Ostaisitteko lapelle joululahjaksi 3800 euron Sony Walkmanin?
Kommentit (15)
Tuohan olikin hyvä idea, menenkin heti maanantaina nostamaan kelasta rahat tuon ostoon T somali
Ei mitään virkaa kuunnella tuollaisella jotain surkeasti pakattua suoratoistopaskaa.
Jengi ostelee kliimaksissa tonnien soittimia, mutta kukaan ei kiinnitä huomiota musiikkitiedoston laatuun.
Olisihan se tavallaan hienoa, että sulla on soitin, jolla voi vain soittaa musiikkia, eikä siis samalla surffata netissä!
Minusta tuo on hassua hifistelyä. Harvalla on niin tarkka korva, että erottaisi 3800€:n laitteen äänenlaadun 38€:n laitteen äänenlaadusta.
Vähän kuin CD-soittimien tultua markkinoille Hesarissa oli testi, jossa hifistit totesivat, että 60.000 markan levysoittimiesta lähtee parempi ääni kuin 600 markan cd-soittimesta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hassua hifistelyä. Harvalla on niin tarkka korva, että erottaisi 3800€:n laitteen äänenlaadun 38€:n laitteen äänenlaadusta.
Vähän kuin CD-soittimien tultua markkinoille Hesarissa oli testi, jossa hifistit totesivat, että 60.000 markan levysoittimiesta lähtee parempi ääni kuin 600 markan cd-soittimesta.
Se oli aikoinaan hauska näpäytys hifistelijöille, kun Playstation 3 todettiin kuvanlaadultaan parhaimmaksi bluray-soittimeksi. Siis paremmaksi kuin monta kertaa enemmän maksavat "hifi"-soittimet.
Miksi minä hänelle korvalappustereot ostaisin, kun hänellä on Spotify?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä hänelle korvalappustereot ostaisin, kun hänellä on Spotify?
Koska se ei ole tehty hapettomasta kuparista.
Äänenlaatu kasvaa epälineaarisesti niin, että ensimmäiset sataset nostavat äänenlaatua merkittävästi, sen jälkeen lisähinnalla on vain vähäinen vaikutus äänenlaatuun.
Minulla on kaksi Sonyn mp3-soitinta. Hinnat olivat noin sadan euron luokkaa. Ihan riittävä taso minulle. Eikö tuolla summalla saa jo hyvät stereot?
Hyvä äänenlaatu ei edes kuulosta hyvältä. Paras kuuntelunautinto tulee niistä ehkä toiseksi tai kolmanneksi halvimman hintaluokan laitteista.
Sanonpahan vielä, että kotistereoissa rahalla saa paljon enemmän kuin kannettavissa laitteissa. Hyvälle vahvistimille ja lattiakaiuttimille rahoille saa paljon enemmän vastinetta kuin nappikuulokkeille.
Voisin ostaa, mutta joku hädänalainen varastaisi sen alle 10 minuutissa.