Ärsyttävin asia mistä sinulle on huomautettu yliopistossa?
Kertokaa omia kokemuksia!
Minulla itselläni oli aikanaan harkkakoulussa tällainen tapaus, että kehuin opiskelijoita siitä kuinka he tekivät "hiton hyvää työtä". Yksi tuntia seuraamaassa ollut opettajaopiskelija tästä sitten alkoi valittamaan kuinka hän oli "järkyttynyt kun opettaja kiroili oppitunnilla". Tähän sitten vain tokaisin "Sulle taitaakin sitten tulla aika vaikea työelämä jos tuollaiseen takerrut" ja homma jäi siihen. Nyt kun sitten opetan täyspäiväisesti lukiossa niin tuota hittoa kuulen päivittäin muidenkin suusta.
Lainaukset ovat sitten suoria sitaatte, jotka olen kirjoittanut niin hyvin kuin vain muistan.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin saksaa. Oli vielä kielistudiot ja opettaja (saksalainen) kuunteli ääntämistä. No, kyllä tolla jotenkin selviää oli hänen kommenttinsa.
Jos opiskelee kieltä, niin on varmaan oleellista että sitä osaa myöskin lausua sujuvasti, eikö? Olisiko hänen pitänyt vain sanoa että erinomaista, täydellistä, että sinulle olisi tullut hyvä mieli?
Olin jonkin aikaa opettavana tutkijana, ja huomasin, että opiskelijat olivat pääosin tyytyväisiä, kun luennot pidettiin helppoina, ja suurin osa pääsi tentistä ensi yrittämällä läpi. Jos opetin syvällisemmin, palaute oli aina negatiivisempaa, ja jos ei päässytkään tentistä heti läpi, opiskelijoita alkoi tulemaan vastaanottoaikoina anoen, että päästäisin tentistä läpi, mikä oli tosi kiusallista kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin saksaa. Oli vielä kielistudiot ja opettaja (saksalainen) kuunteli ääntämistä. No, kyllä tolla jotenkin selviää oli hänen kommenttinsa.
Jos opiskelee kieltä, niin on varmaan oleellista että sitä osaa myöskin lausua sujuvasti, eikö? Olisiko hänen pitänyt vain sanoa että erinomaista, täydellistä, että sinulle olisi tullut hyvä mieli?
Jos tulet yliopistoon 90-luvun lukiosta niin mistä oletat oppineesi täydellistä ääntämistä? Kieliopin hallitsin, vaihtoon en ollut perheen köyhyyden takia päässyt.
Minua huomautettiin siitä, että kun minulla oli tapana pitää luennoilla helposti hikoavaa penistäni poissa housuista. Sepalus auki ja penis ulkona. Oli kuulemma epäsopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja opettajan kommentti oli tietysti totta mutta ei tuntunut kivalta. Erilainen tapa ilmaista se olisi ollut mukavaa. Meillä on tarjolla ääntämisryhmiä, keskity tuohon äänteeseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Minua huomautettiin siitä, että kun minulla oli tapana pitää luennoilla helposti hikoavaa penistäni poissa housuista. Sepalus auki ja penis ulkona. Oli kuulemma epäsopivaa.
Ihana! Vaihdoitko suvaitsevaisempaan työyhteisöön? Tuo oli kyllä miesvihamielinen työpaikka.
Kakkoskerroksen vessat on huonosti siivottu. Niin oli, mutta en ollut itse tuolloin työvuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja naiset saa roikottaa rintojaan puseron ulkopuolella ja ei huomauteta mitään! Missä tasa-arvo?
Minua kutsuttiin "vanhaksi rouvaksi", kun kerroin syksyllä meneeni jo kesällä naimisiin. Olin 20-vuotias!
Yli 5 vuotta kuljin yliopistolla enkä järkyttynyt mistään.
Kieltämättä OPETTAJAN kiroilu oppitunnilla olisi erittäin outoa, olisipa kyse alakoulusta, Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnasta tai jostakin siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan pitää opettaa. Olisi pitänyt opettamaan oikeaa ääntämistä.