Salmonellatodistus töihin, kuka sen saa puhelimitse?
Kuulemma aina ei tarvitse testiä, mutta kuka sen siis käytännössä saa ihan vaan soittamalla terveysasemalle?
Kommentit (12)
Mä sain ihan chatissa. Kysyvät oletko oleskellut ulkomailla tietyissä maissa ja onko oireita. Jos ei/ei, kirjoittavat todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ihan chatissa. Kysyvät oletko oleskellut ulkomailla tietyissä maissa ja onko oireita. Jos ei/ei, kirjoittavat todistuksen.
Missä maissa ei ole saanut oleskella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista. Kyllä ne kertoo. Mä olen kesät Norjassa, se ei ole ongelma.
Vaatii testin vaikka et ois käynyt ulkomailla, ainakin jos valmistat ruokaa työssä. Eli soita terveyskeskukseen/ työterveyteen, hoitaja laittaa lähetteen labraan, hae purkki labrasta, tee kotona testi ja palauta labraan. Tulokset näkyvät suoraan oma kannassa. Todistus haetaan terveyskeskuksesta/ työterveydestä.
Käyt paskantamssa terveysaseman ovelle niin ne ottaa näytteen siitä ja samalla selviää onko sulla kuppa kaivautunut päähän.
Itse aikoinaan sain työpaikalle tarvittavat todistukset keuhkoröntgenissä käymällä ja kakkanäytteen antamalla, joden tuloksien perusteella lääkäri kirjoitti työtehtävien aloittamisen edellyttämän terveystodistuksen.
Jos tuon todistuksen saa ilman näytteen antamista, niinm mitä virkaa mokoman vaatimisella edes on.
Ei saa käymättä labrassa. Labraan tarttet lähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista. Kyllä ne kertoo. Mä olen kesät Norjassa, se ei ole ongelma.
Ja tämä on siis todistus kelpoisuudesta elintarviketyöhön, riittää jos lämmittää eikä valmista. Varmista työpaikaltasi kumpi.
Jos sinulla on työterveyshuolto, ole sinne yhteydessä ja varmista miten sinun kohdallasi/tapauksessasi pitää toimia.
Kuka saa on täysin ptapauskohtaista. Riippuu ihan siitä mitä työtä teet, onko kyse uuden työn aloittamista varten tarvittavasta testistä, oletko ollut viime aikoina ulkomailla ja onko sinulla oireita.
Ainakin Kake sai sen. Ja jonkun taudin vielä päälle.
Vai tehdäänkö haastattelu paikan päällä, eli ei puhelimitse? Miten se käytännössä menee?