Mitä tämä "enää ei saa olla mies" höpinä tarkoittaa?
Tähän törmää nykyään palstalla joka päivä. Kuka on estänyt olemasta mies, ja mitä se edes tarkoittaa?
Itse olen 38v mies, eikä minua ole ikinä kukaan yrittänyt estää olemasta mies. Minä olen mies ja vaimoni on nainen, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Kukaan ei ole sitä estänyt, eikä kyseenalaistanut. Mitä tämä päivästä toiseen jatkuva höpinä siis tarkoittaa?
Kommentit (6)
Luulen, että tämä on sama porukka, joka uhriutui, ettei enää saa olla hetero, kun myös seksuaalivähemmistöt alkoivat olla näkyvämpiä. Mietin silloin paljon, mistä johtuu sellainen kokemus, että ei enää saisi olla sitä mitä on, jos joku on jotain muuta. Voi olla, että tässä on takana niin iso kaipuu jonkinlaiseen yhtenäiskulttuuriin, siihen että kaikki ovat samanlaisia. Jos jotain erilaista tuodaan esiin, koetaan se painostuksena muuttumiseen koska ei osata ajatella että monenlaiset asiat voisivat olla mahdollisia.
Sama tässäkin. Jos joku ei koe sukupuolta, luullaan ettei enää SAA olla sukupuolta.
Ehkä nämä ihmiset ovat tietyllä tapaa laumasieluja. Aihe voisi varmaan olla mikä vain näkyvä asia, ja he kokevat että heitä painostetaan seuraamaan sitä, vaikka voisivat ihan hyvin jatkaa vaan omaa elämäänsä sellaisina kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tämä on sama porukka, joka uhriutui, ettei enää saa olla hetero, kun myös seksuaalivähemmistöt alkoivat olla näkyvämpiä. Mietin silloin paljon, mistä johtuu sellainen kokemus, että ei enää saisi olla sitä mitä on, jos joku on jotain muuta. Voi olla, että tässä on takana niin iso kaipuu jonkinlaiseen yhtenäiskulttuuriin, siihen että kaikki ovat samanlaisia. Jos jotain erilaista tuodaan esiin, koetaan se painostuksena muuttumiseen koska ei osata ajatella että monenlaiset asiat voisivat olla mahdollisia.
Sama tässäkin. Jos joku ei koe sukupuolta, luullaan ettei enää SAA olla sukupuolta.
Ehkä nämä ihmiset ovat tietyllä tapaa laumasieluja. Aihe voisi varmaan olla mikä vain näkyvä asia, ja he kokevat että heitä painostetaan seuraamaan sitä, vaikka voisivat ihan hyvin jatkaa vaan omaa elämäänsä sellaisina kuin ovat.
Hyvä kommentti. Uskon, että olet totuuden äärellä.
Jokainen meistä on yksilö, ja jokainen on omalla tavallaan mies, nainen tai joku muu. Ei sitä kukaan ulkopuolinen voi mitenkään muuttaa. Vaikka joku piirre on yleinen miehillä, ei se päde kaikkiin miehiin, joku juttu voi geenien takia olla miehille ominaisempaa keskimäärin kuin naisille, se ei tarkoita sitä, että kaikki miehet on sellaisia, eikä kukaan nainen.
Ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kun joku juttu on yleinen, esim. että 68 sadasta ihmisestä tekee jotain tietyllä tavalla, se on yleisesti se tapa miten tehdään, se ei kuitenkaan tarkoita, että niiden loppujen 32 pitäisi pakosti tehdä myös kuten ne 68 tekee.
On ärsyttävää kun jotkut marisee, että yhteiskunta vaatii olemaan parisuhteessa, perustamaan perheen, ostamaan omakotitalon ja auton ja kultaisen noutajan... Ei, ei vaadi. Kukaan ei vaadi yhtään mitään. Se vaan on niin, että suurin osa ihmisistä haluaa parisuhteen, lapsia, omakotitalon, auton ja kultaisen noutajan tai jonkun muun koiran, tai kissan tai molempia... ihan omaksi ilokseen, ei sen takia että joku yhteiskunta sitä vaatisi. Se vaan on mukavaa kun on perhe, koti josta tykkää ja lemmikkejä, ei ne velvoita muita tekemään samoin. Vaikka lehdessä lukee että syntyvyyttä pitäisi saada nousemaan, se ei tarkoita sitä, että yhteiskunta vaatii juuri sinua tekemään lapsia vaikka et halua. Ja vaikka sun äitisi tai vanha tätisi kysyisi sinulta, että miksi sinulla ei ole vielä puolisoa, eikö olisi aika jo hankkia sellainen, se ei tarkoita että yhteiskunta vaatii sinua pariutumaan.
Omasta epäonnistumisestaan on niin paljon mukavampi syyttää yhteiskuntaa ja ympäröivää maailmaa. Peliin katsominen aiheuttaa ahdistusta.
Olkiukkojen rakentelua riidankylvämiseksi ja osaksi myös venäjän trollausta, veikkaan.