Ihmettelen joskus, että miksi niin monet treenaajat kuntosaleilla jättävät kyykyn liikeradan vajaaksi
Jokainen saa toki kyykätä siihen syvyyteen kun haluaa, mutta mietin joskus, että tietävätkö nuo treenaajat itse edes tekevänsä vajaita kyykkyjä? Jospa nuo treenaajat on vuosikaudet luulleet tekevänsä kyykyt oikein, kun eivät ole päässeet itse tarkastamaan, että menevätkö riittävän syvälle vai eivät?
Voisiko myös olla, että eivät vaan osaa kyykätä sillä tavalla, että pääsisivät sujuvasti riittävän alas?
Ehkä jotkut heistä voisivat hyötyä suuresti, jos joku vähän neuvoisi heille parempaa tekniikkaa.
Kommentit (19)
Kaikilla ei vaan riitä liikkuvuus. Itselläni ainakin lantio kippaa alle jo kauan ennen syväkyykkyyn pääsemistä. En halua rikkoa selkääni.
Kaikki ei mee yhtä syvälle, se on ihan normaalia
Ai sinä olet niitä mille pitää selittää kaikki terveysongelmansa ja selittää miksi tekee mitäkin.
Mä jätän vajaaksi. Ei kiinnosta tippaakaan voima haen lihasta tiettyyn kohtaan reittä.
Porukka huijaa kaikissa liikkeissä näyttääkseen paremmalta.
Kaikessa lihasharjoittelussa aloittelijoilla on tyypillistä huijata itseään ja tehdä liikkeet vajaina. Siksi salilla olisi hyvä aluksi maksaa ohjatusta treenauksesta, mikäli sellaista on tarjolla.
Osalla toki voi olla ihan fyysisiä esteitäkin, kuten yllä mainittiin.
Oon huomannut, että miehillä on usein aika heikko kestävyys jaloissa. Se on varmaan vaikeeta oikeasti kehittää ne miesten heikot tikkujalat paremmiksi ja siksi liikeradatkin jää vajaiksi
Jatka ihmettelemistä niin aivoilla jotain työtä.
Polvet. Nuorena tein kyykkyjä yölläkin vessassa käydessä, mutta enää en ole pitkään aikaan kyennyt vaikka olen vasta keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätän vajaaksi. Ei kiinnosta tippaakaan voima haen lihasta tiettyyn kohtaan reittä.
Puolikas kyykky, puolikkaat reidet.
- Lee Haney
Juuri tuon takia en halua mennä kuntosalille, sillä ahdistaa jos joku seuraa liikkeitäni :( Haluaisin kyllä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei vaan riitä liikkuvuus. Itselläni ainakin lantio kippaa alle jo kauan ennen syväkyykkyyn pääsemistä. En halua rikkoa selkääni.
Just näin. Eikä kiinnosta treenata liikkuvuutta tämän enempää mutta kyykkyä kiinnostaa.
Miehet ylitreenaa muutenkin yläkroppaa ja alitreenaa alakroppaa. Näkyy viimeistään eläkkeellä, kun istuminen ja nouseminen vaikeutuu. Naisista en sano mitään, koska niin harva treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolikas kyykky, puolikkaat reidet.
- Lee Haney
Niin no mä en tarvitse pakaraan enää gainssia. Mut tarviin reisiin.
Jospa keskittyisit omaan treeniisi, etkä kattelisi muiden liikeratoja. Muut kuntoilijat kiittäisivät.
Sopiiko kyykky naisten liikkeeksi? Se on kuitenkin aika raju liike.
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko kyykky naisten liikkeeksi? Se on kuitenkin aika raju liike.
Todellakin. Yks parhaista liikkeistä kaikille.
Ihmisillä voi olla rajoitteita, selässä, polvissa jne. Syväkyykkyj en tee itsekään ja välilevynpullistumien vuoksi kyykky saattaa olla vähän vajaa