Lajitteletko roskat?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit
Paitsi marinadiset muovipakkaukset laitan sekajätteeseen
Marinadinen pakkaus pestään ja laitetaan muoviin!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit
Miksi ihmeessä tuhlaisin vettä roskan pesemiseen?
sekajäte
bio
muovipakkaukset
metallit
lasit
pahvit / kartongit
keräyspaperi
palautuspullot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit
Miksi ihmeessä tuhlaisin vettä roskan pesemiseen?
Koska ne pitää lajitella oikein!!!!
Marinadipakkauksen voi huuhdella - ei sitä tarvitse pestä tiskiaineella eikä edes lämpimällä vedellä. Kylmä vesi riittää
Itse en tosin edes osta valmiiksi marinoituja lihoja- ne surkeimmat kimpaleet on piilotettu siihen soosiin.
Kannattaa maustaa itse
En tosiaan haaskaa juomavettä roskien pesuun
Ei se maailma pelastu roskien lajittelulla
Tilatkaa vähän temusta lisää roinaa
En enää. Alueemme pisteet muuttui niin, että ihan perusarjen kierrätys vaatii käyntiä kolmella eri pisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit
Voit pyyhkiä vaikka käytetyllä talouspaperilla tuon marinadimuovin, säästyy vesi ja talouspaperi palvelee kahteen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan haaskaa juomavettä roskien pesuun
Sitten teet ison virheen lajittelussa!!
Tietenkin lajittelen ne roskat, joita kotona tulee ja jotka ovat minulle ehkä roskia mutta teollisuudelle arvokasta materiaalia.
Huuhtelen kylmällä vedellä metallit ja muovit sekä osan lasista. Kun vaihtaa näkökulmaa ja ymmärtää, että se muovikääre tai -pakkaus ei ole jätettä vaan uudelleen käytettävää materiaalia, pääsee eroon vinoutuneesta ajattelusta eikä toistele typerää väitettä "en pese roskia". En minäkään roskia pese, pesen minulla lainassa olleen muovin tai metallin, jonka joku toinen saa käyttöönsä valmistaakseen siitä jotain uutta.
Vain vastuuton juntti ei lajittele eikä kierrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit
Voit pyyhkiä vaikka käytetyllä talouspaperilla tuon marinadimuovin, säästyy vesi ja talouspaperi palvelee kahteen kertaan.
Pitää vedellä pyyhkiä! Ei saa laittaa likaisia roskia muovi astiaan!!!!
Mitähän maata mullistavaa siinä tapahtuu kun pari muovipakettia eksyy muun sekaan?
Ei yhtään mitään.. Onko ne italialaiset roskat lajiteltu kun ne rahdataan tänne poltettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän maata mullistavaa siinä tapahtuu kun pari muovipakettia eksyy muun sekaan?
Ei yhtään mitään.. Onko ne italialaiset roskat lajiteltu kun ne rahdataan tänne poltettavaksi?
Siinä tapahtuu se että koko lajittelu on pilalla jos ei noudata sääntöjä!!
Pahvit erikseen, ihan siksi kun ne vie liikaa tilaa roskapussissa. Mitään muuta en lajittele. Olen ihan omin silmin todistanut kuinka esim. seka- ja biojätteet kipataan ihan samaan läjään kun roskiksia tyhjennetään. Joten ei kiinnosta, eikä mulla esim. lasiroskaa tule lähes koskaan.
Eikö nuo dumbata samaan kasaan kaatopaikalla? Onko roska-autossa eri lokerot noille roskille? No ei ole vaan kaikki menee isoon kasaan siellä roska-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo dumbata samaan kasaan kaatopaikalla? Onko roska-autossa eri lokerot noille roskille? No ei ole vaan kaikki menee isoon kasaan siellä roska-autossa.
Ne tarkastetaan ensin!!!
Kyllä
Metalli
Lasi
pahvi
bio
muovi
patterit