Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyri Häkämies järkyttyi SAK:n palkkavaatimuksesta "Pitää vain toivoa, että saadaan järkeä tähän"

Vierailija
13.11.2024 |

- Todella yllättävää, kommentoi EK:n toimitusjohtaja Häkämies.

Ei mikään ihme. Täysin epärealistinen vaatimus.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010830117.html

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  pitää palkkoja nostaa. Eihän suomessa kukaan kohta halua tehdä töitä kun on huono palkat. Serkkuni lähti norjaan ja tienaa hoitajana 4000 euroa enemmän kun suomessa.

Vierailija
42/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laskin juuri tänään huvikseni, että mikro lohikeitto (jota satunnaisesti ostan työevääkdi) on noussut vuodesta 2018 n. 30% ja palkkani 17%. 

Kiinteistövero on esim Espoossa noussut 18 vuodessa jonkun 250% ja bruttopalkka 50 %. Hyvinhän me täällä tienataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Eli viime vuosien rajua inflaatiota ei tarvitse kuroa kiinni, niinkö?

Ei meillä ole varaa noin korkeisiin palkkoihin.

Jos sinun työpaikalla ei ole, niin tyydy pienempään korotukseen tai vaihda työpaikkaa. Itse maksan aina paremmin kuin TES vaativammasta saman alan työstä. Korotus tuli lokakuun alussa ja meillä se oli 15, 79%, TES korotus oli alle 2% eli etumatka vain kasvoi tässä korotuksessa.

Vierailija
44/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pizza maksaa pizzeriassa halvimmillaan 12-13€. 4-5 vuotta sitten sen sai 7-9 eurolla. Monen muunkin tuotteen hinnat ovat nousseet huomattavasti.

Vierailija
45/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin väsynyttä. Aina Häkämies ja kumppanit ovat olleet järkyttyneitä, kun tulee rahasta kyse.kaikki on kallistunut kovasti ja kallistuu kokoajan lisää.palkat ovat junnaneet paikoillaan tai laskeneet.nyt riittää tämä orjuuttaminen.kyllä palkalla pitää tulla toimeen. Häkämies voi tietenkin laskea omaa palkkaansa näyttää mallia. 

Vierailija
46/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  pitää palkkoja nostaa. Eihän suomessa kukaan kohta halua tehdä töitä kun on huono palkat. Serkkuni lähti norjaan ja tienaa hoitajana 4000 euroa enemmän kun suomessa.

Muutetaan kaikki Norjaan, siellä niillä on varaa maksaa kun on öljyä ja kaasua, meillä vain etäinen muisto Nokiasta ja ajasta kun meni hyvin. Mitään uutta ei sitten sen jälkeen olekaan tapahtunut, mutta AY elää edelleen korkeasuhdannetta.

Vierailija
47/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tienaisin 400 000 en ehkä kehtaisi valittaa jonkun 25 000 tienaavan liian korkeaa palkkaa.

Häpeä estäisi sellaisen. Mutta eihän Kokoomuslainen häpeää tunne.

Vierailija
48/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu kaveri. Kannattaa kuunnella.

I'm about to throw up!

Vierailija
49/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin väsynyttä. Aina Häkämies ja kumppanit ovat olleet järkyttyneitä, kun tulee rahasta kyse.kaikki on kallistunut kovasti ja kallistuu kokoajan lisää.palkat ovat junnaneet paikoillaan tai laskeneet.nyt riittää tämä orjuuttaminen.kyllä palkalla pitää tulla toimeen. Häkämies voi tietenkin laskea omaa palkkaansa näyttää mallia. 

Tästä ei puutukaan enää muuta kuin se, että Orpokin yllättyy.

Vierailija
50/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoomuslaisideologiaa: "Mikä on sinun, on kylläkin minun.

Vierailija
51/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei puutukaan enää muuta kuin se, että Orpokin yllättyy.

Nähty Levillä.

Vierailija
52/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demari ideologiaa "Mikä on minun kuuluu minulle ja se mikä on sinun kuuluu myös minulle tai lyömme perseet penkkiin joukkovoimalla"

Vierailija
53/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puolestani järkyttynyt Häkämiehen liksasta. Siinä on ainakin puolet liikaa.

Vierailija
54/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä. Saksan suurin liitto neuvotteli viime vuonna 8.5 % sopimuksen kahdelle vuodelle (5.2 ja 3.3%). Molempina vuosina maksetaan lisäksi kertaerä 1500 eur. Ei paha ollenkaan. 

Suomilampaat tyytynevät taas johonkin 0.9-1.1% kun "onhan se parempi kuin työttömyyskorvaus" tai "ei ole varaa maksaa enempää/emme ansaitse tätä elintasoa" tai "kyllähän se 20 eur on jo iso korotus". Monella on kulut nousseet satoja euroja, kyllä palkkojenkin tulisi edes joskus nousta täällä perähikiälläkin. Ostovoima on muuten kohta luokkaa Romania. Hämmästyttävästi osa työntekijöistäkin on sitä mieltä, että emme tarvitse korkeampia palkkoja. Miksi?? Miksi ette halua parempaa elintasoa? EK:n lässytykset palkkamaltin vaikutuksista inflaatioon saati työllisyyteen on puhdasta pskaa. Osa nielee nämä sepustukset täysillä. Herätkää nyt kaikki stna vaatimaan asianmukaista korvausta työpanoksestanne!! Vai sanotaanko bää ja jatketaan nykylinjalla? Itse valitsen ensimmäisen. 

Vierailija
55/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin norjassa joskus töissä ja tienasin siellä 6500 euroa kun suomessa saisi 2000 euroa kk.

Vierailija
56/62 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaatimus/tulos mikä tahansa, niin ainahan tuo olisi järkyttynyt. Vaikka palkat leikattaisiin puoleen, niin sitten järkyttyisi, kun duunarit osoittaa mieltään. 

Vierailija
57/62 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Eli viime vuosien rajua inflaatiota ei tarvitse kuroa kiinni, niinkö?

Ei meillä ole varaa noin korkeisiin palkkoihin.

Jos yrittäjällä ei ole varaa maksaa palkkaa, niin sitten hänen täytyy tehdä työt itse. 

Vierailija
58/62 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti hallituksen ja EK:n junailemat työehtojen heikennykset täytyy korvata euroilla. Näin työntekijät voivat puskuroida itselleen säästöjä.

Vierailija
59/62 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun me saataisiin järkeä Häkämiehen palkkioihin ja muihin johtajien palkkoihin ja pomojen määrään niin sitä rahaa jäisi työntekijöiden palkkojen maksuun. 

Vierailija
60/62 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen päälle itkua kommunismista heti kun työntekijä haluaa maksettavan palkkaa millä elää ilman sosiaalitukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän