Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuotti-valmennus ei pian enää oikeuta kuntoutusrahaan

Vierailija
12.11.2024 |

Kertoo IL. Hallituksen esitys.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuntoutukseen pääsevien nuorten määrää rajoitetaan.

Vierailija
2/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoista välittävä Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Moni nuori tulee syrjäytymään ja antamaan periksi tämän päätöksen myötä.

Vierailija
5/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. Moni nuori tulee syrjäytymään ja antamaan periksi tämän päätöksen myötä.

Yksi tuttuni kävi tuon Nuotti-valmennuksen, hänelle siitä ei ainakaan ollut mitään hyötyä, päinvastoin kun jätti opinnot sen jälkeen lopullisesti kesken.

Vierailija
6/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
7/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni kävi tuon Nuotti-valmennuksen, hänelle siitä ei ainakaan ollut mitään hyötyä, päinvastoin kun jätti opinnot sen jälkeen lopullisesti kesken.

Mun tyttäreni puolestaan pääsi sen avulla sosiaalisista peloistaan ja sai ensimmäisen työpaikkansa.

Vierailija
8/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Nykyään jokatoisella on joku diagnoosi. Kuntoutusraha on melko iso ja sen käyttöä ei valvota mitenkään. Veronmaksajat kiittää.

Vierailija
9/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntako se saatana tarvitaan naislapsia tukemaan. Ja miehet maksaa.

Vierailija
10/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muutamat kuntoutusrahan saajat, joita itse tiedän, käyttävät kaikki systeemiä hyväkseen. Mutta otanta voi olla vääristynyt.

Vierailija
11/20 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne muutamat kuntoutusrahan saajat, joita itse tiedän, käyttävät kaikki systeemiä hyväkseen. Mutta otanta voi olla vääristynyt.

Kerrotko tarkemmin miten systeemiä voi käyttää hyväksi? Ainakin meillä piti olla lausunnot koulusta, hyvinvointialueelta, lääkärinlausunto ja vielä omat selvitykset. Ja hylkynä tuli eli emme päässeet "käyttämään systeemiä hyväksi"

Vierailija
12/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti paljon palveluntuottajasta kiinni, että minkälaista nuotti-valmennusta nuori saa. Oma lapsi on ollut nuotissa kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla lähinnä tekivät unelmakarttoja ja juttelivat niitä näitä, ja nuori koki, että se oli ihan turhaa. Toisella nuottijaksolla hän oli toisella palveluntuottajalla ja meno oli ihan toisenlaista. Heti tartuttiin asiaan ja lähdettiin viemään asioita nuorta aktivoiden eteenpäin. Lapsi sanoi, että tuli semmoinen olo, että tämä valmentaja oikeasti kuuntelee ja auttaa niissä asioissa mitkä on hankalia. Loppujen lopuksi löytyi opiskelupaikka ja aloitti opinnot nyt syksyllä. Valmennus päättyi viime kuussa, joten sai apuja vielä opiskelun käynnistykseen (palvaveri koululla) ja oman asunnon ja yksinasumisen aloittamiseen. 

Eli tarinan opetus on se, että jos valmentaja ei ole hyvä, niin sen voi ja pitääkin laittaa vaihtoon. Itse ei sitä tajuttu ajoissa, mutta onneksi sai uuden jakson, kun selitettiin tilanne Kelan suuntaan.

Vierailija
13/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne muutamat kuntoutusrahan saajat, joita itse tiedän, käyttävät kaikki systeemiä hyväkseen. Mutta otanta voi olla vääristynyt."

No aika vääristyneeltä kuulostaa kyllä tuo sinun otantasi, jos 1 tai 2 tai 3 tuttuasi käyttää sitä hyväkseen, niin se kertoo enemmän sinun tuttavapiiristäsi kuin mistään muusta.

Vierailija
14/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäreni puolestaan pääsi sen avulla sosiaalisista peloistaan ja sai ensimmäisen työpaikkansa.

Onnittelut tytöllesi!

Vierailija
15/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin miten systeemiä voi käyttää hyväksi? Ainakin meillä piti olla lausunnot koulusta, hyvinvointialueelta, lääkärinlausunto ja vielä omat selvitykset. Ja hylkynä tuli eli emme päässeet "käyttämään systeemiä hyväksi"

Jep, aika äkkiä siitä jäisi kiinni, jos yrittäisi

16/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon epäoikeudenmukaisuutta josta leikata, mutta hallituksen arvot paljastuivat jälleen. Kuvottavaa.

Vierailija
17/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Nykyään jokatoisella on joku diagnoosi. Kuntoutusraha on melko iso ja sen käyttöä ei valvota mitenkään. Veronmaksajat kiittää.

Voisit vihdoinkin opetella pitämään suusi kiinni. Oppisit ehkä jotain, kun et koko aikaa valittaisi

Vierailija
18/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylipäätään usko tällaisiin kuntoutuksiin, ja myös tuo kuntoutusraha on täysin ylimitoitettu; ainoa mitä se tuottaa on kateus ja eriarvoisuus nuorten kesken. Meillä on keskellämme _aina_ pärjäämättömiä yksilöitä. Tällä hetkellä, kun koko systeemi on vaarassa kaatua, ei näihin yksilöihin yksinkertaisesti voida loputtomasti panostaa etenkään tavoin, joilla ei ollenkaan välttämättä ole tulosta. Tämän hetken kaoottisessa yhteiskunnassa heidän paikkansa on kotona ja läheisten avun varassa. Myös vanhuksemme ja moni muu asia on heitteillä. Tilanne vaan nyt on tämä.

Vierailija
19/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut tytöllesi!

Kiitos, hän on nyt normaalielämässä kiinni, viihtyy toisessa vakituisessa työpaikassaan ja menestyy perusmukavasti. Muutti pois kotoa juuri koronasulkujen alla, oli rankkaa aikaa monelle nuorelle. Eipä voisi äitikään olla kiitollisempi niille nuottivalmentajille, jotka vetivät hänet liikkeelle neljän seinän sisältä.

Vierailija
20/20 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ylipäätään usko tällaisiin kuntoutuksiin, ja myös tuo kuntoutusraha on täysin ylimitoitettu; ainoa mitä se tuottaa on kateus ja eriarvoisuus nuorten kesken. Meillä on keskellämme _aina_ pärjäämättömiä yksilöitä. Tällä hetkellä, kun koko systeemi on vaarassa kaatua, ei näihin yksilöihin yksinkertaisesti voida loputtomasti panostaa etenkään tavoin, joilla ei ollenkaan välttämättä ole tulosta. Tämän hetken kaoottisessa yhteiskunnassa heidän paikkansa on kotona ja läheisten avun varassa. Myös vanhuksemme ja moni muu asia on heitteillä. Tilanne vaan nyt on tämä.

Vaikutat huippuasiantuntijalta. Itse Purrako äänessä?

Todella järkevää syrjäyttää nuoret loppuelämäkseen yhteiskunnasta. Tiedätkö paljonko se maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän