Mitä ihme näppylöitä yhtäkkiä minulla ja pojalla?
(Heti alkuun ystävällinen pyyntö; lue kokonaan, ennenkuin kommentoit! Jos et jaksa lukea niin ei tarvitse kommentoida, siirry seuraavaan ketjuun, kiitos :) )
Yhtenä päivänä huomasin pojalla ihan pieniä, vähän nuppineulan pallopäätä pienempiä punaisia näppylöitä ympäri kehoaan. Niitä oli jaloissa, käsivarsissa, toisessa enemmän kuin toisessa, selässä, vatsalla. Jossain paikoin enemmän, jossain vähemmän.
Tasaisia punaisia näppylöitä, ei siis mitään epämääräisen muotoisia läiskiä eikä puremajälkiä. Kutisivat alkuun. Osasta tuli ikäänkuin pieni rakkula seuraavien päivien aikana.
Vesirokko on meillä ollut, eikä näyttänyt siis samoilta, eli se poissuljettua. Mitään muita oireita ei ole, ei kuumetta eikä mitään. Näppylöitä on nyt ollut nelisen päivää, lisää ei ole tullut.
Puremajäljiltä eivät näytä eivätkä ole kolmen ryppäissä kuten kuulemma lutikan puremat saattaisivat olla. Syyhyksikään en usko, koska tosiaan ovat tasaisia "siistejä" näppylöitä, ei mitään läiskiä eikä käytäviä. Eivätkä hilseile tms.
Ideoita mitä voisivat olla?
Lekuriin ei olla menty, kun eivät nämä mitenkään ihneellisemmin vaivaa eikä tosiaan mitään muuta oiretta ole.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sinnikäästi väitätte olevan syyhyä, niin tosiaanko se voi tulla niin että kaikki näpyt tulee yhdessä yössä, niitä ei muodostu sen jälkeen lisää, vaan olemassa olevat alkavat pienentyä ja hävitä itsekseen, eikä kutise (minulla ei siis mitään kutinaa eikä tuntemuksia näpyistä) ilman mitään hoitoa. Ei olla tehty näille mitään. Tai no pojalle levitin perusrasvaa toiseen käsivarteen kun oli siitä näppyjä raapinut.
Jotenkin kuulostais kyllä tosi oudolta syyhyltä?
Ap
Alussa viikokaupalla voi syyhy käyttytyä noin, sitten iskee jumalaton kutina ja rakkuloita joka puolella. Minullakin alkoi jalasta ja viikkoja muuten oireeton. Miesystävään ei tarttunut, mikä on ihme. Mietimme että kun hän tupakoi niin ei siksi tarttunut, Nikotiini on hyvä ötökkämyrkky tiedetysti
Siinä on vakka löytänyt kantensa.
onko pulveri vaihtunut, muita elukoita vuoteessa. jokin uusi mauste,ruoka-aine,lisäaine, uusi tekstiili joko pestykin tai pesemätön, väri aine ulkomaanpaskaa. kerro jos kun ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
onko pulveri vaihtunut, muita elukoita vuoteessa. jokin uusi mauste,ruoka-aine,lisäaine, uusi tekstiili joko pestykin tai pesemätön, väri aine ulkomaanpaskaa. kerro jos kun ratkeaa.
Muita elukoita? Eiköhän aloittaja ja lapsensa ole ihan ihmisiä kuitenkin.
Arvelisin apinarokoksi, voi olla vaarallinen.
Onko testamentti jo laadittu?
Vierailija kirjoitti:
Syyhy tai ontelosyyliä
Voi alkaa mistä vaan, minulla alkoi jalasta karstasyyhynä. Se ei juuri kutia, mutta levitessään muualle yleiseksi syyhyksi alkoi kutista
Karstasyyhyn harvempi lääkärikään heti tunnistaa. Itse olin sairaalassa muusta syystä ja lääkäri ei tunnistanut silloin sitä, ei tosin tutkinutkaan, katsoi vain