Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takkuuntuva ja rastoittuva tukka, apua!

20.02.2007 |

Millähän aineilla saisi tuollaisen tukan pysymään aisoissa? Lapsessa on ulkomaalaisverta ja tukkaa on todella paljon ja paksua... Pelkää hiusten selvittelyä ja pesua kamalasti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin saanen suositella oliivi tai manteli oljya ja sitten tukka letille vaikka viikoksi kerrallaan. Afrotukka ei kesta samanlaista pesua kuin ' tavallinen suomalainen' tukka, vaan riittaa vaikka pesis kerran, kaksi, kahden viikon sisaan (toki kay siis pesulla paivittain ja tukka toki letteineen kastuu). Minun tyttarella on afro tukka joka ilman rasvaa ja letteja olisi kanssa rastoilla mutta leteilla saan sen pysymaan hallinnassa, ja lapsella on itsellaan helpompi olla kun ei tarvii koko ajan olla kampaamassa. Ja kesalla varsinkin likalla on helpompi olla kun ei ole niin julmetun kuuma koko ajan kun on tukka monella pienella jakauksella!

Vierailija
2/8 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta oljyja kaytettaessa turhat kemikaalit jaavat kanssa pois..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista lasten shampoota, jossa on hoitoainetta mukana. Tai sitten hoitoaine ja shampoo erikseen, mutta helpommalla pääset jos ostat 2 in 1 -tuotteen jos lapsi pelkää hiustenpesua. Hyväksi meillä on havaittu myös selvityssuihke, jota voi suihkuttaa kuiviin hiuksiin ennen harjaamista. Hiukset kannattaa toki pitää myös suht lyhyinä, joka helpottaa takkujen selvimistä huomattavasti ja pesuun voi kokeilla erilaisia kikkoja. Meillä toimi se, että tytölle annettiin käsiin pieni pyyheliina, johon sai kuivata kasvot heti jos meni vettä naamalle. Olen kuullut, että joillain on käytössä uimalasit tms. Ennen kaikkea pitää itse pysyä rauhallisena ja selittää lapselle mitä on milloinkin tekemässä ettei vaan hulauta suihkulla vettä päälle.

Näillä keinoilla meillä kesytettiin hysteerisesti hiustenpesuun suhtautuva esikoinen (nyt 3v 8kk), joka muuten nykyään hoitaa homman suurelta osin ihan itse eikä ole moksiskaan jos naamalle hulahtaa vettä.

Vierailija
4/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minusta todella takkujen selvittelyssä ja apu oli myös psykologista (tytöstä oli kiva kun laitettiin sitä). Me käytettiin BodyShopin mustikantuoksuista suihketta, näitä on varmaan muillakin firmoilla vastaavia.

Vierailija
5/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tuotteet ei tunnu riittävän. Hius on jotenkin niin kuivan oloista. Pitää käydä kampaamostakin kysymässä, olisiko siellä jotain.

Vierailija
6/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa tavallisissa kaupan tuotteissa on silikooni se ' selvittävä' osatekijä ja se ei pitkän päälle tee hyvää hiukselle, vaikka takkuominaisuutta helpottaakin. erityisesti kun lapsen hius on hauras.

Itse sain omalta kampaajalta näytetuotteina shampoon ja hoitoaineen, jota suositteli myös lapsille (meillä pitkätakkutukkatytöt) ja se toimii ja tehoaa ainakin meillä, myös omassa pitkässä hauraassa tukassani. Valitettavasti olen juuri heittänyt tyhjät pullot pois!!! Mutta pullot oli vaaleansiniharmaat, teksti valkoinen. Erityisesti ne kosteuttavat hiusta eikä sisällä silikoonia. TÄytyy palata kampaajakäynnin jälkeen tänne kertomaan tuote.

Vierailija
7/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä myös pitkät/paksut hiukset.

En uskalla käyttää kaupan tuotteita ollenkaan -

kampaamosta ostan aina jotain extra nourishing jne. tuotteita.

Vierailija
8/8 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostan aina sellaiset isot pumppupullot - kestää kauan eikä todnäk. tule yhtään kalliimmaksi kuin kaupan tuotteet - ainakaan ei tarvi suihkia selvitysaineita niin paljon.

En valitettavasti myöskään muista minkä merkkisiä on.