Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"maksan näillä kolikoilla kun täs ei oo jonoa, näitä on kertyny"

Vierailija
30.10.2024 |

Sitten siinä takanaan ootin 5 minsaa eväsruokien kanssa. Olisi edes kysyny onko kiire.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät huolehditaan edellisenä päivänä valmiiksi.  Niitä ei lähdetä vasta ruokatunnin alettua ostelemaan ja jonossa hermostuneena huokailemaan.  Tämä osattiin ennen, miksi ei nyt?

Oli aika, jolloin kaikki maksoivat kaiken käteisellä.  Miksi silloin osattiin jonottaa hermostumatta?

Vierailija
42/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolikot on käypää rahaa, mikä on ongelma?

Mummos perseessä on käypää rahaa

Ja sulla vaikuttaa olevan aivontapaiset perseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin harvoin kun ostan käteisellä jotain, lasken (mahdollisen) kasan moneen kertaan kotona ja lisäksi vielä kaupassa. Sitten sanon myyjälle, että siinä pitäisi olla tasaraha, jolloin heillä on jo se oletus valmiiksi ja laskeminen ehkä helpottuu. Tai minulla ainakin helpottuisi. Mutta yritän välttää niitä hirveitä hilukasoja viimeiseen asti. Oli jonoa tai ei.

Ne lompakkoon kertyneet 50 senttiä pienemmät pikkukolikot voi koota säästölippaaseen ja viedä ne talletusautomaattiin ja siirtää sitä kautta omalle pankkitiille. Jos maksaa käteisellä, niin voi myös pyrkiä siihen että saa vaihtorahana suhteellisen vähän kolikoita. Jos ostokset maksavat 32,00 euroa, niin sen voi maksaa 50 euron setelillä ja kolikoilla 2 euron edestä, jolloin saa takaisin 20 euron setelin.

Kiitos oppitunnista mutta minä maksan juuri niillä rahoilla joilla haluan. Kunhan vaan toimin rehellisesti.

Vierailija
44/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin kerran odottamaan 5 minuuttia kun joku vanhus yritti maksaa kortilla. Käteinen on nopeampaa.

Vierailija
45/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin kerran odottamaan 5 minuuttia kun milleniaalipissis kassalla ei osannut laskea kuinka paljon pitää antaa 50:n setelistä takaisin.

Vierailija
46/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olit tauolla. Mihin sulla kiire oli?

Ota jatkossa eväät, niin pääset syömään heti kun haluat.

Vierailija
47/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on itsepalvelu kassat, ei tarvi vanhusten, kakaroitten, autistien ja pikkuraha häviäjien takana jonotella.

Sinun kaltaistesi i di oottien kannattaa pysyä yleensäkin pois ihmisten joukoista, ja kaikki kiittää.

Vierailija
48/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsit. Täytyykin lähteä kauppaan maksamaan kolikoilla. Kohta sopivasti ruuhka-aika. 

Vierailija
49/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolikot on käypää rahaa, mikä on ongelma?

Ja myös vessassa saa viettää niin paljon aikaa kuin haluaa. Vaikka olisi sadan ihmisen jono. 

Juu, epäkohteliaat alkavat vessakopissa pesemään käsiään pitkän kaavan kautta vaikka olisi jonoa. Sitten avataan erittäin likainen kopin ovi niillä puhtailla käsillä... Fiksumpaa olisi pestä ne siinä odotustilassa.

Tietysti pytyllä täytyy viipyä niin kauan kuin on tarvis.

Heh. Saatan vessassa vaihtaa tampoonin,niin en ehkä kuiten halua verisillä sormilla avata kahvaa vaikka kahva on likainen, en halua liata sitä lisää. Fiksumpaa on mennä jonottamaan vessaan sen verran ajoissa,että ei tuu housuun jonottaessa. 

Vierailija
50/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon törmännyt fiksuihinkin asiakkaisiin. Kerran yksi mummeli kassajonossa halusi uusia veikkauksiaan, ja hän sanoi että mene vaan ennen häntä kun hänellä on tässä näitä veikkauksia. :) 

Vierailija
51/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiansa osaavalla kassalla menee ehkä puoli minuuttia sadan kolikon läjän laskemiseen. Mikä on ongelma?

Niin mutta milleniaalit ei osaa laskea.

Minä olen milleniaali, 40-vuotias, ja osaan kyllä laskea. Mitäköhän ikäluokkaa itse olet?

40 v. ei oo milleniaali, korkeintaan milleniaalin vanhempi.

Vierailija
52/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oli käteistä eilen kukkarossa kun Op ei toiminut. Olis jäänyt ostokset kauppaan.

Vierailija
53/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiansa osaavalla kassalla menee ehkä puoli minuuttia sadan kolikon läjän laskemiseen. Mikä on ongelma?

Minä olen milleniaali, 40-vuotias, ja osaan kyllä laskea. Mitäköhän ikäluokkaa itse olet?

Milleniaali on 1980-1990 syntynyt, joten he ovat 34-44-vuotiaita:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Y-sukupolvi

Vierailija
54/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin harvoin kun ostan käteisellä jotain, lasken (mahdollisen) kasan moneen kertaan kotona ja lisäksi vielä kaupassa. Sitten sanon myyjälle, että siinä pitäisi olla tasaraha, jolloin heillä on jo se oletus valmiiksi ja laskeminen ehkä helpottuu. Tai minulla ainakin helpottuisi. Mutta yritän välttää niitä hirveitä hilukasoja viimeiseen asti. Oli jonoa tai ei.

Ne lompakkoon kertyneet 50 senttiä pienemmät pikkukolikot voi koota säästölippaaseen ja viedä ne talletusautomaattiin ja siirtää sitä kautta omalle pankkitiille. Jos maksaa käteisellä, niin voi myös pyrkiä siihen että saa vaihtorahana suhteellisen vähän kolikoita. Jos ostokset maksavat 32,00 euroa, niin sen voi maksaa 50 euron setelillä ja kolikoilla 2 euron edestä, jolloin saa takaisin 20 euron setelin.

Kiitos oppitunnista mutta minä maksa

Ei lompakkoon kannatta ehdoin tahdoin kerätä pikkukolikoita, mutta esimerkiksi 1 ja 2 euron kolikot seteleiden kera tekee käteisellä maksamisesta helpompaa. Käteisellä maksaminen on eräänlaista arkipäivän budjetointia, jolloin tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota siihen mihin ne rahat menevät.

Vierailija
55/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa näyttää hieman dominanssia. Jännä että kassalla asioiva henkilö on teidän mielestänne hidas, mutta jostain kumman syystä hän on kuitenkin asioimassa teitä ennen. Kassalla maleksiminen ja jutteleminen on vain keino korostaa omaa ylivertaista asemaa rahvaaseen verrattuna.

Vierailija
56/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää kotiikuljetusta, niin ei tarvitse jonottaa.

Vierailija
57/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä ja kolikoilla maksaville pitäisi lisätä automaattisesti loppusummaan +20% korotus.

Vierailija
58/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaali on 1980-1990 syntynyt, joten he ovat 34-44-vuotiaita:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Y-sukupolvi

Minusta nuo sukupolvien nimet ovat sikäli naurettavia kun niiden nimeäminen on aloitettu aakkosten loppupäästä vai eletäänkö nyt muka jotain Lopun Aikoja? Millä vuosisadalla mahtoivat elää ne A- ja B-sukupolvien edustajat?

Vierailija
59/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon törmännyt fiksuihinkin asiakkaisiin. Kerran yksi mummeli kassajonossa halusi uusia veikkauksiaan, ja hän sanoi että mene vaan ennen häntä kun hänellä on tässä näitä veikkauksia. :) 

Sääliksi käy tälläisiä mummeleita, jotka eivät saa mielihyvää siitä, että aiheuttaisi jonoa.

Vierailija
60/65 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväät huolehditaan edellisenä päivänä valmiiksi.  Niitä ei lähdetä vasta ruokatunnin alettua ostelemaan ja jonossa hermostuneena huokailemaan.  Tämä osattiin ennen, miksi ei nyt?

Oli aika, jolloin kaikki maksoivat kaiken käteisellä.  Miksi silloin osattiin jonottaa hermostumatta?

Oli myös aika kun perseet pyyhittiin sammaleilla ja palava päre toi valoa tupaan. Olekto koskaan kuullut kehityksestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän