Perhepäivähoitaja naapurissamme...
Kaksi vuotta ollaan samaa pihapuistoa käytetty. Hän ei mene mihinkään hoitolastensa kanssa. Ei metsään, ei toisiin puistoihin, ei kävelylle. EI anna vauhtia keinuissa 2-vuotiaille, eikä ole juurikaan vuorovaikutuksessa lasten kanssa. Juoruilee toisten kanssa pihalla, mm. toisten perheiden asioita MINUN kuullen...
Tein asiasta ilmoituksen koska mielestäni esim. Tahkopään rouvan raskausmyrkytys ei kuulu minulle... samoin en halua tietää, onko piituliini 2 v syntynyt keskosena...
Mutta samaan malliin hän jatkaa.
En tiedä onko muualla noin kelvottomia hoitajia mutta ei tarvinnut miettiä, vienkö lapseni päiväkotiin... siellä ainakin valvotaan hoidon laatua.
Kommentit (13)
minkälaiset vanhemmat lapsensa heille laittaa.
Huudetaan ja nöyryytetään omia lapsia pikku asioista. Jos vaikka lapsella menee leikkiessä puku likaiseksi, niin sehän on tietysti raivokohtauksen paikka.
ammattilaisia? Tai, kaipa sellaiseksi voi kuka tahansa ryhtyä, vaikka kuvaamasi kaltainen äiti-ihminen.
Huudetaan ja nöyryytetään omia lapsia pikku asioista. Jos vaikka lapsella menee leikkiessä puku likaiseksi, niin sehän on tietysti raivokohtauksen paikka.
Täällä on yksi aivan samanlainen pph. Poisluettuna että hän käy joka aamu kävelyllä lasten kanssa. Sama lenkki jokaikinen päivä, aina ne pienet kaksivuotiaat taapertavat rattaista kiinni pitäen. He eivät pysähdy ihmettelemään näkemiään juttuja, lapset eivät vieraalle tädille uskalla sanoa jos eivät jaksa kävellä.
Silloin kun vanhempien auto näkyy lähestyvän puistoa, lapset saavat vauhtia keinussa ja hoitaja ilme on niin tekopirteä että. Tietäisivätpä totuuden.
.mutta luojan kiitos saimme viime tipassa paikat päiväkodista!!!
taas se alkaa... Tehkää nyt ihmeessä niitä valituksia, jos kerran aihetta on! Ja ap, jos olet nähnyt, että tämä pph on kaksi vuotta ollut vain pihallaan niin ilmeisesti itsekin olen sinne pihalle jumiutunut, kuuntelet hänen keskustelujaan, etkä liiku mihinkään! Varsinainen tahkoperse olet sitten itsekin. Oletko niin nynny, että et uskalla hänelle sanoa suoraan asiasta? Vai niin nynny, että näet lasten voivan huonosti mutta silti vain maireasti hymyilet pph:n jutuille, etkä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa hänen esimiehelleen? Ei pitäis normaalilla järjellä varustetulta ihmiseltä olla suurikaan saavutus... Voi itku millaisia paukapäitä maa päällään kantaa, eli sinunlaisiasi, ap.
Aivan mahtava tyyppi!
Aidosti välittää hoitolapsistaan; halii ja pusuttelee - pitää huolta. Pienemmät saavat syliä, sopivia vauhteja keinussa. Isommat saavat leikkiä muiden perhepäivähoitajien hoitolasten kanssa puistoissa.
Valitettavasti hän kyllä hakee muita töitä - todella harmi. Voisikohan se johtua siitä kiitoksen ja arvostuksen puutteesta, mitä hän työssään (kaikesta huolimatta) kohtaa päivittäin?
hirveä akka. En koskaan kuullut juttelevan lapsille kivasti, kaupassa töni kassajonossa 2-vuotiaan kumoon saatesanoilla: "Mene nyt siitä!"
Omat lapset söi parempaa ruokaa kuin hoitolapset, odotti hakijaa lapsen kanssa tiellä seisten, huusi ja nalkutti joka asiasta jne.
Kesällä heillä oli jotkut bileet, ihmettelin illalla myöhään että mitä mölinää sieltä
kuuluu. No, nainen makasi pitkin pituuttaan maassa ja hoki miehensä nimeä
v*ttu Pekka, v*ttu Pekka jne Se oli ainoa mitä sai suustaan ulos mutta ylös ei
ilmeisesti omin voimin päässyt.
Kerroin tutulleni nämä ja muut jutut, heidän lapsensa oli tällä naisella hoidossa. Otti ilmeisesti yhteyttä pph:n esimieheen.
Nainen ei ole enää pph:na, luojan kiitos!
Äitini puhui kans yhestä hoitajasta, jolle olin "taakka". Mutta viimeisin hoitajani oli aivan ihana. Siis itse olin pienenä hoidossa perhepäivähoitajilla...
Ja tuohon biletykseen, mitäs se muille kuuluu mitä sitä jokainen OMALLA vapaalla tekee? Onko niin, että jos on lasten kanssa työn puolesta tekemisissä, se tarkoittaa sitä, että ihminen EI saa juhlia koskaan? En nyt itse kyllä tuohon kuntoon joisikaan, että makaisin toisten nähtävillä, mutta kuitenkin. :)
harmittaa nämä hoitajien suosikkilapset ja lellikit. Se lapsi, joka ei ole niin KIVA tai SÖPÖ saa tuntea olevansa huonompi. Näkyy äänenpainosta miten hoitaja saattaa kohdella sellaista lasta josta ei pidä. Olen nähnyt tilanteita joilloin hoitaja ei puutu, kun tämä ns. suosikkilapsi kiusaa tätä lasta, josta hoitaja ei pidä eli lellihoidokki saa kiusata, se ei haittaa..tällaisia olen nähnyt ja kuullut naapurin pphoitajan pihalta. Auta armias, jos ei pidetty kiusaa, tulee mieletön kurinpalautus ryöppy.
Mietin miten aikuinen ihminen viitsii..vai johtuuko siitä, että muuttuu itsekin lapseksi, kun ei ole toisia aikuisia lähellä.
Itse muutimme pois sieltä 5 vuotta sitten ja muistan vieläkin kun tämä perhepäivähoitaja kertoi hoitolasten vanhemmista juttuja. Itsestä tuntui kauheelle että juoruilee noin, mutta tajusin asian vasta jälkeenpäin.
en vie minäkään lapsiani perhepäivähoitajille.