Mistä voi johtua ovulaatiokivut? Onko aina jotain vialla?
Mulla on tosi kovat kivut aina ovulaation aikoihin, alkaa päivää-paria ennen ovista ja loppuvat (kai) pian oviksen jälkeen. Kipu tuntuu aina toisella puolella, ja on sellaista jomottavaa, ihan kuin olisi järjetön turvotus ja nesteenkeräytymä siinä munasarjan kohdalla (vaikkei tosiasiassa ole). Gyne sanoi että ovulaation ei kuulu olla kipeä, korkeintaan oviksen jälkeen neste vatsaontelossa voi ärsyttää, mutta ei ennen ovista. Eli onko mussa väkisinkin jotain vialla, endometrioosia tai muuta? Onko muita jotka kärsivät oviskivuista?
Kommentit (6)
mutta mulla on aina olleet kauheat oviskivut. joskus murrosiän alkuaikoina luulin kärsiväni umpisuolentulehduksesta yms....ovat siis todellakin kovat. mitään endoja sun muita ei ole ikinä todettu. kolme lasta olen saanut ns. ihan helposti.
vai tuntuvatko tasaisena jomotuksena?
Kysyessäni gyneltä asiasta, hän sanoi sen olevan normaalia. Kun munasarja suurentuu ja viimein puhkeaa, niin se voi aiheuttaa kipua.
Minulla kivut alkaa n. 4 päivää ennen ovista ja huipentuvat itse ovikseen. Sitten loppuvat. Ei mulla tietääkseni endoa ole tai muutakaan vikaa ja 2 lasta on saanut alkunsa helposti.
Vierailija:
Mulla on tosi kovat kivut aina ovulaation aikoihin, alkaa päivää-paria ennen ovista ja loppuvat (kai) pian oviksen jälkeen. Kipu tuntuu aina toisella puolella, ja on sellaista jomottavaa, ihan kuin olisi järjetön turvotus ja nesteenkeräytymä siinä munasarjan kohdalla (vaikkei tosiasiassa ole). Gyne sanoi että ovulaation ei kuulu olla kipeä, korkeintaan oviksen jälkeen neste vatsaontelossa voi ärsyttää, mutta ei ennen ovista. Eli onko mussa väkisinkin jotain vialla, endometrioosia tai muuta? Onko muita jotka kärsivät oviskivuista?
tosin voi johtua kuparikierukasta. Eikös kierukka mahdollisesti lisää oviskipuja? Olen myös huomannut, että ovulaation ajankohtana olen seksuaalisesti erittäin innokas. Ennen synnytyksiä ei ollut aavistustakaan oviksen ajankohdasta, nykyään siitä ei voi erehtyä. Harmi, etten ole vauvaa " tekemässä" :)
Olen just miettinyt pari viimeistä päivää, voiko oviskivut olla näin kovia ja onko mulla umpisuolen tulehdus...Kipuja ei siis ollut ennen synnytyksiä ollenkaan ja nykyisin en pysty kunnolla edes kävelemään kun munasolu irtoaa. Mitään muuta " vikaa" ei ole löytynyt.
suurentunut munasolu ei tuntuisi. Mun mielestä mulle on sanottu, että kipua voi olla.