VR:n hyökkäys introvertteja vastaan!
Ensin laitettiin ekstraluokan yksittäisrivin paikat lisä-lisämaksullisiksi. Nyt huomasin, että Pendolinojen perusluokan yksittäispaikoista (joita on yhdet päädyissä ja kaksi vaunun keskellä) on ruvettu perimään myös lisämaksua!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä muuten peritä ainakaan mistään perusluokan yksittäispaikoiata. Extran hinnoitteluun en ole tutustunut
Kyllä peritään, kokeile vaikka.
Ei ainakaan Inter Cityjen yksittäisistä.
Kyllä peritään.
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta vai miksi tarvitset noin paljon yksityisyyttä?
Sinä taidat kärsiä älykkyyden laskeumasta.
Minä olen miettinyt miksi junissa voisi olla "sinkkuvaunuja" joissa penkit olisi aseteltu jotenkin eri tavalla, niin että kaikki olisivat 1hlö:n paikkoja.
Harva nauttii siitä että joutuu istumaan kylkikyljessä jonkun vieraan kanssa...
Ymmärrän että käytävä pitää olla välissä, mutta varmaan penkit voisi joten muullakin tavalla asetella vaunuun?
Ja voisihan 1 vaunu (viimeinen) olla sellainen, missä ei esim. tarjoiluvaunut kävisi/olisi ahtaampi käytävätila, mutta penkit rivissä:
penkki-väli-penkki-väli-penkki =3 yksinistuvaa samassa rivissä mutta ei ihan kiinni toisissaan.
Mulla on VR lasit ja helvatasti pokeleffoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan näin? VR varmaan huomannut, että nämä myydään ensin eli ahneus iski. Voi hevon vee.
Tänään huomasin tämän, eli kyllä on.
No niinpäs todellakin on, sekä InterCityissä että Pendolinoissa (ostin jokin aika sitten etukäteen yksittäispaikkalippuja, niin oli vielä normaali hinta) .
Voihan hevon pieru.
Vierailija kirjoitti:
9e maksoi, kun varasin myös viereisen paikan. Ei kallista.
Mitä jos joku jolla ei ole paikkalippua kysyy, että onko tässä vapaata? Mitä vastaat? Ei kun se on minun takin/laukun paikka?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kylläkin sosiaalisten tilanteiden pelko, introverttiys on eri asia. Ja luuletko että ylipäätään kenestäkään on jotenkin erityisen mukavaa istua ventovieraan ihmisen vieressä siellä junassa?
Ei se vieressä istuminen ole niin paha mutta silloin toisen on parempi pitää nokkansa tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan joutuu maksamaan ekstraa, jos matkustaa yksin.
Itse asiassa makuuvaunun hytinhän on jo pitkään joutunut maksamaan kokonaisuudessaan. Jos matkustat yksin, maksat kahdesta makuuvaunupaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen miettinyt miksi junissa voisi olla "sinkkuvaunuja" joissa penkit olisi aseteltu jotenkin eri tavalla, niin että kaikki olisivat 1hlö:n paikkoja.
Harva nauttii siitä että joutuu istumaan kylkikyljessä jonkun vieraan kanssa...
Ymmärrän että käytävä pitää olla välissä, mutta varmaan penkit voisi joten muullakin tavalla asetella vaunuun?
Ja voisihan 1 vaunu (viimeinen) olla sellainen, missä ei esim. tarjoiluvaunut kävisi/olisi ahtaampi käytävätila, mutta penkit rivissä:
penkki-väli-penkki-väli-penkki =3 yksinistuvaa samassa rivissä mutta ei ihan kiinni toisissaan.
Eikö sinkkuvaunuissa päinvastoin pitäisi olla ihan kylki kyljessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joku jolla ei ole paikkalippua kysyy, että onko tässä vapaata? Mitä vastaat? Ei kun se on minun takin/laukun paikka?
"Olen lunastanut tämän paikan itselleni". Itse pidän siinä vaikka koipeani polvinivelongelman takia.
Aikoinaanhan paikka työskentelyhytistäkin maksoi saman kuin tavallinen paikka, tosin silloin siihen hyttiin tuli muitakin. Nyt hytti on lisämaksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen lunastanut tämän paikan itselleni". Itse pidän siinä vaikka koipeani polvinivelongelman takia.
VR on myynyt jo pitkään myös vierekkäistä paikkaa tyhjäksi. Joten siitä vaan lompsaa auki niin saat kaksi paikkaa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaanhan paikka työskentelyhytistäkin maksoi saman kuin tavallinen paikka, tosin silloin siihen hyttiin tuli muitakin. Nyt hytti on lisämaksullinen.
Rakkaita muistoja. Neljän hengen hyttiin tuli lisäkseni äiti ja kolme lasta. Siinä metelissä ei pahemmin työskennelty, mutta eihän matkakaan ollut kuin reilut 600 km.
Yksittäispaikoissa ei saa edes selkänojaa taakse. Siinä todellakin maksat vain ja ainoastaan yksityisyydestä.
Kiva kun edessäolija kallistaa hilsetukkansa lähes suuhusi
Seuraavaksi ennustan, että VR alkaa laskuttaa päätyynyn poistamisesta. Itse revin sen niskanteloittajan ensitöikseni. Toki lopuksi asennan sen aina takaisin
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kylläkin sosiaalisten tilanteiden pelko, introverttiys on eri asia. Ja luuletko että ylipäätään kenestäkään on jotenkin erityisen mukavaa istua ventovieraan ihmisen vieressä siellä junassa?
Olen eri, mutta introvertti matkustaa luultavammin itsekseen ja ekstrovertilla on vähän todennäköisemmin joku tuttu ihminen mukanaan. Esimerkiksi tavataan kohteessa eikä istuta matkojakin jo yhdessä.
Ei ainakaan Inter Cityjen yksittäisistä.