Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petauspatjan päällisen pesu. Patjassa on vetoketju ympäri patjan, mutta

Vierailija
08.11.2024 |

siinä on myös "tikkauspisteitä" ympäri patjaa, joten päällistä ei saa irti. Ikean patja on.

Onko tarkoitus että tikkaukset puretaan ja jatkossa mennään ilman niitä?

(anteeksi, jos olen tyhmä)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilipesuri, niitä voi myös vuokrata.

Vierailija
2/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso kone koko petauspatjan voi tunkea koneeseen, ei tarvitse irrotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mulla kutistui petarin päällinen käyttökelvottomaksi vaikka ohjeen mukaan pesin. 

Vierailija
4/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta mulla kutistui petarin päällinen käyttökelvottomaksi vaikka ohjeen mukaan pesin. 

Petarin päällinen pitää venyttää heti koneesta pois ottamisen jälkeen. Pitää siis laittaa kosteana paikalleen ja kulmia kunnolla venyttää. Aina se on sellainen operaatio. Kuivausrumpuun ei ikinä. 

Vierailija
5/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petarin päällinen pitää venyttää heti koneesta pois ottamisen jälkeen. Pitää siis laittaa kosteana paikalleen ja kulmia kunnolla venyttää. Aina se on sellainen operaatio. Kuivausrumpuun ei ikinä. 

Aijaa, kiitos tiedosta! Onneksi tuo mistä puhuin oli melko vanha petari

Vierailija
6/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, kiitos. Mietityttää vaan tuo vetoketju, kun päällistä ei kuitenkaan saa irti, ilman purkamista.

-ap

Vierailija
7/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi myyjä, ettei sitä kuulu vetoketjusta huolimatta irrottaa, vaan se jotenkin ommellaan niin, että vetoketjun sulkemalla siitä tulee napakka.

Minä olen joskus pessyt päällisen ja yhtäkkiä patjasta piti leikata ainakin 20 cm pois, kun se suureni :D sen jälkeen petauspatja oli silti aaltoileva siellä sisällä. Nyt minulla on petauspatjan suojus, eli ohut läpäre, sen pesen pari kertaa vuodessa ja petauspatjan vien kovilla pakkasilla ulos.

Vierailija
8/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahtuu koneeseen niin pese. Jos ei niin pese suihkussa.

Vierailija
9/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kuitenkin purkaa nuo tikkaukset ja irrottaa päällisen. Heitän sen sitten koneeseen.

Koko patjaa ei googlen mukaan aikanaan saa koneessa pestä.

Vierailija
10/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on käynyt kaikille tutuilleni. Ehkä päällistä pitäisi oikein voimakkaasti venyttää alkuperäiseen muotoonsa?

Vierailija
11/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on käynyt kaikille tutuilleni. Ehkä päällistä pitäisi oikein voimakkaasti venyttää alkuperäiseen muotoonsa?

Minä pesetin päällisen pesulassa ja sain takaisin kutistuneena. Eivät kestä pesua, ovat kertakäyttötavaraa.

Vierailija
12/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pessyt juurikin Ikean päällisen ja ihan hyvin sai takaisin. Pitää hieman kosteana venyttää. Pesin eka kerran 30 asteessa ja seuraavilla kerroilla 40 asteessa. No problemas. Hieman aaltoili mut käytössä asettui sitten.

Vierailija
13/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pesetin päällisen pesulassa ja sain takaisin kutistuneena. Eivät kestä pesua, ovat kertakäyttötavaraa.

Kestää ne kunhan ei pese liian kuumalla ohjelmalla.

Vierailija
14/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahtuu koneeseen niin pese. Jos ei niin pese suihkussa.

Kätevämpi on Tallinnan risteilyllä heittää laivan perään pitkässä narussa.

Vierailija
15/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veikkonen se käyttökelvoton ole. Leikkaa saksilla sitä sisäpatjaa pienemmäksi. Niin minä tein ihan suosiolla. Pituudesta 7 cm pois ja leveydestä 5 cm pois. Ja taas on käytössä entiseen malliin.

Vierailija
16/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Askon petareita ja kyllä niistä saa päälliset irti. Olen niitä pessyt tarvittaessa pesukoneessa. Eivät ole kutistuneet pesussa. Aina sisus asettuu paikoilleen ekana yönä.

Vierailija
17/17 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestää ne kunhan ei pese liian kuumalla ohjelmalla.

Kuvittelin pesulan työntekijöiden tietävän tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme