos tulee tosi köyhä aika jne. ettei ole varaa ostaa mitään niin mitenkäs sitten suu pannaan :o/

ap

Vierailija
6/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso jätesäkki roskiin meneville, paperipussi lehtiroskille, laatikko Pelastusarmeijaan meneville ja jätesäkki UFFille meneville vaatteille ja lisäksi yks "muistojen laatikko" esim. lasten tekemille korteille, piirustuksille, muulle tunnearvokkaalle tavaralle. Ja poistoon mahdollisimman paljon, kaikki mikä ei just nyt mahdu päälle, ollut käytössä vuoteen tai jolle ei ole paikkaa. Kyllä se siitä ja itse ainakin innostun lajitellessa ja lisää energiaa tulee sitä mukaa kun tavaraa lähtee. Lopputulos on enemmän tilaa ja tavaroille paikka ja siisti koti.

Vierailija
7/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päätös, ja varaa kirppispöytä vaikka viikon päähän, niin johan alkaa tapahtua! Laittele tavaroita pikkuhiljaa, ja pian huomaan olevasi kirppis-koukussa; mitähän vielä voisin sinne laittaa... silittäisinkö vielä tämänkin... jne. Pöytäähän voi myös täytellä pikkuhiljaa, joten sinulla on vielä vähän lisäaikaa vielä sittenkin, kun kirppispöytäaikasi on jo alkanut. Sitä paitsi vanhat vaatteet tuovat mieleen monia muistoja, joten vaatteiden lajittelu on loppujen lopuksi ihan hauskaakin!

Ja hyvä tili voi yllättää, sitten voit taas hankkia kaapintäytteeksi jotain uutta! ;D

Vierailija
8/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen tuhannen kaaos ja tavararoina kotona. Jostain pitää aloittaa.

Varaa ensin kirppispöytä! Pakko aikatauluttaa!

Mieti mistä päästä aloitat!

Lasten leluista, -vaatteista ja kengistä.

Astiakaapista....

Kirppikselläkin myyminen on aikaavievää ja vaivansa vaativaa. Mutta jos rahapula vaivaa niin silläkin voi satasia tienata.

Kaikkea ei voi tehdä kerralla. Pikkuhiljaa ;)

Mutta sillähän ei kertaheitolla tee kotia raikkaaksi!

Vierailija
9/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivaa kaappi/laatikko kerrallaan.

Toinen hyvä periaate: kun tuot taloon tavaran, hävitä kaksi pois (=anna jollekin, heitä pois rikkinäiset)

Vierailija
10/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aina sanoo "aika tavaran kaupitsee

On kyllä niin harvinaisen höynpölyä. Käypä tavara kannattaa laittaa kiertoon samantien kun ei sitä itse tarvitse.

Perintökalut, -esineet, keräily- yms. harvinaisuudet ovat tietenkin asia erikseen.

Antiikista puhumattakaan. mutta kukaan ei takuuvarmasti osta Vuoden vanhoja Vikingin Goretex-saappaita enää kymmenen vuoden kuluttua.

Jos on tilaa säilyttää niitä sata vuotta kaapissa niin ehkä niistä silloin joku keräilijä saattaa olla kiinnostunut.

Vierailija
11/11 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tiedän että tavaralle tulee jotain jatkokäyttöä, niin silloin on jo helpompaa.

Eli kaappi kerralla ja pinkka kerralla käyt läpi. Vaateiden kanssa ainaskin teen näin että sovitan kaiken päälleni. Sitten päätän onko tämä tavara sopiva, ei sopiva tai sitten jos en osaa oikeen päätää teen vielä tällaisen "ehkä"-pinon. Sitten kun olen käynyt koko pinkan läpi, käyn vielä kerran sen "ehkä" pinkan läpi, ja siitäkin lentää vielä aika monta sinne poislaitettavien joukkoon.

Näin pitäisi tehdä vielä aika monessa kaapissa täälläkin....