Miten mt-ongelmaiset miehet jaksavat pelata tietokoneella vaikka 12 tuntia putkeen?
Tällaisia tiedän ainakin kolme. Tietokoneella jaksetaan hyvin istua tuntikausia, mutta jos pitäisi puoli tuntia käyttää kämpän imurointiin, tai tehdä joku muu arkinen asia, niin jo vain masennus iskee ja energiatasot valahtaa nolliin.
Kommentit (25)
Samalla tavoin kuin me terveetkin.
Siksipä juuri. Jos ei olisi sitä mt-ongelmaa ei tarvitsi pelata.
Eli ongelma on se, että mukavuusalueelta poistuminen tuottaa mt-ongelman.
En ihmettele yhtään. Itse käyn kyllä töissä, mutta työ on vain pakollinen velvollisuus ja muuten roikun internetissä.
Minulle tulee mt-ongelmia, jos joudun istumaan noin kauan koneen/puhelimen/telkkarin äärellä. Menee "pää tukkoon" ja alkaa masentaa vielä samana iltana.
Fiksuimmat jättäytyvät oravanpyörän ulkopuolelle kun näkevät mistä maailma on rakentunut.
Ei ole tullut pelattua tietokoneella 30 vuoteen, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan minäkin mt-ongelmainen nainen. Tai en pelaa, mutta muuten olen koneella koko päivän. Koska ei tästä elämästä tämän kummoisempaa enää tule, ei kiinnosta mikään muukaan.
Vaatihan sekin paljon energiaa olla koneella koko päivä. Eli sinulla on energiaa, mutta haluat käyttää sen energian vain kotona maleksien ja tukia nostellen.
Pelaaminen voi olla äärimmäisen koukuttavaa. Ja oikeastaan mikä tahansa asia, josta tulee tapa, voi olla koukuttavaa.
Ihan hulluna hakkaavat konetta kun ei ole naista käden ulottuvilla.
Tukia leikataan tulevaisuudessa niin alkaa olla kaikkein koukuttavinta tehdä palkkatyötä.
En kyllä ymmärrä. Olen keskivaikeasti/vaikeasti masentunut, silti käyn töissä, vaikka joka aamu katselen kaihoisasti vastaantulevia rekkoja.. Nopeampaa sekoaisin kuitenkin siitä, jos päivät pitkät roikkusin netissä/koneella
N
Samanlainen addiktio kuin ne muutkin. Mielihyväkeskus vaatii koko ajan kutittelua.
Pelit stimuloi aivoja samalla tavalla kuin huumeiden vetäminen
Se vie mielen muualle oikeesta maailmasta ja itsestä, sehän sen pointti aina on ja siihen päihteidenkin käyttö perustuu koska se vie ihmisen pois niistä murheista, siks se on niin koukuttavaa
Helposti. Olen 34v ja pelannut 30v. All nighteriä pukkaa taas päälle. Nights are calling me again...
T: Tummat silmäalut
Se on riippuvuutta. Samalla tavalla jos masentunut jää koukkuun huumeisiin keksii kyllä tavan saada lisää.
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma on se, että mukavuusalueelta poistuminen tuottaa mt-ongelman.
Kyllä se vähän näin on. Kaikki arjen toiminnot kuormittaa. Jos tekee puoli tuntia kotitöitä niin voi olla, että tarvitsee levätä koko seuraava päivä. Siksi niitä on niin vaikea hoitaa.
Jaksan minäkin mt-ongelmainen nainen. Tai en pelaa, mutta muuten olen koneella koko päivän. Koska ei tästä elämästä tämän kummoisempaa enää tule, ei kiinnosta mikään muukaan.