Miksi ihmiset kuljettaa muutossakin ROSKAA uuteen asuntoon?
Olin auttamassa muutossa ja ihmettelin että miksi jotkut ei voi heittää edes muutossa vanhoja roskia pois?
Oli mm homeisia vaatteita, rikkinäisiä baby borneja, takkuisia barbeja, huonokuntoiset luistimet, jääkiekkomaila mistä lapa halki, likaisia mattoja, rikkinäisiä reppuja ym. Tuollaista aivan turhaa sontaa oli yks pakettiautollinen.
Ja nämä tottakai kannettiin vanhan asunnon varastosta sinne uuden asunnon pihavarastoon jossa ne saa homehtua vielä lisää.
Siis mikä järki tuollaisessa pskan säilömisessä on? Eikös muutto olisi hyvä hetki heittää vanhat roskat pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä uudessa asunnossa, eikä kantaa jotain homeisia romuja mukanaan?
Kommentit (23)
Kaikki eivät näe tavaramäärää ahdistavana asiana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät näe tavaramäärää ahdistavana asiana.
Aloitusviestissä puhutaankin rikkinäisistä ja homeisista tavaroista
Jos haluaa vaikka testamentata ne lapsilleen
Olisiko tullut kiire pakkaamisessa eikä siksi ehtinyt käydä tavaroita kunnolla läpi.
Varmaan jotain hamstereita tämmöiset. Muutto on ihana hetki heittää kaikki turha ja rikkinäinen paska pois.
Se on monella vaikea paikka heittää mitään tavaroita pois. Itse olin pitkään samanlainen, nykyään vaan kaikki turha ärsyttää silmiä, olen tehnyt suursiivousta missä lähes kaikki turha tavara saanut lähteä joko kaatopaikalle tai sit oon myynyt eteenpäin ehjät ja hyvät tavarat.
Muutto on loistava tilaisuus katsoa mitä oikeasti tarvii ja mitä ei.
Olen myös nähnyt homeisia vaatteita ihmisten varastoissa ja ihmetellyt samaa. Nehän on käyttökelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vaikka testamentata ne lapsilleen
Homeisia ja rikkinäisiä tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tullut kiire pakkaamisessa eikä siksi ehtinyt käydä tavaroita kunnolla läpi.
Väkisin ne joutuu käymään läpi kun niitä pakkaa ja siirtää paikasta toiseen?
Siitähän saa hyvän fiiliksen kun heittää roskia pois ja lisätilaakin.
Esim vaatteisiin hyvä sääntö, jos et ole käyttänyt sitä 5 vuoteen, niin käytätkö jatkossakaan? No et. Myyntiin tai roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos on kyse varastossa tai kellarikomerossa säilytetyistä. Voivat olla valmiiksi laatikoissa.
Sitä ihmettelen, miten ap on ehtinyt käymään tavarat muuttoapuna noin tarkkaan läpi :D
Joo niinkuin sähköauton vois lahjoittaa jollekkin laittaa niinkuin vahinkon kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos on kyse varastossa tai kellarikomerossa säilytetyistä. Voivat olla valmiiksi laatikoissa.
Sitä ihmettelen, miten ap on ehtinyt käymään tavarat muuttoapuna noin tarkkaan läpi :D
Jos niitä tavaroita monta tuntia kantaa ja siirtelee niin eiköhän siinä ehdi näkemään vilaukselta että mitä monissa kasseissa on?
AP
Juu ei kannata kuljettaa roskaa. Meilläkin oli kasa vanhoja huonekaluja, kun ei ollut tullut ostettua uusia ihan jo senkin takia, että jos tiesi asunnon olevan väliaikainen ei viitsi huonekaluja uusia. Ei aina voi olla varma sopiiko uuteen asuntoon mittoineen ja muuttokin helpompaa.
Muutossa lähtikin puolet kaatopaikalle.
Toisaalta jos monen huonekalun kohdalla odottaa parempaa päivää, tulee liikaa ostettavaa kerralla.
Osa ihmisistä vaan siirtää elämänsä tavarat uuteen paikkaan. Kaikki eivät näe tätä mahdollisuutena vähentää tavaraa. Osa on kiintynyt niihin tavaroihin. Se rikkinäinen tavara voi olla muisto jostain hetkestä. Osa ajattelee että voi vielä korjata sen tai tarvita sitä.
Jepulis. Mun narsisti psyko isä oli oikea pska roskan kerääjä. Tahallaan levitteli esim pskaisia työkaluja keittiön pöydälle, haali romua yms jos heitti pois alkoi valtava sotatila ja raivo. Silti ois pitänyt olla puhdasta siistiä sen pskan keskellä.
Jepulis!
Muutama vuosi sitten tuttava muutti puolisonsa kanssa yhteen. Kaikki tavarat eivät mahtuneet muuttokuormaan (vuokrapaku ja peräkärry) ja loppuja varten piti palkata muuttofirma. Arvatkaapa huviksenne mitä se loppukama oli - kaksi jätesäkillistä tyhjiä sidukkapulloja.
Muuttofirma muutti säkit mallikkaasti ja laskutti tästä 40 kilometrin keikasta liki 400 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on joutunut kantamaan sitä paskaa muuttolaatikoissa.
"Kun joskus voi vielä tarvita"
En itsekään ymmärrä tuollaista likaisen romun säilömistä.