Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla ehkäisette migreeniä?

Vierailija
06.11.2024 |

Mikä olisi paras luonnonmukainen keino ehkäistä migreeniä? Jatkuva särkylääkkeiden syöminen on niin pahasta sisäelimille, että pitäisi keksiä jotain toimivia luonnonmukaisia keinoja hoitaa vaivaa. Kärsin migreenistä 1-3 krt viikossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä joku migreenin estolääke olisi turvallisempi kuin särkylääkkeet? Minulla oli usein migreeni, kun söin eri e-pillereitä tai oli hormonikierukka. En edes ajatellut migreenin liittyvän noihin, kun oli monia eri pillereitä. Sitten menin gynelle, joka sanoi, että turhaan kärsit ja määräsi Qlaira-pillerit. Siihen loppui migreeni lähes täysin. Myöhemmin vaihdoin Zoelyyn, sekin ns. luonnollisempi e-pilleri.

Vierailija
2/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla hormonaalinen migreeni osittain ja osaksi muuta. Verensokeri ja kaikki vaikuttaa. Valaistus. Silmälasit ja tummennus ok. Pitää tutkia kai mikä pahentaa ja mikä voisi estää jotenkin sitä, itse siis. Usein stressi ja työelämä ei toimi siinä. Jos on tulehdusreaktio lihaksissa tai jäykkyys, siihenkin nesteytyspore tai magnesium, vitamiinit jne. Lämpöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi ehkäistä. Mitä nyt sekoilet?

Vierailija
4/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomalla vettä tarpeeksi.

Vierailija
5/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön estolääkkeenä mietoa verenpainelääkettä pienellä annostuksella. Vein migreenin lähes kokonaan pois. Ei kannata leikkiä tuon kanssa. Noilla määrillä migreeni voi helposti kroonistua ja sitten ei olekaan enää yhtään kivaa. Ennen estolääkettä itsellä alkoi puolet kuusta olemaan migreenipäiviä ja onneksi sain avun.

Vierailija
6/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit jos ulkona on kirkas sää 

Hieronta, jumppa, varsinkin niska/hartia seudulle

Hajusteettomat tuotteet käyttöön

Juo riittävästi

Hyvä patja ja tyyny käyttöön 

Kotona hämärä valaistus

Mahdollisimman vähän ruutuaikaa

Tarkista näkö 

Vierailija
7/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio.

Vierailija
8/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tietty ruoka-aine, esimerkiksi suklaa tai valkoinen sokeri, voi laukaista migreenikohtauksen. Reaktiot ovat yksilöllisiä: joillakin ihmisillä kofeiini johtaa migreenikohtaukseen, toisilla kofeiini voi helpottaa oireita. Runsas kofeiinin nauttiminen voi ylläpitää tiuhaan esiintyvää migreeniä.

Vierailija
9/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi, kun lopetin e-pillerit ja vaihdoin kapseliin. Lisäksi säännöllinen liikunta ja näyttöpäätetyön tauottaminen etenkin pidempien lomien jälkeen. 

Vierailija
10/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä valaistuksessa ledejä. Läppäri, otsalamppu, ja TV säädettynä himmeimmälle mahdolliselle asetukselle. Ei mitään vilkkuvia valoja kotona. Koskee myös loisteputkivalaisimia, koska oma havainnointiherkkyys ilmentää nekin välkkyvinä.

Välttelen kaikissa tekemisissä niskojen jumiutumista. Pihalla esim. paljon haravoimista, niin tietoisesti vaihdan koko ajan haravointipuolta. En käy uimassa. Pidän läppärin korkeutta niskalle sopivana. Jne.

Vierailija
11/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset elintavat, riittävästi, mutta ei liikaa unta, säännölliset ruokailutavat. Monilla jotkut tietyt ruoka-aineet ja juomat laukaisevat migreenin. Minulla esim. pähkinät, erityisesti suolapähkinät, suklaa, punaviini, joskus myös olut, jotkut juustot. Kannattaa tehdä listaa aiheuttajista, jotta oppii välttämään niitä. Autolla ajaessa aurinkoisena päivänä, kun aurinkoinen ja varjoisa vaihtelevat, kirkas valo, järvi tai meri. Hyvä sänky ja erityisesti hyvä tyyny, joka estää niskojen jäykistymisen ja säryn. Minä havaitsin saman kuin joku tuolla ylempänä eli kun sain beta-salpaajat verenpaineen hoitoon, niin kohtausten määrä väheni. Vaihdevuosien myötä kohtaukset harvenivat edelleen, kunnes loppuivat kokonaan, vaikka kyseessä ei ollut hormonipohjainen migreeni. 

Vierailija
12/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sulla ne laukaisevat tekijät? Itse välttelen niitä.

Vierailija
13/13 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä joku migreenin estolääke olisi turvallisempi kuin särkylääkkeet? Minulla oli usein migreeni, kun söin eri e-pillereitä tai oli hormonikierukka. En edes ajatellut migreenin liittyvän noihin, kun oli monia eri pillereitä. Sitten menin gynelle, joka sanoi, että turhaan kärsit ja määräsi Qlaira-pillerit. Siihen loppui migreeni lähes täysin. Myöhemmin vaihdoin Zoelyyn, sekin ns. luonnollisempi e-pilleri.

Mulle taas Qlaira aiheutti hirveimmät päänsäryt ikinä ja Yasmin jatkuvasti stynä pitää ne poissa. Niin me ollaan kaikki erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme