Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen maasta uzbekistan?

Vierailija
07.11.2024 |

Köyhiä maanviljelijöitä, jurtteja, lampaita, elämää viime vuosisadalta? Ei ei ei..puf

Todellisuus lyö ällikällä. On suurnopeus junia.

https://uzbek-travel.com/about-uzbekistan/news/uzbekistan-to-launch-new…

Nykyaikaisia pilvenpiirtäjiä. Tässä pääkaupunki tashkentista kuvia.

https://www.azernews.az/region/144810.html

https://voicesoncentralasia.org/who-is-tashkent-city-for-nation-brandin…

Noita kuvia katsoessa tajuaa miten pahasti kehitys laahaa euroopassa vs aasia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljymaa?

Vierailija
2/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YUP:n kappale Uzbekistanin urut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borat-uikkarit.

Vierailija
4/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kulttuuri, ruoat kuten isossa kasarissa ulkona paistettu plov, isot häät, tyylitietoisuus, yritteliäisyys, kekseliäisyys oon asunu ex NL maassa ja puhunut ko. maasta tulevien kanssa kasvotusten usein.

Vierailija
5/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne ihannemaahasi, ap!

Vierailija
6/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YUP:n kappale Uzbekistanin urut.

Tätä tulin sanomaan. 

Vierailija
7/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini, joka on puoliksi uzbekistanilainen.

Vierailija
8/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa että siellä on tällä hetkellä kehitys vauhdissaan.

Vierailija
9/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava pinta-ala, is lam, korruptio, köyhyys (keskivuositulo noin 7000 usd, vrt. "köyhä" suomi yli 40000 usd), politiikassa oppositio puuttuu, kauniit maisemat, aavikot.

Vierailija
10/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minun ihannemaa ole. Yllätyin vaan kun sattumalta tutkin matkailukohteita ja tuo tuli eteen. En nimittäin ensin uskonut näkemääni. Luulin feikki sivuiksi. 

Otitko itseesi vai mistä moinen reaktio?

Kummia kiivalijoita tällä palstalla.

Vierailija
11/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vienti Uzbekistaniin on moninkertaistunut Venäjän pakotteiden jälkeen.

Vierailija
12/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minun ihannemaa ole. Yllätyin vaan kun sattumalta tutkin matkailukohteita ja tuo tuli eteen. En nimittäin ensin uskonut näkemääni.

Miksi et uskoisi näkemääsi? Täällä on joku ihme harhaluulo, että mus maissa ei voisi olla kehitystä tai käytössä mitään teknologiaa. Mun kaveri epäili et onko Kaz akstanissa ees nettiä! No kun kävin siellä hävetti ees maksaa ostoksia kortilla kun jokainen maksoi kännykän sovellusta vilauttamalla QR:llä. Ja olivat ärtyneitä jos tarjosin käteistä. 

Vierailija
13/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman teroiskun tekijä oli Uzbekistanista. 

Vierailija
14/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen vienti Uzbekistaniin on moninkertaistunut Venäjän pakotteiden jälkeen.

Totta, kyseinen ex neuvostomaa on täysin Putlerin ohjauksessa. Sitä käytetään kauttakulkuosoitteena myytäessä pakotteiden alaista materiaalia Venäjälle.

Nämä pakotteita Suomessa kiertävät yritykset voisi nostaa tikun nokkaan ihan julkisesti. 

Vierailija
15/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minun ihannemaa ole. Yllätyin vaan kun sattumalta tutkin matkailukohteita ja tuo tuli eteen. En nimittäin ensin uskonut näkemääni. Luulin feikki sivuiksi. 

Otitko itseesi vai mistä moinen reaktio?

Kummia kiivalijoita tällä palstalla.

Täällä ei saa enää puhua mistään entisistä NL:n maista, etenkään siitä "suuresta ja mahtavasta" muuta kuin korkeintaan niitä haukkumalla. Tuntuu, että valtaosalle palstalaisista on täysin käsittämätöntä, että joku voi olla kiinnostunut erilaisten maisten historiasta, kulttuurista tai jopa matkakohteena ilman, että se olisi poliittinen kannanotto. Itse esim. matkustelisin erittäin mielelläni tuolla itänaapurissa jos maailman tilanne olisi toinen.

Vierailija
16/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirate-Borat

Vierailija
17/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihmisillä on kummallisia ja ihan vääriä käsityksiä eri maista. Tuo on tosi edistynyt paikka. Itse kävin viime vuonna Azerbaidzanissa ja sekin oli hieno paikka, pääkaupunki toi mieleen Lontoon ja Pariisin. Mutta ihmiset ei tunnu tietävän siitä mitään.

Vierailija
18/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ihmisillä on kummallisia ja ihan vääriä käsityksiä eri maista. Tuo on tosi edistynyt paikka. Itse kävin viime vuonna Azerbaidzanissa ja sekin oli hieno paikka, pääkaupunki toi mieleen Lontoon ja Pariisin. Mutta ihmiset ei tunnu tietävän siitä mitään.

Korruptoitunut muslimimaa. Eli paskamaa. 

Vierailija
19/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minun ihannemaa ole. Yllätyin vaan kun sattumalta tutkin matkailukohteita ja tuo tuli eteen. En nimittäin ensin uskonut näkemääni.

Miksi et uskoisi näkemääsi? Täällä on joku ihme harhaluulo, että mus maissa ei voisi olla kehitystä tai käytössä mitään teknologiaa. Mun kaveri epäili et onko Kaz akstanissa ees nettiä! No kun kävin siellä hävetti ees maksaa ostoksia kortilla kun jokainen maksoi kännykän sovellusta vilauttamalla QR:llä. Ja olivat ärtyneitä jos tarjosin käteistä. 

No eau (sarkasmi) voisi olla ihan kuva käydä. Mutta millaista on asua siellä? Enemmän haluaisin tietää keskipalkoista, ostovoimasta ja elinkustannuksissa noin niinku alkuunsa. Tykkään pilvenpiirtäjistä. 

Vierailija
20/25 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No wau siis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä