Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porilainen, olitko paikalla, hirmumyrsky reipottelee Poria

Vierailija
01.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20121942

Tuulet yltäneet hirmumyrskyken lukemiin, osa kaupungista veden vallassa. Porilaisissa ei pysy kannet päällä vaan tuuli vie makkaran, salaatinlehden, sipulin mukanaan. Junat pysähtyneet ja laivat kaikonneet ulkomerelle!

Miltä nyt tuntuu Porilainen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut floridassa kun myrsky oli 80 m/s. Se oli kovaa mut olin betoni hotellissa joten  olin ihan turvassa.

Vierailija
22/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää meni pärekorrii ja myrsky vei pitki poritorrii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken sähköt palasivat, olivat pois liki puolitoista tuntia.

Asutaan Meri-Porissa eli ihan kivenheiton päässä merestä. Kovimmillaan tuuli oli 30m/s, puuskissa 39m/s. 

Ihan komia myrsky, ei voi kieltää.

Käykää nyt ihmeessä Kallossa tai Takarannalla kokemassa vuosisadan myrsky!

Vierailija
24/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa päivällä jo piti mennä partsille tsekkaan, että mikä siellä pauhaa. Normisti ei kuulu ulkoa mitään ääniä  asunnon sisälle. Lipputanko saa kyytiä.

Pitää mennä aamulla tuohon Kirjuriin katsomaan, onko tuulenkaatoja.

Vierailija
25/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu, uusi ennätys on tehty! Suomen ensimmäinen aito hirmumyrsky viimeinkin koettu! Tästä lähtien myrskystä selviintyneiden Poriliasten helppo hymähtää väheksyvästi muiden suomalaisten valmistellessa tuulia ja mitättömiä pikkumyrskyjään!

Hyvältä tuntuu olla Porilainen nyt, sydämmessni olen aina porilainen vaikka en ole siellä koskaan asunut, leirintäalueella olen ollut ja tämä tekee minusta osallisen myrskyyn!

Iltalehti tietää kertoa:

Suomen merialueilla on tehty tänä iltana historiaa: mittaushistorian ensimmäistä kertaa Suomessa on mitattu hirmumyrskylukemat.

Hirmumyrskyn määritelmän mukaan tuulen keskinopeuden tulee olla vähintään 33 metriä sekunnissa. Rauman Kylmäpihlajalla keskituuli oli kello 21 jälkeen 33,5 metriä sekunnissa.

Tämä on Rauman myrsky! Prkeleen porilaiset yrittää aina varastaa kaiken.

Vierailija
26/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maailman onnellisin, etten ole Ruotsin laivalla nyt. 

Vierailija
27/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maailman onnellisin, etten ole Ruotsin laivalla nyt. 

Heh, kunnon perjantairisteily.

Vierailija
28/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä raumalla ollut 37 metriä sekunnissa tuuli kylmäpihlajan majakalla. Tuo myrsky on rauman ja porin välillä ja kestää huomiseen iltaan. Keräsin kaikki pihakalusteet  aamulla pois pihalta ja  tälläkin hetkellä kuulen miten tuuli puhaltaa aika kovaa ja ikkunast helisee vaan.

Olette kokeneet siellä Suomen ensimmäisen virallisen hirmumyrskyn, onnittelut palstalaisten puolesta (muut onnittelijat voivat peukuttaa!)

T nainen 29, ei- hirmumyrskyä kokenut, nöyrästi hirmumyrskyistä selvinneiden kokemuksia kuunteleva (ja sen jälkeen ei- säistävalittava!)

Vierailija
29/29 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on kova myrsky. Helena Koivu tosin väittää instassa että Mikko Koivu katkaisi siltä ja muilta sähköt kiusallaan 😂