Alkaa olla lunta ja räntää. Onko teillä talvirenkaat?
Kommentit (130)
Pitäis kai jo ostaa talvirenkaat.
Jep. En jaksa renkaita ja teitä sääliä niin paljoa, että jollain sääennustusten kyttäysmentaliteetilla laittaisin alle vasta JIT.
Aivan sama vaikka pyörisivät auton alla kaksi ylimääräistä viikkoa tai kuukautta.
Ei ole. Turussa satelee vettä ja lämpötila aamulla klo 7 näytti +5 astetta. Jos mun olis pakko aamuisin lähteä aikaisin ajamaan, ehkä sitten olisi jo talvirenkaat. Mutta kun ei ole, niin en ole laittanut niitä alle vielä.
Lapsen autossa ei vielä ole ja hän lähtee pitkään matkaan. Siispä annan hänelle oman autoni, jossa on talvirenkaat ja on turvallisempi kuin joku Kia (mikä ei ole hänen autonsa mutta vastaava peltipurkki).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Turussa satelee vettä ja lämpötila aamulla klo 7 näytti +5 astetta. Jos mun olis pakko aamuisin lähteä aikaisin ajamaan, ehkä sitten olisi jo talvirenkaat. Mutta kun ei ole, niin en ole laittanut niitä alle vielä.
Mustaa jäätä voi esiintyä jopa +5C lämpötiloissa sopivissa olosuhteissa.
Itse monesti ihmettelen näin syksyisin kun on silminnähden kostea tie niin jotkut kaaharit ajelee nollakelillä kuudenkympin alueella ainakin satasta mutkaista tietä eivät ilmeisesti ole kuulleetkaan mustasta jäästä.
Kyllä on talvirenkaat jo autossa alla.
Mitä suunnitelmia tarkoitat?
Mitä veikkaatte, jos käy huono tuuri ja ajaa kolarin Volvo XC70 2.5 turbolla tai Kian-räppänällä, jonka pellit on tehty jostain kurkkupurkista?
Ei ole. Ei saatu vaihtoaikaa tälle viikolle.
Ei ole, en osaa vaihtaa. Mies jätti pari viikkoa sitten ja se olisi ne vaihtanut.
On keskiviikkona vaihdatettu. Ennuste perjantain lumisateesta oli jo tiedossa ajoissa.
Oon ajallu jo pari viikkoa uusilla kitkoilla. Täällä pakkasta jo, Keski-Suomi.
Ei ole, ja ensi viikoksi on luvattu +6 astetta ja kuivaa tänne keskisuomeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on talvirenkaat jo autossa alla.
Mitä suunnitelmia tarkoitat?
No ihan sitä, että jos ei ole vielä talvirenkaita, milloin aikoo vaihtaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, en osaa vaihtaa.
Mitähän v*ttua?! Et osaa? OMG ja siihen tarvitset jonkun, jolla on munat! 😕😖
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei saatu vaihtoaikaa tälle viikolle.
Anoppini on tiukka täti ja sai tälle päivälle, vaikka ensin sanoivat ettei onnistu.
Toiseen autoon vaihdettiin eilen ja toiseen vaihdetaan vkl aikana.
Onneksi ei ole autoa kun ei tarvitse 🙂
Tottakai