Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä: 31v ja ei yhtään työkokemusta

Vierailija
18.02.2007 |

Kaverini on ihan fiksu ja muutenkin normaali, mutta opinnot on jotenkin vain venyneet välillä keskeytyneetkin ja hän ei tietääkseni ole ollut koskaan missään oikeissa töissä. Yleensä välttelee koko aihetta, mutta nyt oli innoissaan hakenut jotain työpaikkaa. Sanoin jotain tyyliin, että täydellinen työkokemuksen puute voi olla aika suuri miinus kun ikää kuitenkin on noinkin paljon. Suuttui ja sanoi, että olen kuulemma vain kateellinen (?) hänelle! Vanhemmat on tähän asti kustantaneet hänen elämänsä. Miltä luulette tällaisen vaikuttavan työnantajan silmissä tai mitä itse ajattelette tällaisista tyypeistä. Tuskin on ainoa laatuaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kyllä aika heikon kuvan hakijasta. Valitettavasti.

Vierailija
2/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman käsityksen siitä, että ihminen on valmis käärimään hihansa ja ryhtymään hommiin. Ennen kaikkea outoa on, jos 31-vuotias ei vielä ole työhistoriallaan osoittanut olleensa missään vaiheessa vastuussa omasta toimeentulostaan! Aivan järkyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naimisissa (ei lapsia), vanhemmat maksaa silti esim. puhelin- ja sähkölaskut, kun ei heillä ole rahaa (mies on samanlainen lusmu). Kaverini opiskelee yliopistolla nyt kymmenettä vuotta, eikä valmistumisesta tietoakaan, gradun aihekaan ei ole vielä selvillä.

Hän on hakenut muutamaan työpaikkaan, mutta ei tietenkään pääse. Kun vihjaisen, että kannattaisi ensin hankkia jotain kautta työkokemusta (työharjoittelu tms), hän suuttuu ja sanoo että ei mene tekemään palkatonta tai huonopalkkaista paskaduunia, koska hänellä sentään MELKEIN on jo ylempi korkeakoulututkinto.

Tuskin hän koskaan pääsee mitään uraa luomaan. Me muut samaan aikaan ylioppilaaksi kirjoittaneet olemme ehtineet jo saada lapsia, hankkia koulutuksen (akateemisen tai sitten ei), ja olla töissäkin edes muutamia vuosia.

Vierailija
4/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle on myös tarjottu harjoittelua, mutta ilman palkkaa tai harjoittelijan palkalla ei alennu töitä tekemään! On kuulemma sen verran hyvin koulutustaustaa...

ap

Vierailija
5/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ole saanut oikeita töitä, en vaikka miten hakenut. Kaikenmaailman harjoittelut olen kyllä kolunnut ja työelämävalmennuspaikoissa ollut töissä, niissä olisin saanut jatkaakin - palkatta kuten siellä palkatta olinkin.

Asun pahalla työttömyysalueella, se lienee yksi syy. Mutta kieltämättä ihmetyttää, onko jotain muutakin, jota en itse älyä. Toisaalta, miksi sitten kelpaan ilmaiseen työhön, jos oikeasti huono olisin..

Erittäin hyvää palautetta olen saanut harjoitteluista.

Vierailija
6/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En vain ole saanut oikeita töitä, en vaikka miten hakenut. Kaikenmaailman harjoittelut olen kyllä kolunnut ja työelämävalmennuspaikoissa ollut töissä, niissä olisin saanut jatkaakin - palkatta kuten siellä palkatta olinkin.

Asun pahalla työttömyysalueella, se lienee yksi syy. Mutta kieltämättä ihmetyttää, onko jotain muutakin, jota en itse älyä. Toisaalta, miksi sitten kelpaan ilmaiseen työhön, jos oikeasti huono olisin..

Erittäin hyvää palautetta olen saanut harjoitteluista.

Vierailija
7/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien piikkiin... Mutta toisaalta ymmärrän niitä, joille ei ihan mikä tahansa homma kelpaa. Itse olen bakteeri fobikko, ja erittäin huono siivoamaan---> en ikinä ole edes hakenut siivous hommiin enkä hae. Lusmuilin työttömänä pari vuotta, nyt ihan ok hommassa, vaikka en edes ole opiskellut muuta kun lukion...

Vierailija
8/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eräs kaverini myös eli vailla huolen häivää nelisen vuotta, jätti lukion kesken ymv. ja sitten meni todella vaativaan kouluun, ja valmistui parissa vuodessa ammattiin, joka sopii hänelle kun valettu. Parissa vuodessa on edennyt duunari tasolta esimies asemaan, ja tahkoaa rahaa PALJON! Ja muutamia vuosia sitten, ei kukaan olisi hänestä moista uskonut... Joillekkin vie aikaa keksiä se oma juttu, mutta kun sen löytää, niin siinä pärjännee miljoona kertaa paremmin kun ne, jotka ovat aina tyytyneet siihen mitä ovat saaneet/mihin ovat joutuneet... Toki osa jää aina ikuisiksi luusereiksi...

Vierailija
9/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytävät rahaa sille koko ajan ja meille ei koskaan mitään, vaikka meillä lapsiperheellä tiukkaa aina rahasta. Myönnän, olen kateellinen.

Vierailija
10/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja siksi mielestäni et ole kateellinen.

Vierailija
11/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ihan koulutusta vastaavaan työhön ei pääse jos ei mitään kokemusta ole, mutta vähitellen kuitenkin. Eniten käy sääliksi näitä peruskoulupohjalta ponnistavia, jotka ovat kakarasta asti vain lusmuilleet kotona työkkärin tai vanhempien tuella. Sellaisilla ei oikeasti ole mitään tulevaisuutta.