Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konduktöörin huomioita ja ohjeita

Vierailija
14.11.2024 |

https://kotiliesi.fi/?p=499803

Kuusi junamatkustajien rikettä on tuossa artikkelissa selostettu.

Luettelossa on jokin maininta väärässä paikassa istumisesta, mutta se liittyy vain junalipun itseaktivointiin.

Sen sijaan ei mainita lainkaan sitä, että istutaan jonkun toisen matkustajan varaamalla paikalla eikä edes anneta sitä paikkaa sille joka siihen on varauksen ottanut! Ja jos konduktöörin kanssa asuan otraa puheeksi, vastaus on "eiköhän me ksikki tänne mahduta". Jaa, että uutta paikkaa saa sitten etsiä se joka varaamalleen oli pyrkimässä! Ja kun konduktööri tuossa jutussa sanoo "olemme matkustajia palvelemassa", se palvelu lienee tapauskohtaista!

Taas yksi ammattiryhmä joka puhuu mutta tekee toisin kuin puhuu!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari ekaa noista mietitytti, eli sanotaan, että kannattaa mennä sisään lähimmästä ovesta, jotta juna ei joudu odottamaan oikealle ovelle suunnistavaa. Mutta toisaalta taas ei saisikaan mennä jostain ovesta, jos siinä on muitakin menossa, matkustajat kuulemma jonottaa laiturilla ja juna taas myöhästyy. On jotenkin hankalaa, jos juna ei ehdi odottaa matkustajaa, joka on jo laiturilla ja pyrkii parhaansa mukaan junaan sisään.

Ja matkatavaroillekin voi olla vaikea löytää paikkaa junassa. Itse en oikein jaksa nostaa täyttä matkalaukkua ylös hattuhyllylle (olen pyytänyt apua kyllä sitten, mutta hiukan kiusallista) ja sukset ei mahdu eteisen telineisiin ja hattuhyllyllä vievät monen penkkirivin verran tilaa. Viimeksi kun menin Helsingistä Rovaniemelle Extra-vaunussa, niin siellä oli tilaa kolmelle laukulle erillisessä telineessä (olin eka ja sain laukun siihen juuri ja juuri sullottua) ja muut laukut sitten oli laitettu portaiden eteen tai siihen telineen eteen, jossa oli merkattu, ettei saisi laittaa laukkuja. Tuolla välillä ihmisillä näemmä on melkein kaikilla matkatavarat ja monella oli vielä kylmälaukkukin yms.

Myös konnarit itse tosiaan joskus ei noudata ohjeitaan. Kuukausi sitten kun olin polkupyörineni ja tavaroineni menossa ulos Pasilassa, niin siihen samaan eteisvälikköön tuppasi kolme konnaria. Kerrankin olisi ollut tilaa touhuta rauhassa fillarin kanssa, kun junassa oli muuten rauhallista, mutta eipä sitten ollutkaan, vaan piti taas odotella, että menevät ulos ensin ja sitten sompailla fillari säilytysväliköstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän