Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys + ruokavalio

20.02.2007 |

Hei te, joilla maitoa tulee hienosti ja imetätte vaivatta! Pidättekö erikoishuolta omasta juomistesta ja syömisestä vai syöttekö milloin mitenkin? Vai voiko samalla peräti keventää ruokavaliota, että pääsisi raskauskiloista eroon?

Esikoisen kanssa tein kaikkeni, että maitoa tuli, mukaan lukien runsaan juomisen ja syömisen. Maito loppui pojan 3,5 kk iässä anyway ja nyt mietin, miten tämän vauvan kanssa käy? Tiedän, että nyt ainakin aloitus imetykselle on ihan toinen kuin oli esikoisella, jonka kanssa se meni ihan pieleen. Mutta siis, voiko itse vaikuttaa maidon tuloon/määrään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kuitenkin lämpimästi Imetystukilistan sivuja, joilta löytyy kattava tietopaketti kaikesta imetykseen liittyvästä:

http://www.imetystukilista.net/

Positiivinen asenne ja lapsen tahtinen imetys ovat ainakin itselläni toimineet ruokavaliosta huolimatta.

Ihania imetyshetkiä sinulle ja vauvallesi!

T. StayAtHomeMom ja pikku-tyttö 2kk

Vierailija
2/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kylläkin, että yritän nyt syödä säännöllisemmin (ja aina 2 lämmintä ruokaa, lisäksi aamupalan, välipalan ja iltapalan). En tiedä, vaikuttaako se varsinaisesti maidon määrään, mutta omaan olooni kyllä (nyt imetysaikana olen huomannut, etten kestä nälkää yhtä hyvin kuin aiemmin). Toisaalta joku muu voi selvitä voileivillä, sekin kai riippuu ihmisestä.

Sen sanoisin, että jotkut ruoka-aineet kiihdyttävät maidoneritystä. Jouluna join mitään ajattelematta kotikaljaa muutaman lasillisen, ja siinäpä sitä oltiin maitotulvassa. Mallastuotteet siis ainakin kiihdyttävät (kotikalja tai kaupan perhekalja, mallasleipä mm.) Samoin kai anis ja kumina, muitakin aineita on, mutta niitä en tähän hätään muista. Sitten toisinkin päin mm. persilja vähentää maidoneritystä.

Jostakin luin listaakin noista ruoka-aineista, olisiko ollut tällä palstalla joskus aikoja sitten.

Tsemppiä imetykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin periaatteessa samoin kuin ennenkin.

Yritin kyllä juoda paljon vettä ja syödä säännöllisesti, mutta aina ei " muka " kerinnyt... Mikä johti siihen, että laihduin itse ihan lommoposkeksi ja heikotti yms., kun poika kuitenkin aika iso verrattuna minun kokooni, olen itse pienikokoinen ( 150 cm, 42 kg ). Laihduin nopeasti, ja enemmän kuin olisi tarvinnutkaan. Sitten oli pakko rueta tosissaan pitämään huoli omasta syömisestä ja juomisesta.

Mutta pointti siis; maitoa riitti, vaikka itse välillä unohdin huolehtia omasta ravinnostani, mutta se sai minut heikkoon kuntoon, joten suosittelen kyllä huolehtimaan omasta juomisesta ja syömisestä!:) Näin ainakin voi auttaa maidon riittämistä ja huolehtia omasta jaksamisestaan, jolloin jaksaa paremmin imettääkin. :)

Itse imetän vieläkin, poitsu 11 kk.