Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tuttu Raamattu kannesta kanteen, alun perin radio-ohjelma, kuunneltavissa myös sovelluksella?

Vierailija
15.11.2024 |

Ohjelmasarja tuli alun perin radiosta 1990-luvulla. Radiokierroksia on ollut muutama. Nykyään ohjelmat voi kuunnella myös sovelluksella omaan tahtiin. Ohjelmissa käydään läpi koko Raamattu. Jukka Norvanto päihittää useimmat äänikirjojen lukijat, miellyttävä kuunnella.

Minä löysin tämän aarteen vasta vähän aikaa sitten.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttu. Minulla on sovellus.

Vierailija
2/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta kuluu, kunnes koko raamattu on käyty läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiokierros kestää noin viisi vuotta. Omaan tahtiin voi kuunnella nopeammin. Jaksoja on noin 1400.

Vierailija
4/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuunnellu sen tuleuskoon.fi:n ääniraamatun. Nyt muutaman jakson Raamattua nimiseltä kanavalta. Tykkään lukijan äänestä, en tiedä kuka lukija on enkä oikein ole varma että mikä käännös se on mitä hän lukee. Haluaisin kuunnella 33/38

Norvannolla on kyllä hyvä lukuääni. Lukeeko hän siinä siis vaan Raamattua läpi? Mitä käännöstä?

Vierailija
5/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukkikin käy sentään kerran vuodessa, jessehän ei ole ilmestynyt työvuoroihin noin 2000 vuoteen.

Vierailija
6/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnellut, mutta on kesken. Liian raakaa, itsekästä, omahyväistä, vallanhimoista kuunneltavaksi yhtäjaksoisesti. Tulee paha mieli.

Vierailija
7/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kuunnellu sen tuleuskoon.fi:n ääniraamatun. Nyt muutaman jakson Raamattua nimiseltä kanavalta. Tykkään lukijan äänestä, en tiedä kuka lukija on enkä oikein ole varma että mikä käännös se on mitä hän lukee. Haluaisin kuunnella 33/38

Norvannolla on kyllä hyvä lukuääni. Lukeeko hän siinä siis vaan Raamattua läpi? Mitä käännöstä?

Pääosin taitaa käyttöä 92-käännöstä, joitain kohtia käy läpi 33-38-käännöksestä.

Vierailija
8/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kannesta kanteen löytyi vähän uskoontulon jälkeen. Aluksi kuuntelin sovelluksen kautta mutta nyttemmin netistä, kun sovellukseen alkoi tulla ongelmia.

Hyvin tehty ohjelma ja todella avuksi, kun ilman taustatietoja aloin Raamattuun tutustua. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
9/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millä tahdilla kuuntelet😊

Vierailija
10/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löysin Saalen kanavan jolla on luettu 33/38 ääneen, mutta en pidä lukuäänestä. 92 käännöstä en halua kuunnella. Olen lukenut sen, ja se saa olla nyt siinä. En tiedä miksi tuolla Raamattua-kanavalla ei ole tietoja. Lukee siellä kyllä että ne on jostain Markus Esan sivuilta (?) mutta kun olisi kiva tietää onko lukija joku oikea ihminen ja onko teksti mistä käännöksestä. En ole mikään himolukija joten en voi satavarmasti tietää mitä kuuntelen. Tietysti netistä voi aina tarkastaa jos korvaan särähtää joku kohta, etä onko tää tosiaan näin.  Ja niin yleensä teenkin.

Vierailija
11/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnellut, mutta on kesken. Liian raakaa, itsekästä, omahyväistä, vallanhimoista kuunneltavaksi yhtäjaksoisesti. Tulee paha mieli.

Joo, niin on. Ja pöyristyttävää ja järkyttävää. Mutta, työnnä leuka takas kiinni ja laske kulmakarvat ja mene eteenpäin. Palapelin palaset loksahtelevat myöhemmin paikoilleen. Näin oon itse saanut nyt jo muutaman kerran kokea.

Vierailija
12/12 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, jäi aloituksessa mainitsematta, että pappi Norvanto ei pelkästään lue Raamattua ääneen vaan samalla opettaa ymmärtämään. Käyttää pääasiassa vuoden 1992 käännöstä, joiltakin osin vertaa vanhempaan käännökseen.