Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on niin yleistä että rasvaa kertyy lähinnä vatsaan/pohkeisiin tai on täysin muodoton?

Vierailija
26.10.2024 |

Jos vertaa esim. latinomaihin joissa joku peruspirkkokin on todella feminiinisellä tiimalasivartalolla ja kurveilla varustettu. Sama monissa Afrikan maissa.

Itsellä ei ole oikein mitään muotoja. Keho on sellainen tasapaksu pötkylä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tämä myös. Vaihtaisin milloin vain sellaiseen vartaloon, että peräpää isompi ja vyötärö kapeampi :)

Vierailija
2/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimähän se. Sama piirre näkyy hevosmaailmassa jos tutkii vaikka Suomenhevosta. Suomalainen geeniperimä on sitkeä, kestävä, luotu vaikeisiin olosuhteisiin ja työjuhtaksi. Pelkästään naapurimaa Ruotsiin verrattuna geeniperimä on ihan erilainen ja me suomalaiset ollaan jo huomattavasti lyhyempiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ankarissa sääoloissa ja ravinnonniukkuudessa ei ole olluh valintapainetta sen synnyttäjän tai vaimon feminiinisyydelle kuten lämpimissä maissa.

Ensimmäinen ja ainoa kriteeri on hedelmällisessä iässä olemisen lisäksi ollut se, pystyykö tuo tyyppi tarvittaessa auttamaan eloonjäämisessä vai ei.

Venäjällä on myös paljon naisia joilla ns. tukkijätkän vartalo, siksi kun sillä on parhaiten siinä ympäristössä pärjännyt.

Eri asia olla sukupolvesta toiseen tropiikissa tai lämpimässä miehen elättinä sihen että tehtävänä on toimia vain koristeena ja lapsenvahtina.

Vierailija
4/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, geenit ja vielä kerran geenit. 

Vierailija
5/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit määrittelee

Vierailija
6/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaisen perimässä Neandertalin geenit ovat hallitsevia.

Vierailija
7/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen "näyttävyys" ja äärifeminiinisyys periytyy monen sukupolven kautta miesten valintojen kautta. Lämpimissä maissa siten ettei naisella ole mitään muuta virkaa elämässä kuin olla ns. panopuuna ja miehet maksaa viulut.

Näyttävyydestä tai kurveista ei ole Suomen oloissa tai jossain Siperiassa mitään hyötyä. Siitä on, että kykenee raskaisiin maataloushommiin tai erätaipaleeseen jalan.

Vierailija
8/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja rasvan laatu. Epäterveellinen rasva kertyy helposti vatsan seudulle, terveellinen rasva lantion seudulle.

Vierailija
9/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeniperimähän se. Sama piirre näkyy hevosmaailmassa jos tutkii vaikka Suomenhevosta. Suomalainen geeniperimä on sitkeä, kestävä, luotu vaikeisiin olosuhteisiin ja työjuhtaksi. Pelkästään naapurimaa Ruotsiin verrattuna geeniperimä on ihan erilainen ja me suomalaiset ollaan jo huomattavasti lyhyempiäkin.

Vaikuttavathan geenit muutenkin ulkonäköön. Osalla on enemmän rasvasoluja kasvoissa ja he ovat pyöreäposkisia sixpackin piirtyvyydestä huolimatta. Itse olen varmaan H-vartaloinen eli hoikkaa suoraa pötkylää eikä suuria eroja lantion-, vyötärön ja rinnanympärysmitoissa. Minulla ovat pyöreät kasvot, jotka saavat monet luulemaan minua muualtakin pyöreämmäksi kuin todellisuudessa olen. 

Kerran naapuri näki minut uimavaatteissa uimarannalla ja ihmetteli, että olenko laihduttanut paljon mutta posket eivät ole laihtuneet kun en näytä yhtä pyöreltä kuin tavallisesti. Vastasin, etten kulje tavallisesti uikkarit päällä ja BMI on kyllä ollut normaali aina. Sille, että posket ovat pyöreät ja leuan alla on melkein toinenkin leuka, en mahda mitään. Minulla on samannnäköisiä sukulaisia ihan sukualbumissa ja elämässä.

Vierailija
10/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ryhmä on evolvoitunut edustamiseen ja "pantavuuteen", toinen siihen että selviää hengissä äärioloissa.

Ei ole oikeaa eikä väärää kehotyyppiä, on vain sopeutumista ympäristöön tuhansien vuosien ajalta.

Mikään ei muuta suominaisia kurvikkaaksi ellei geeniperimää tule muualta siihen geenipooliin. Ei täällä aatelisetkaan ole ulkonäön perusteella valikoineet naisia vaan hyöty/haitta-analyysin kautta.

Ei mitään osaamaton avuton kaunis hepsankeikka olisi pärjännyt edes sata vuotta sitten Suomessa. Nekin vähät mitä oli, päätyivät prostituoiduiksi Helsinkiin ("tarkastusnaiset") ja kuolivat n. kolmekymppisinä.

Vierailija
11/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja rasvan laatu. Epäterveellinen rasva kertyy helposti vatsan seudulle, terveellinen rasva lantion seudulle.

Unettomuus, huono unenlaatu ja korkea kortisolitaso saa kyllä rasvan kertymään vatsan seudulle. Aivan sama, vaikka söisi kuinka 2:1-säännön mukaan pehmeitä ja kovia rasvoja ravinnossaan. Ainoa lääke on vähentää stressiä, nukkua enemmän ja paremmin.

Vierailija
12/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa on niin kuuma, ettei rasvaa voi varastoida mihin vain. Siksi on terveellisintä, jos se varastoituu pakaroihin. Sen vuoksi monilla afrikkalaisnaisilla on suuremmat pakarat kuin suomalaisilla.

Vierailija
13/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen oloihin on sopinut aikojen alusta tämä vartalonmalli. Myös hieman matalammalla oleva painopiste, tästä lyhyet jalat. Metsäkansaa olemme. Ei parisataa vuotta sivilisaationa tätä voi muuttaa.

Tästä vaan on ollut hyötyä, ei olla jääty hankeen vikisemään. Vaan ihan talsittu miehen rinnalla, riuskana ja reippaana.

Maataloon valittu riuska emäntä ennenmin kun joku herrskapsfröken mistä ei ole ollut fyysiseen työhön.

Ajottain nähty nälkää ihan tonne 60 luvulle, paikoittan kauemminkin.

Eduksi sillon ollut pikku rasvavara.

Nyt kun ei enää nälkää nähä niin ei enää niin mukavaa.

Vierailija
14/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvan jakautuminen kehoon on täysin geneettistä. On ihmisiä joilla on posket lommolla ja vatsalihakset näkyvät vaikka rasvaa olisi 20%.

Minä voin laihduttaa 10% rasvoihin ja silti kaksoisleukaa pukkaa sekä pieni pömppö vatsassa, eikä sieltä poistu ellen mene sairaisiin rasvaprosenttilukuihin tyyliin 5-10%, koska minulla kertyy kaulaan ja naamaan suhteessa eniten rasvaa kaikista kehon osista.

Vierailija
15/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä on sitten ihan tutkimuksiakin olemassa. 

Vierailija
16/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvan jakautuminen kehoon on täysin geneettistä. On ihmisiä joilla on posket lommolla ja vatsalihakset näkyvät vaikka rasvaa olisi 20%.

Minä voin laihduttaa 10% rasvoihin ja silti kaksoisleukaa pukkaa sekä pieni pömppö vatsassa, eikä sieltä poistu ellen mene sairaisiin rasvaprosenttilukuihin tyyliin 5-10%, koska minulla kertyy kaulaan ja naamaan suhteessa eniten rasvaa kaikista kehon osista.

Paksu kaula viittaa metaboliseen oireyhtymään. 

https://www.is.fi/terveys/art-2000009630113.html

Sinuna jättäisin alkoholin pois, lisäisin pehmeitä rasvoja ja liikuntaa. Ja kuituja.

Vierailija
17/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan minun biologisista sukulaisistani ei ole vartalotyypiltään x-mallinen. "Sattumalta" minä olen. T. absolutisti, pehmeää rasvaa suosiva tanssia harrastava keski-ikäinen.

Kyllä niillä wlintavoilla voi vaikuttaa aika moneen.

Vierailija
18/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksu kaula viittaa metaboliseen oireyhtymään. 

https://www.is.fi/terveys/art-2000009630113.html

Sinuna jättäisin alkoholin pois, lisäisin pehmeitä rasvoja ja liikuntaa. Ja kuituja.

Olen absolutisti, käyn salilla 4 kertaa viikossa eikä ruokavaliossa ole muuta kuin pehmeitä rasvoja, kanaa, kalaa, kasviksia ja kuituja.

Se sikspäkki ei vain tule esille ellen laihduta todella alhaisiin lukemiin. Kaksari ei myöskään lähde pois kuin n. 10% rasvoissa jota en jaksa ylläpitää vuoden ympäri, vaatii liikaa kalorinkyttäystä.

Vierailija
19/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus, huono unenlaatu ja korkea kortisolitaso saa kyllä rasvan kertymään vatsan seudulle. Aivan sama, vaikka söisi kuinka 2:1-säännön mukaan pehmeitä ja kovia rasvoja ravinnossaan. Ainoa lääke on vähentää stressiä, nukkua enemmän ja paremmin.

Kroonisessa unettomuudessa ei siltikään nuku paremmin. 

Vierailija
20/24 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Täällä ei ole paksujen vaatekerrosten alta näkynyt muotoja kuin vahingossa, ja tukan määräkään ei haitannut, jos on ollut riuska emäntä, joka käy synnyttämässä aamulypsyn ja avantopyykin välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan