Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salmonellatodistus töihin, kuka sen saa puhelimitse?

Vierailija
30.10.2024 |

Kuulemma aina ei tarvitse testiä, mutta kuka sen siis käytännössä saa ihan vaan soittamalla terveysasemalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tehdäänkö haastattelu paikan päällä, eli ei puhelimitse? Miten se käytännössä menee?

Vierailija
2/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ihan chatissa. Kysyvät oletko oleskellut ulkomailla tietyissä maissa ja onko oireita. Jos ei/ei, kirjoittavat todistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ihan chatissa. Kysyvät oletko oleskellut ulkomailla tietyissä maissa ja onko oireita. Jos ei/ei, kirjoittavat todistuksen.

Missä maissa ei ole saanut oleskella?

Vierailija
4/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista. Kyllä ne kertoo. Mä olen kesät Norjassa, se ei ole ongelma.

Vierailija
5/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii testin vaikka et ois käynyt ulkomailla, ainakin jos valmistat ruokaa työssä. Eli soita terveyskeskukseen/ työterveyteen, hoitaja laittaa lähetteen labraan, hae purkki labrasta, tee kotona testi ja palauta labraan. Tulokset näkyvät suoraan oma kannassa. Todistus haetaan terveyskeskuksesta/ työterveydestä.

Vierailija
6/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt paskantamssa terveysaseman ovelle niin ne ottaa näytteen siitä ja samalla selviää onko sulla kuppa kaivautunut päähän.

Vierailija
7/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan sain työpaikalle tarvittavat todistukset keuhkoröntgenissä käymällä ja kakkanäytteen antamalla, joden tuloksien perusteella lääkäri kirjoitti työtehtävien aloittamisen edellyttämän terveystodistuksen.

Jos tuon todistuksen saa ilman näytteen antamista, niinm mitä virkaa mokoman vaatimisella edes on.

Vierailija
8/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa käymättä labrassa. Labraan tarttet lähetteen. 

Vierailija
9/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista. Kyllä ne kertoo. Mä olen kesät Norjassa, se ei ole ongelma.

Ja tämä on siis todistus kelpoisuudesta elintarviketyöhön, riittää jos lämmittää eikä valmista. Varmista työpaikaltasi kumpi.

Vierailija
10/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on työterveyshuolto, ole sinne yhteydessä ja varmista miten sinun kohdallasi/tapauksessasi pitää toimia.

Vierailija
11/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka saa on täysin ptapauskohtaista. Riippuu ihan siitä mitä työtä teet, onko kyse uuden työn aloittamista varten tarvittavasta testistä, oletko ollut viime aikoina ulkomailla ja onko sinulla oireita.

Vierailija
12/12 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kake sai sen. Ja jonkun taudin vielä päälle.