Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska: Luksuselämällään keimailevan somevaikuttaja Sofian verotettavat tulot vuonna 2023 olivat pyöreät nolla euroa

Vierailija
07.11.2024 |

Jännä ettei Suomen verottaja kiinnostu että mistä näillä on oikein varaa kymppitonnien laukkuihin ja kelloihin sekä luksusmatkoihin

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatuslahjan saa antaa verottomasti kenelle vain. Esim ap voi alkaa kustantaa elinkustannuksiin vaikka naapurille ilman mitään lahjaveroa, kun maksaa suoraan naapurin vuokran tms kulut, eikä anna rahaa, jolla naapuri maksaa ne itse. Voit osta myös esim lahjakortin ruokakauppaan ja maksaa kännykkäliittymän laskun jne.

Kuka onneton alapeukuttaa tätä? Se on juuri noin; saat maksaa toisen laskuja mielin määrin - eikä sitä koskaan katsota lahjaveron alaiseksi tuloksi. Jos sen sijaan annat käteistä tai siirrät rahaa tilille, pitäisi maksaa lahjavero kun summa on 5000€ tai enemmän, tai kolmen vuoden aikana yhteensä 5000€ tai enemmän. No, käteisestä tuskin kukaan täysjärkinen huutelee verottajalle. 

Vierailija
22/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatuslahjan saa antaa verottomasti kenelle vain. Esim ap voi alkaa kustantaa elinkustannuksiin vaikka naapurille ilman mitään lahjaveroa, kun maksaa suoraan naapurin vuokran tms kulut, eikä anna rahaa, jolla naapuri maksaa ne itse. Voit osta myös esim lahjakortin ruokakauppaan ja maksaa kännykkäliittymän laskun jne.

Kuka onneton alapeukuttaa tätä? Se on juuri noin; saat maksaa toisen laskuja mielin määrin - eikä sitä koskaan katsota lahjaveron alaiseksi tuloksi. Jos sen sijaan annat käteistä tai siirrät rahaa tilille, pitäisi maksaa lahjavero kun summa on 5000€ tai enemmän, tai kolmen vuoden aikana yhteensä 5000€ tai enemmän. No, käteisestä tuskin kukaan täysjärkinen huutelee verottajalle. 

Ei vaan 4999€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin katsos oletko kuullut pimeästä työstä ja käteisestä rahasta. Minä olen.

Vierailija
24/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatuslahja on vanhemmilta lapselle. Ei ulkopuolinen taho voi maksaa vuokran ruoan tms ilman että se juridisessa mielessä olisi lahja.

Voi maksaa. 

lue tuosta:

Laissa ei ole säädetty tai rajoitettu verovapaan kasvatus-, koulutus- tai elatuslahjan suuruutta tai sitä, kuka sellaisen lahjan voi saada. Siten tällaisia lahjoja voi antaa esimerkiksi muillekin kuin omille lapsille. Myöskään lahjansaajan ikä ei vaikuta veronalaisuuteen. Lahjan arvo voi myös ylittää esimerkiksi koti-irtaimistolahjoille säädetyn 4 000 euron rajan tai lahjaveroasteikon alarajan.

Kasvatus-, koulutus- ja elatuslahjoista kerrotaan tarkemmin luvuissa 3.23.4. Verovapaus edellyttää aina sitä, että lahjansaajalla ei ole mahdollisuutta käyttää lahjaa muuhun tarkoitukseen. Esimerkiksi erilaiset rahasuoritukset käteisenä tai lahjansaajan hallitsemalle pankkitilille eivät täytä tätä edellytystä. Asiaa ei muuta se, että lahjanantaja ilmoittaa lahjan käyttötarkoituksen  lahjakirjassa olevan esimerkiksi elatus.

Käytännössä lahja tulee antaa tavalla, jossa lahjanantaja voi varmistua lahjan käyttötarkoituksesta. Käytännössä tämä tapahtuu esimerkiksi maksamalla yksilöity kasvatus-, koulutus- tai elantomenoa koskeva lasku suoraan palveluntarjoajalle tai oppilaitokselle.

Vierailija
25/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luksustuotteet, kuten käsilaukut, merkkivaatteet, korut tai muut ei-välttämättömät ostokset, eivät kuulu elatuslahjaksi katsottaviin menoihin. Näiden maksaminen katsotaan veronalaiseksi lahjaksi, koska ne eivät ole elintärkeitä päivittäisiä kuluja, jotka tukisivat välttämätöntä elatusta.

Höpö höpö. 

Vierailija
26/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tollot huutelee. Mistä se verottaja tietää, että Sofian kuvassa oleva laukku on hänen? Sehän voi olla jonkun pöydässä istuvan laukku. Te olette kyllä,helvetin tyhmää sakkia. Luuletteko te että verottaja lähtee laskemaan maailmalla miesten kanssa luuhavan naikkosen laukkuja. Voi miten tyhmiä olette. 

Vierailija
27/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas tollot huutelee. Mistä se verottaja tietää, että Sofian kuvassa oleva laukku on hänen? Sehän voi olla jonkun pöydässä istuvan laukku. Te olette kyllä,helvetin tyhmää sakkia. Luuletteko te että verottaja lähtee laskemaan maailmalla miesten kanssa luuhavan naikkosen laukkuja. Voi miten tyhmiä olette. 

Juu ja niitten luksuksestakaan ei aina ole takeita. 

Vierailija
28/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toiset elättävät, niin mitäpä se muille kuuluu?

Jokin lahjavero tulisi kysymykseen.

Puolison elatuksesta lahjavero?

Vierailija
29/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nää on kaikki jotain oroja... Ei voi muuta sanoo. Miten ne kestää elää ittensä kanssa? Mä en pystyis tohon et esitän somessa rikasta ja oikea elämä iha mätä. 

Vierailija
30/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen se alentuu logojen tähden

Vierailija
31/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait nää on kaikki jotain oroja... Ei voi muuta sanoo. Miten ne kestää elää ittensä kanssa? Mä en pystyis tohon et esitän somessa rikasta ja oikea elämä iha mätä. 

Samaa joskus miettinyt. Maailmalla tuvattomana vaihtuvien ukkojen pantavana, hyi oksennus. Olen hyvin tyytyväinen omaan velattomaan isoon uuteen rivarikolmiooni, kiinnostavaan päivätyöhön, hyvään palkkaan, ja kaiken olen itse hankkinut opiskelemalla ja omalla työllä. Ihan hyvin näin 28-vuotiaana naisena.  

Vierailija
32/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatuslahja on vanhemmilta lapselle. Ei ulkopuolinen taho voi maksaa vuokran ruoan tms ilman että se juridisessa mielessä olisi lahja.

Voi maksaa. 

lue tuosta:

Laissa ei ole säädetty tai rajoitettu verovapaan kasvatus-, koulutus- tai elatuslahjan suuruutta tai sitä, kuka sellaisen lahjan voi saada. Siten tällaisia lahjoja voi antaa esimerkiksi muillekin kuin omille lapsille. Myöskään lahjansaajan ikä ei vaikuta veronalaisuuteen. Lahjan arvo voi myös ylittää esimerkiksi koti-irt

Kiitos Sofia kun tulit paikalle selventämään asioita! Silti olet huo ra. 

Vierailija
33/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten haahuili toimettomana pitkin Helsingin katuja ja osti hernekeittoa kaupasta. Asui hotellissa kun Stefan oli heittänyt sen pihalle. Keräili vaatteitaan mitkä Stefan oli huumepäissään heitellyt pitkin pihoja. 

Teeskenteli että sisustaa itselleen ja stefanille yhteistä kotia, Dubaissa esitteli hienoa loma-asuntoa joka sitten ei ollutkaan heidän. 

Vierailija
34/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia ei asu Suomessa vaan Dubaissa joten maksaa veronsa sinne.

Vierailija
35/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta nuo laukut, vaan kysymys, miksi joku tuotteistaa itsensä ja haluaa elää kaltevalla pinnalla? Erikoisia valintoja ihmisillä!

Vierailija
36/61 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso elättää minua, mutta ei ole tarvinnut mitään lahjaveroja maksaa. Kaikki omaisuus on molempien nimissä, mutta ei mitään luksuslaukkuja ostella. 

Vierailija
37/61 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi. Mikä verotuskiima suomalaisilla oikein on? Ei ole tervettä tuollainen, alistuneen merkki.

Vierailija
38/61 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot pitää aina maksaa.

Ei pidä.

Vierailija
39/61 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosella tienaa

Vierailija
40/61 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi on näitä julkkistsirpuloita joilla tulot 0-10k€ mutta niin vain shampanja virtaa ja Dubaissa work work work!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän