Kännykkälaki ei pelasta lasten opiskelua tai PISA tuloksia... Milloin keskitytään isoimpiin ongelmiin eli:
Häiriköivät oppilaat luokissa jotka tuhoavat niidenkin lasten opiskelun jotka haluavat opiskella.
sekä
Kiusaamisen lopettaminen oikeasti kouluista pakkokeinoilla.
Kommentit (8)
Luultavasti enemmän haittaa kuin hyötyä tuosta. Häiriköinti vaan lisääntyy, kun ei ole mitään mihin keskittyä.
Ei milloinkaan. Samaa paskaa se oli 80 ja 90 luvuillakin.
Ihminen on hierarkinen eläin ja siksi nokkimisjärjestys selvitetään tavalla tai toisella. Jotkut aina kokevat asian ikävämmin kuin toiset.
Kiusaamista ei voi kitkeä. Voi ainoastaan ohjata lapsia olemaan jossain hyvä ja saamaan sitä kautta itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti: Luultavasti enemmän haittaa kuin hyötyä tuosta. Häiriköinti vaan lisääntyy, kun ei ole mitään mihin keskittyä.
??? Keskitytään vaikka siihen opetuskeen !! M49
Vierailija kirjoitti: Luultavasti enemmän haittaa kuin hyötyä tuosta. Häiriköinti vaan lisääntyy, kun ei ole mitään mihin keskittyä.
Kun ei ole mitään, mihin keskittyä? Siis mitä jos keskittyisi siihen opetettavaan asiaan eikä kännykän selaamiseen? Hanki fidget spinner lapsellesi, jos hän tarvitsee jotain tekemistä käsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Luultavasti enemmän haittaa kuin hyötyä tuosta. Häiriköinti vaan lisääntyy, kun ei ole mitään mihin keskittyä.Kun ei ole mitään, mihin keskittyä? Siis mitä jos keskittyisi siihen opetettavaan asiaan eikä kännykän selaamiseen? Hanki fidget spinner lapsellesi, jos hän tarvitsee jotain tekemistä käsilleen.
Jos olisi kiinnostunut opetuksesta, niin sitä seurattaisiin vaikka puhelin polttelee taskussa. Tämä saattaa vähentää opettajien mielipahaa, kun ei tarvitse kilpailla ruudun kanssa huomiosta, mutta ei ratkaise ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei milloinkaan. Samaa paskaa se oli 80 ja 90 luvuillakin.
Ei ollut. Kiusaamista on nykyään selkeästi vähemmän kuin silloin.
up