Onko siellä pääkaupunkiseudulla oikeasti niin kiva asua ja elää kun kaikki sinne muuttaa?
Minä ihmettelen siitä että miten jotkut tykkää asua suuressa kaupungissa eli keskellä betoniviidakkoa.
Ei ole omaa rauhaa, kokoajan ruuhkaa, asuminen kallista ja m o nikulttuurisuus.
Kommentit (18)
Hesoissa on hyvä asua, maaseudulla sekoaa 👨🏻🙏🏻
Työt ja anonymiteetti on ihan mukavia asioita.
Minä viihdyn Helsingissä erinomaisesti. Mutta ymmärrän kyllä että ihmiset arvostavat erilaisia asioita.
Pääkaupunkiseutu ei ole = kivikylä, typerys.
Palvelut lähellä ja ruokakaupat auki 24h. Ruokaa ja tarvikkeita voi tilata helposti kotiovelle. Omaa autoa et tarvitse kun bussi kulkee 10 minuutin välein ja metro vielä useammin. Jos rauhaa kaipaa voi mennä keskuspuistoon joka on enemmänkin metsä kuin puisto. Kotonakin saa olla rauhassa, kylään tullaan vain kutsuttuna. Huoltoyhtiö hoitaa nurmikot ja auraa lumet.
Jaa jokainen meistä tykkää erilaisista asioista. Minä en tykkäisi asua helsingissä,turussa,tampereella,oulussa enkä jyväskylässäkään. Minä tykkään asua juurikin maalla, jos tykkäisin asua kaupungissa niin muuttaisin sitten kaupunkiin mutta mun pää hajoaisi jos pitäisi asua kaupungissa.
Esimerkiksi helsingissä on ihan kiva käydä joskus mutta ei siellä olisi kiva asua ja helsinkiläiset ihmiset tuntuu olevan ihan erilaisia kuin me muut.
Rikollisuus, epärehellisyys ja ihmisten varautuneisuus yllätti.
Siellä on töitä, kun on paljon väkeä.
Asun pääkaupunkiseudulla ja täällä ei ole ensimmäistäkään kerrostaloa, ei ruuhkaa ja omaa rauhaa vaikka muille jakaa.
Noin 40V sitten opiskelujen ja töiden perässä muuttaneena olen viihtynyt. En kai olisi voinut sinne sinänsä mukavaan maalaiskyläänkään jäädä. Metsätöitä ja ojankaivuuta olisi ollut tarjolla siellä. Koneet tekee nykyään.
Erikoinen käsitys tällä aloittajalla sanasta "kaikki". En ole kuullut viime vuosina kenestäkään, joka olisi vapaaehtoisesti muuttanut sinne pysyvästi.
On täällä oikeasti kiva asua.
Asuin kauan Pohjois-Suomessa ja ei koskaan enää sitä nurkkakuntaisuutta, pienisieluisuutta, takapajuisuutta.
Täällä Helsingissä voin hengittää vapaasti, olla oma itseni. Työpaikalla on hyvä henki ja aidosti kivoja ihmisiä, samoin harrastuksissa.
Kukaan ei tuijota ketään missään, mutta silti ihmisille puhutaan keskimäärin varsin kohteliaasti. Apuakin saa tarvittaessa.
Monikulttuurisuus on nykyisin tavallinen asia. Suurin osa ihmisistä on tavallisen kunnollisia tavan tallaajia.
Tuskin muutan enää pois täältä ja jos muutan, niin sitten pois Suomesta.
on ollut hyvä asua stadissa viihtyisissä kaupunginosissa, joissa on ollut pientaloja ja pienkerrostaloja. Nyt kaikki halutaan tuhota lisäämällä kaupunkia kaupunkiin ja lisäksi autovihamielisyys kruunaa kaiken typeryyden. Ollaan perheen kanssa katselemassa asuntoa ympäryskunnista
Oli mahtavaa 20 vuotta sitten. Ennen monikulttuurisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hesoissa on hyvä asua, maaseudulla sekoaa 👨🏻🙏🏻
Päinvastoin, kivikylässä ei ole mitään tekemistä, narkkeja, kamelikuskeja ja muita mt ongelmaisia riittää.
On täällä kivempi kuin Kouvolassa, jossa asuin opiskeluaikani. En ole koskaan asunut juuri muualla kuin ulkomailla ja pk-seudulla, olisi kiva joskus kokeilla maaseudulla asumista. Voisin viihtyä vielä paremmin, koska pidän kovasti luonnosta.
Tätä ei varmaan saisi sanoa, mutta ajattelin muuttavani Helsinkiin ja kävin katsomassa asuntojakin jo, mutta sitten alkoi ärsyttää se kaikenmaailman mu ham ettilaisten paljous. Varmaan nekin kerääntyy enempi tietyille alueille, mutta en kuitenkaan lopulta tykännyt ajatuksesta, että pitäisi katsella ja etenkin kuunnella niitä joka päivä
Täällä saa mustaa makkaraa.