Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen joskus, että miksi niin monet treenaajat kuntosaleilla jättävät kyykyn liikeradan vajaaksi

Vierailija
27.10.2024 |

Jokainen saa toki kyykätä siihen syvyyteen kun haluaa, mutta mietin joskus, että tietävätkö nuo treenaajat itse edes tekevänsä vajaita kyykkyjä? Jospa nuo treenaajat on vuosikaudet luulleet tekevänsä kyykyt oikein, kun eivät ole päässeet itse tarkastamaan, että menevätkö riittävän syvälle vai eivät?

Voisiko myös olla, että eivät vaan osaa kyykätä sillä tavalla, että pääsisivät sujuvasti riittävän alas?

Ehkä jotkut heistä voisivat hyötyä suuresti, jos joku vähän neuvoisi heille parempaa tekniikkaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla rajoitteita, selässä, polvissa jne. Syväkyykkyj en tee itsekään ja välilevynpullistumien vuoksi kyykky saattaa olla vähän vajaa

Vierailija
2/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vaan riitä liikkuvuus. Itselläni ainakin lantio kippaa alle jo kauan ennen syväkyykkyyn pääsemistä. En halua rikkoa selkääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei pääse pieru

Vierailija
4/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei mee yhtä syvälle, se on ihan normaalia

Vierailija
5/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinä olet niitä mille pitää selittää kaikki terveysongelmansa ja selittää miksi tekee mitäkin.

Vierailija
6/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän vajaaksi. Ei kiinnosta tippaakaan voima haen lihasta tiettyyn kohtaan reittä.

Vierailija
7/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka huijaa kaikissa liikkeissä näyttääkseen paremmalta.

Vierailija
8/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa lihasharjoittelussa aloittelijoilla on tyypillistä huijata itseään ja tehdä liikkeet vajaina. Siksi salilla olisi hyvä aluksi maksaa ohjatusta treenauksesta, mikäli sellaista on tarjolla.

Osalla toki voi olla ihan fyysisiä esteitäkin, kuten yllä mainittiin.

Vierailija
9/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut, että miehillä on usein aika heikko kestävyys jaloissa. Se on varmaan vaikeeta oikeasti kehittää ne miesten heikot tikkujalat paremmiksi ja siksi liikeradatkin jää vajaiksi

Vierailija
10/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmettelemistä niin aivoilla jotain työtä.

Vierailija
11/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet. Nuorena tein kyykkyjä yölläkin vessassa käydessä, mutta enää en ole pitkään aikaan kyennyt vaikka olen vasta keski-ikäinen.

Vierailija
12/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätän vajaaksi. Ei kiinnosta tippaakaan voima haen lihasta tiettyyn kohtaan reittä.

Puolikas kyykky, puolikkaat reidet. 

- Lee Haney

Vierailija
13/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en halua mennä kuntosalille, sillä ahdistaa jos joku seuraa liikkeitäni :(  Haluaisin kyllä mennä.

Vierailija
14/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei vaan riitä liikkuvuus. Itselläni ainakin lantio kippaa alle jo kauan ennen syväkyykkyyn pääsemistä. En halua rikkoa selkääni.

Just näin. Eikä kiinnosta treenata liikkuvuutta tämän enempää mutta kyykkyä kiinnostaa.

Vierailija
15/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ylitreenaa muutenkin yläkroppaa ja alitreenaa alakroppaa. Näkyy viimeistään eläkkeellä, kun istuminen ja nouseminen vaikeutuu. Naisista en sano mitään, koska niin harva treenaa. 

Vierailija
16/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolikas kyykky, puolikkaat reidet. 

- Lee Haney

Niin no mä en tarvitse pakaraan enää gainssia. Mut tarviin reisiin.

Vierailija
17/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa keskittyisit omaan treeniisi, etkä kattelisi muiden liikeratoja. Muut kuntoilijat kiittäisivät.

Vierailija
18/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko kyykky naisten liikkeeksi? Se on kuitenkin aika raju liike.

Vierailija
19/19 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko kyykky naisten liikkeeksi? Se on kuitenkin aika raju liike.

Todellakin. Yks parhaista liikkeistä kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän