Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, toinen kaava ja pumpulissa, miten toimii?

Vierailija
12.11.2024 |

Meillä toinen on kasvanut pumpulissa ja toinen ei. Voiko parisuhde onnistua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska katkeruus on raskasta. Siitähän tuo koko käytetty termi kertoo. Yleensä noin puhuu elämäm koululaiset.

Vierailija
2/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on kaava ja toinen pumpulissa? Taidan ymmärtää, miksi tuo ei toimi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on kaava ja toinen pumpulissa? Taidan ymmärtää, miksi tuo ei toimi. 

Olisko kasvanut pumpulissa?

Vierailija
4/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta se vaatii oikean ihmisen joka oikeasti haluaa ymmärtää sitä joka ei ole kasvanut pumpulissa. Haluaa ymmärtää niitä käyttäytymismalleja ja traumoja mitkä nousee pintaan . Kypsän aikuisen joka pystyy asettumaan toisen asemaan vaikka se asema olisi ollut todella huono. Ymmärtää oikeasti sen että lähtökohdat eri.

Myös sen raskaan elämän kokenut pitää ymmärtää "pumpulissa" kasvanutta, hänellä ei ole henkilökohtaista käsitystä siitä myöskään että elämä oli helppoa ja kaikki meni hyvin. Molemmin puolista ymmärrystä tarvitsee ja paljon, muuten myös raskaan elämän kokenut voi pitää ihan aiheellisestikkin (tottahan se on) toista etuoikeutettuna ja miettii jos itse olisi saanut samat lähtökohdat.. siinä voi katkeroitua. 

T. Erittäin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden kokenut joka viidennen vakavan suhteen löysi oman puoliskonsa joka oikeasti ymmärtää ja minä häntä. Sekin tapahtui vasta 35 vuotiiana . 

Vierailija
5/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta se vaatii oikean ihmisen joka oikeasti haluaa ymmärtää sitä joka ei ole kasvanut pumpulissa. Haluaa ymmärtää niitä käyttäytymismalleja ja traumoja mitkä nousee pintaan . Kypsän aikuisen joka pystyy asettumaan toisen asemaan vaikka se asema olisi ollut todella huono. Ymmärtää oikeasti sen että lähtökohdat eri.

Myös sen raskaan elämän kokenut pitää ymmärtää "pumpulissa" kasvanutta, hänellä ei ole henkilökohtaista käsitystä siitä myöskään että elämä oli helppoa ja kaikki meni hyvin. Molemmin puolista ymmärrystä tarvitsee ja paljon, muuten myös raskaan elämän kokenut voi pitää ihan aiheellisestikkin (tottahan se on) toista etuoikeutettuna ja miettii jos itse olisi saanut samat lähtökohdat.. siinä voi katkeroitua. 

T. Erittäin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden kokenut joka viidennen vakavan suhteen löysi oman puoliskonsa joka oikeasti ymmärtää ja minä häntä. Sekin tapahtui vast

*Viidennen vakavan suhteen jälkeen 

Vierailija
6/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Erittäin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden kokenut joka viidennen vakavan suhteen löysi oman puoliskonsa joka oikeasti ymmärtää ja minä häntä. Sekin tapahtui vast

Kokemukset on aina subjektiivisia. Se mikä on toiselle traumaattista/pumpulissa kasvamista, ei välttämättä toiselle ole.

Vierailija
7/7 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaava ei kovistele. Pumpuli on hyvä tapa elää, jos kaipaa lämpöä ja normaalia, vaikka realismin huomioikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme