Vähän haastavampaa kysymystä kehiin
Mikä on sellainen asia, jota teet, joka saattaa vaikuttaa muiden silmiin alentumiselta tai siltä että teet niin, koska et voi muutakaan? Mutta oikeasti nautit siitä tai se ei haittaa sinua ollenkaan.
Minulla: Kotona oleminen. En halua elää koko elämääni neljän seinän sisällä, enkä eläkään. En tähän päivään mennessäkään ole tehnyt niin. Mutta minä olen aina viihtynyt kotona. Minusta on huolestuttavaa, jos kotonaan ei viihdy. No en minä tässä ympäristössä viihdy, sen myönnän. Tässä talossa. Mutta omien tuttujen tavaroideni ympäröimänä viihdyn. Omassa sängyssä. Pian ostan omakotitalon ja lähden hevon helevettiin täältä :)
Toinen on se, että jos menen bussilla yhden pysäkinvälin, minulle on ihan sama vaikka en pääsisi jonon kärkeen. Uuden autonkin muuten ostan pian, nyt käytän hetken aikaa julkisia. Ylipäätään en ole sellainen rynnijä. Otan asiat rauhallisesti ja usein annan ihmisten mennä minua ennen, koska minua ei vain kiinnosta että olenko eka, toka, kolmas vai neljäs. Jos se ei vaikuta mitenkään mihinkään.
Yksissä avajaisissa ihmiset menivät koko ajan edelleni, mutta se ei haitannut minua. En minä edes tiennyt että minne piti kävellä ja milloin pääsee sisään. En useinkaan saa aikaiseksi ostaa jotain asioita. Esimerkiksi en omista mikroa. Kyllä minulla olisi varaa ostaa mikro, mutta en vain saa aikaiseksi. Olen niin tottunut elelemään ilman. Muutenkin mielestäni on vähän turhaa ostaa mikro tänne, kun olen joka tapauksessa muuttamassa pian. Keittiövälineitä en saa aikaiseksi ostaa, jos vanhat toimivat edes jotenkin. Joissain asioissa olen tosi vaatimaton, toisissa kaikkea muuta. Eli monet saattavat ajatella, että minä en uskalla ottaa tilaani vaan annan muiden jyrätä itseni, mutta ei se pidä paikkaansa. En vain koe tarpeelliseksi olla ekana joka paikassa ja rynniä sinne sun tänne kyynärpäätaktiikalla. Huonommat keittiövälineet ovat parempi kuin ei mitään. Ehtiihän niitä sitten ajan kanssa katsomaan... joskus tulee ostettua huonoja, jos liian malttamattomasti juoksee kaupoille.