Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapsenne isovanhempien käytöksessä saa sappenne kiehumaan?

Vierailija
25.10.2024 |

?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Hyväksyn ihmiset sellaisena kuin ovat eikä heidän erilaiset toimintatavat saa tunne-elämääni hetkahtamaan. Tosin olenkin jo parkkiintunut, kovanahkainen dinosaurus.

Vierailija
2/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Hyväksyn ihmiset sellaisena kuin ovat eikä heidän erilaiset toimintatavat saa tunne-elämääni hetkahtamaan. Tosin olenkin jo parkkiintunut, kovanahkainen dinosaurus.

Lapsesi isovanhemmat eivät selvästikään ole rajattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve tehdä juuri päinvastoin kuin on sovittu ihan kaiken suhteen: syömisen, nukkumisen, järkevän netinkäytön jne. Vanhempien rakentamilla rutiineilla pyyhitään lattiaa ja syötetään lapsi täyteen jätskiä ja pullaa, annetaan toljottaa youtubea tuntikausia eikä pidetä nukkumaanmenoajoista kiinni. Nykyään mietin hyvin tarkkaan, onko oma iltamenoni niin tärkeä, että sen vuoksi kannattaa uhrata seuraava päivä huonosti syöneen ja nukkuneen lapsen kiukutteluun. Surettaa lapsenkin puolesta, ettei hänen hyvinvointinsa oikeasti kiinnosta, vaan lahjotaan herkuilla ja ruudulla lapsi hiljaiseksi paikoilleen.

Vierailija
4/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarve tehdä juuri päinvastoin kuin on sovittu ihan kaiken suhteen: syömisen, nukkumisen, järkevän netinkäytön jne. Vanhempien rakentamilla rutiineilla pyyhitään lattiaa ja syötetään lapsi täyteen jätskiä ja pullaa, annetaan toljottaa youtubea tuntikausia eikä pidetä nukkumaanmenoajoista kiinni. Nykyään mietin hyvin tarkkaan, onko oma iltamenoni niin tärkeä, että sen vuoksi kannattaa uhrata seuraava päivä huonosti syöneen ja nukkuneen lapsen kiukutteluun. Surettaa lapsenkin puolesta, ettei hänen hyvinvointinsa oikeasti kiinnosta, vaan lahjotaan herkuilla ja ruudulla lapsi hiljaiseksi paikoilleen.

Jos ne lapset ei ole siellä hoidossa kuin silloin tällöin, niin mikset anna asian vain olla? Itse kun olin pienenä mummolassa, sain aina erityiskohtelua herkkuineen päivineen ja se oli kivaa. Miksi ajat natsimaisesti omia sääntöjäsi myös isovanhemmille. Oletko kontrollifriikki?

Vierailija
5/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat välillä lapselle Jeesuksesta, vaikka olen kieltänyt.

Vierailija
6/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän tuhoa lapsesi elämää feminismillä ja pedofilialla.

Vierailija
7/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempien kanssa on jo tähän mennessä (lapsi koululainen) päästy siihen tilanteeseen, ettei mikään ärsytä. Joistain asioista oli vääntöä lapsen ollessa pieni, mutta ovat kyllä ymmärtäneet roolinsa isovanhempina ja ovat siinä ihan loistavia. Lapsella on heihin läheinen suhde.

Miehen vanhemmat taas. Miehen isää ei voisi vähempää kiinnostaa lapsenlapsensa. Ei ikinä ota mitään kontaktia. Ei tosin osaa puhua edes omille lapsille, joten ei yllätä. Miehen äiti taas rakastaa vain pikkulapsia. Oma lapseni hylättiin lähes täysin, kun tästä tuli koululainen. Ja nyt teininä anopin mielestä tyttö ei tee mitään oikein, kun ei tee hänen mielensä mukaan. Arvostelee kaiken lähtien vaatteista, musiikkimausta ja mielenkiinnonkohteista. Harrastus sentään on anopin mieleen, mutta ilkkuu vahingoniloisesti, jos lapsi ei pärjää joskus kisoissa tai epäonnistuu. Luulee olevansa vitsikäs. Lapsen koulu- ja urheilumenestyksestä kyllä kehuskelee siskoilleen ja muille sukulaisille, mutta lapselle itselleen ei ikinä sano mitään positiivista. Arvatkaa kuinka paljon teinityttö haluaa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka aina vaan lyttää kaiken mitä sanoo, tekee tai haluaa? Anoppi tuntuu olevan sellainen, jonka mielestä nuoriso on lähtökohtaisesti pilalla ja kaikelle saa nauraa ja arvostella. Odotan mielenkiinnolla miten käy, kun nuo nyt leikki-ikäiset mummun kullannuput (miehen veljen lapset) kasvaa. Onkohan kyyti yhtä kylmää. 

Vierailija
8/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän tuhoa lapsesi elämää feminismillä ja pedofilialla.

En. Lapseni isovanhemmat eivät ole feministejä eivätkä pedofiilejä. Heidän ongelmansa on jeesustelu.

Vierailija
9/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne lapset ei ole siellä hoidossa kuin silloin tällöin, niin mikset anna asian vain olla? Itse kun olin pienenä mummolassa, sain aina erityiskohtelua herkkuineen päivineen ja se oli kivaa. Miksi ajat natsimaisesti omia sääntöjäsi myös isovanhemmille. Oletko kontrollifriikki?

Riippuen lapsesta ja lapsen iästä, niin kyllä niitä rutiineita pitäisi noudattaa. Oma toinen lapsi oli todella herkkä näiden suhteen pienempänä ja saattoi mennä yöunet moneksi yöksi, jos katsoi liikaa ruutua. Yleensä isovanhemmat eivät edes yhtään valvo mitä tuolta tubesta katsotaan ja lapset näkevät ihan mitä sattuu tuubaa. 

Ja meillä toisella lapsella vielä edelleen menee vatsa täysin sekaisin, jos syö liikaa herkkuja. Toisia isovanhempia tämä ei kiinnosta, mutta lapsi osa itse rajoittaa syömisiä ja sanoa aiheesta nykyisin. Mutta eihän tuollaisesta huolehtiminen pitäisi olla lapsen vastuulla isovanhemman tuputtaessa. 

Vierailija
10/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kiukuttelisiko sen takia, kun sä olit sen illan pois? Kysyy kolmen lapsen äiti 

Vierailija
11/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsi tulee mummolasta todella monesti väsyneenä ja huonosti syöneenä ja minä joudun sitten hoitamaan tilanteen normaaliksi. Sama kuin lupaisi toiselle, että mä tiskaan sun astiat ja sitten vain viruttelisi niitä vähän kylmällä vedellä.

Vierailija
12/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne lapset ei ole siellä hoidossa kuin silloin tällöin, niin mikset anna asian vain olla? Itse kun olin pienenä mummolassa, sain aina erityiskohtelua herkkuineen päivineen ja se oli kivaa. Miksi ajat natsimaisesti omia sääntöjä

Riippuen lapsesta ja lapsen iästä, niin kyllä niitä rutiineita pitäisi noudattaa. Oma toinen lapsi oli todella herkkä näiden suhteen pienempänä ja saattoi mennä yöunet moneksi yöksi, jos katsoi liikaa ruutua. Yleensä isovanhemmat eivät edes yhtään valvo mitä tuolta tubesta katsotaan ja lapset näkevät ihan mitä sattuu tuubaa. 

Ja meillä toisella lapsella vielä edelleen menee vatsa täysin sekaisin, jos syö liikaa herkkuja. Toisia isovanhempia tämä ei kiinnosta, mutta lapsi osa itse rajoittaa syömisiä ja sanoa aiheesta nykyisin. Mutta eihän tuollaisesta huolehtiminen pitäisi olla lapsen vastuulla isovanhemman tuputtaessa.

Meillä on käyty vääntöä siitä, että YouTube ei ole samalla tavalla turvallinen kuin esim. lasten areena. Isovanhemmat antavat lasten katsoa itsenäisesti jotain teinille tarkoitettuja videoita, joissa on 6-vuotiaalle pelottavia elementtejä. Ja sitten ihmettelevät, kun lasta pelottaa yökylässä ja haluaa kotiin. 

Vierailija
13/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään terveellisesti eikä kukaan katso televisiota. Mummolassakaan lapsia ei videot kiinnosta, mutta kovasti tuputtaa katsomaan. Ja tarjottu ruoka on mitä on, ei yhtään vihanneksia. Enemmän tuo tv:n tuputus ärsyttää.

Vierailija
14/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle annetaan itse tehtyä hyvää kotiruokaa eikä mitään jätskejä ja karkkeja.

Vierailija
15/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kiukuttelisiko sen takia, kun sä olit sen illan pois? Kysyy kolmen lapsen äiti 

Omat lapset eivät koskaan pienenä kiukutelleet tai ikävöineet kotiin toisilla isovanhemmilla olemisen jälkeen, kun siellä pidettiin rutiinit, syötiin fiksusti kunnolla ruokaa ennen herkkuja, ulkoiltiin ja luettiin. Ja ruutuaikaa oli joku yhdessä katsottu leffa eikä YouTube mölymässä aamusta iltaan. Toisten isovanhempien kanssa oli taas sellaista kuin tuon ensimmäisen viestin kuvailu. Sieltä haettiin aina ylikierroksilla käyvät nälkäiset ja väsyneet lapset kotiin. Lisäksi heitä ei oltu pesty tai vaatteita vaihdettu, vaan olivat nukkuneet päivävaatteissa. Ei ehkä tarvitse edes kertoa, mutta siellä mummolassa eivät olleet kuin pari kertaa yötä. Ensimmäisen kerran sanottiin asiasta. Ei vaikutusta vaan pelkkää silmien pyörittelyä isoäidin puolelta. Toisen yrityksen jälkeen emme enää sinne päästäneet. 

Vierailija
16/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään terveellisesti eikä kukaan katso televisiota. Mummolassakaan lapsia ei videot kiinnosta, mutta kovasti tuputtaa katsomaan. Ja tarjottu ruoka on mitä on, ei yhtään vihanneksia. Enemmän tuo tv:n tuputus ärsyttää.

Voi hyvää päivää. Mun pitäisi ottaa vuoden vanha lapsenlapsi kohta hoitoon kun äitinsäkin lähtee töihin mutta jo alkaa mietityttää. Sen kun vievät päiväkotiin niin saa paremman hoidon.

Vierailija
17/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma joku isovanhempien oikeus saada tavata lapsenlapsiaan säännöllisesti heidän ehdoillaan. Käytännössä tarkoittaa että lapsia pitäisi kuskata isovanhempien luokse heitä viihdyttämään eli istumaan sohvalle syömään karkkia 

Vierailija
18/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat lapset eivät koskaan pienenä kiukutelleet tai ikävöineet kotiin toisilla isovanhemmilla olemisen jälkeen, kun sie

Anna mä arvaan? Nämä upeat isovanhemmat oli äidin vanhemmat?

Vierailija
19/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummulassa ei ruutua katsota ruokapöydässä.

Istutaan rauhassa,syödään jutellaan keskenään.

Ei lapset traumoja säännöistä saa.

Hauskaa pidetään, mutta joskus pakko komentaa. 

Vierailija
20/30 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät lapsista vain toista eli isompaa ja helpompaa kylään. Isompi saisi olla mummolassa vaikka aina, viikon helposti kerrallaan. Pienempää ei pyydetä tai on kysytty että voisiko isompi vain tulla. Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en, kun isovanhemmilla jaksaminen rajallista ja pienempi on todellakin vilkas.

Olen ratkaissut tämän niin että molemmat menee jos jompi kumpi menee, mutta lyhyemmäksi aikaa (yksi yö tai ihan päiväsaikaan kyläily). Koko ajan ei voi ajella edestakaisinkaan välimatkan takia. 

En kumminkaan aio antaa pienemmälle sitä kokemusta, ettei hän ole tervetullut. Tästä olen keskustellut myös isomman lapsen kanssa ja hän onneksi asian ymmärtää.