Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norja on onnistunut pysymään suht puolueettomana ja rauhaa hakevana valtiona vaikka se on Natossa

Vierailija
31.10.2024 |

Tästä pitäis ottaa mallia enemmän. Stubb sanoi sen myös. 

Suomen ongelma ja suurimman osan ihmisistä ongelma on se että omat tunteet on liikaa mukana tässä Ukraina konfliktissa. Rauhaa ei haeta vaan sotaa Venäjän kanssa, koska ihmiset on vihaisia. Ihmiset ei edes tiedota sodan juurisyitä tai mitään muutakaan, vaan omat tunteet syö kokonaan rationaalisen ajattelun. Puolueettomuus häviää ja rauhaa ei haluta. 

Nää ihmiset myös haukkuu omansa. Se me on nähty täällä palstallakin. Ne haukkuu kaikki ketkä ei ole mukana tässä sodan lietsomisessa. Omat ihmisensä. 

Ehkä me aletaan saamaan järkeviä ulostuloja myös mediaan pikkuhiljaa. Kävihän niin koronassakin. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, tosin Nato ei ole sotaliittouma vaan puolustusliittouma eikä ole aktiivisesti sotimassa, vaan takaa rauhaa.

olen huolissani Stubbin kärkkäästä retoriikasta naapaurimaamme johtoa kohtaan, ei kannata kerjätä verta nenästä vaan kohottaakseen omaa egoa. 100% paremmin toimisi diblomatia, puheyhteyden avaaminen, neuvottelut jen. Naapurimaamme on aina kerjännyt hyväksyntää, nyt kun se on eristetty länsimaiden taholta, se pullistelee tuolla tavalla. Ihan kuin koulukiusattu joka kerjää hyväksyntää, hänet jätetään yksin ja sitten kiusattu ottaa ohjat omiin käsiin ja seuraus on kauheaa. Toivottavasti joku ymmärsi yhtäläisyyden.

Olen usein miettinyt kenen etua tässä ajetaan tai mikä juttu on sen takana että ukrainan sotaa ei ole kukaan yrittänyt edes lopettaa, sillai oikeasti ja näkyvästi. Heti jos joku tapaa naapurimana johtoa, se leimataan länsimaiden petturiksi tms. Ei sota ja uhittelu eristämällä lopu, miten tyhmi

Ukrainan sota lopetetaan kun viimeinen ryssäläinen on lähetetty kotiinsa, tai tuonelaan, Ukrainasta. Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
22/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolueettomuus häviää heti kuin pieru Saharaan kun liittoutuu, oli sitten kyseessä Nato, Varsovan-liitto tai YYA-sopimus.

Venäjän trollille tiedoksi, että ihan itse te asianne sössitte siellä Venäjällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, tosin Nato ei ole sotaliittouma vaan puolustusliittouma eikä ole aktiivisesti sotimassa, vaan takaa rauhaa.

olen huolissani Stubbin kärkkäästä retoriikasta naapaurimaamme johtoa kohtaan, ei kannata kerjätä verta nenästä vaan kohottaakseen omaa egoa. 100% paremmin toimisi diblomatia, puheyhteyden avaaminen, neuvottelut jen. Naapurimaamme on aina kerjännyt hyväksyntää, nyt kun se on eristetty länsimaiden taholta, se pullistelee tuolla tavalla. Ihan kuin koulukiusattu joka kerjää hyväksyntää, hänet jätetään yksin ja sitten kiusattu ottaa ohjat omiin käsiin ja seuraus on kauheaa. Toivottavasti joku ymmärsi yhtäläisyyden.

Olen usein miettinyt kenen etua tässä ajetaan tai mikä juttu on sen takana että ukrainan sotaa ei ole kukaan yrittänyt edes lopettaa, sillai oikeasti ja näkyvästi. Heti jos joku tapaa naapurimana johtoa, se leimataan länsimaiden petturiksi tms. Ei sota ja uhittelu eristämällä lopu, miten tyhmi

Îgor tällä palstallakin kerjää, anelee, sopertelee hyväksyntää isänmaalleen Venäjälle.

Vierailija
24/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäöäiset on pahoja ihmisiä. Venäläisten valehtelu ja sadismi on perua tsingis kaanin ajoista. Se on heillä geeneissä. Onnenksi venäjä poistetaan ikuisiksi ajoiksi aidalla ja pakotteilla.

Vierailija
25/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EUsta poissa pysyminen todella järkevää Norjalta, mutta myös Nato on kyllä mennyt agressiiviseksi länsi-ideologian pakottamiseksi.

Itse kannattaisi EUsta ja Natosta irtautumista, perustetaan enemmin pohjoismainen liitto

Länsi-ideologia? Mikä sellainen edes on? Ehkä se, ettei hyökkäillä naapurimaihin? Sellaista saakin pakottaa. 

Vierailija
26/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiset on paljon viisaampia, eivät liittyneet eurostoliittoon.

Norja on vauras öljyvaltio, siksi se ei tarvitse EU:ta. Kyse ei siis ole viisaudesta.

Mitä suomi on hyötynyt eu:sta, nettomaksajan osa on ollut koko ajan, mepit tykkää pönöttää shampanjalasit kädessä ryhmäkuvissa, kalliksi tulee nämä kuvat suomalaisille.

Ei siellä saa vastaan sanoa, ne pian suuttuu, näin sanoi yksi demarinaikkonen.

Suomen asioista ei tarvitse ulkopuolisten huolehtia.

Nämä liittymistä aiemmat ja sen jälkeiset ajat eläneenä kerron sinulle, että ollaan oltu vähemmän riippu aisia idänkaupasta ja vaurastuttukun ollaan.

Suomella ei ole sellaisia luonnonvaroja kuin esim. Venäjällä tai Norjalla ja Ruotsin ei tarvinnut ryösiä sodissa, joita Venäjä haluaa aina tämän tästä aloittaa.

Meidän on aina pitänyt olla jonkun kanssa kompuksessa, kun emme enää elä omavaraistaloudessakaan.

Mitä tulee tuohon, että E.Ussa on tuo mikromanagerointi viety liian pitkälle niin siihen on syynä meidän miten sattuu valitut meppimme, jotka eivät ole huolehtineet ajoissa niistä meidän maatamme koskevista asioista.

Vierailija
27/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se on muiden maiden johtajien sovittava rauha Ukrainaan?

Sota on Ukrainan ja Venäjän.

Vai yritätkö syöttää Kremlin vanhaa propagandaa kuinka sota on Lännen/NATOn/USAn masinoima?

Vierailija
28/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän pakotteet on tarkoitettu pysyviksi. Venäjän federaatio tulee hajoamaan. Kansallisvaltiot irtaantuvat venäjästä ja itsenäistyvät. Kiina valtaa osan siperiaa jotta pääsee jäämerelle. Suomi saa takaisin Petsamon ja Karjalan kannaksen. 

Vierailija
29/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on Pahan valtakunta.

Vierailija
30/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on fasistikääpiön johtama imperialistinen terroristijärjestö.

Vierailija
31/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on Maailman persereikä ja sen kansalaiset persekarvoihin tarttuneita paskakikkareita.

Vierailija
32/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan sotaa ei pysty lopettamaan kukaan muu kuin venäjä. Se on ihan sama mitä muut sanovat. Jos venäjä jatkaa sotimista niin sota jatkuu, vaikka koko muu maailma haluaisi rauhaa.

Neuvotteluista on turha puhua. Venäjä ei suostu neuvottelemaan rauhasta, se suostuu neuvottelemaan vain siitä kuinka paljon sille pitäisi luovuttaa Ukrainan alueita.

Vierailija
33/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta iigor, erään Venäjän esittelemän teorian mukaan juuri Norjan merivoimat olivat Nord Stream 2:n puhkomisen takana. Ja nytkö kuvaatkin heidät rauhanomaisena NATO-maana.

Jokainen varmasti muistaa mistä tietää, että venäläinen valehtelee. Tietenkin siitä että sillä huulet liikkuu.

Vierailija
34/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen usein miettinyt kenen etua tässä ajetaan tai mikä juttu on sen takana että ukrainan sotaa ei ole kukaan yrittänyt edes lopettaa, sillai oikeasti ja näkyvästi. Heti jos joku tapaa naapurimana johtoa, se leimataan länsimaiden petturiksi tms.

Pyccälä eristettiin vasta sen jälkeen kun se oli hyökännyt Ukrainaan.

Vierailija
35/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja on lahjoittanut Ukrainaan hävittäjiä, avustanut sen ammustuotantoa, lahjoittanut suuria summia rahaa jne. jne. 

Iigorin on ihan turha haaveilla mistään sivistysvaltio-Norjan "puolueettomuudesta" rikollisrysylää kohtaan.

Vierailija
36/36 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen usein miettinyt kenen etua tässä ajetaan tai mikä juttu on sen takana että ukrainan sotaa ei ole kukaan yrittänyt edes lopettaa, sillai oikeasti ja näkyvästi."

No miten sinun mielestäsi Ukrainan sota pitäisi lopettaa sillai oikeasti ja näkyvästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän