Inseminaatio syyskuussa?
Hei!
Onko kenelläkään tulossa inseminaatiota nyt syyskuussa? Minulla juuri tänään oletettavasti vaihtuu kp 31/30 taas kp 1:ksi, joten ei tärpännyt meidän toisestakaan inssistä. Aloitan taas clomit ja sitten kahden viikon päästä olisi toivottavasti kolmas ja todennäköisesti viimeinen inssi. Vauvaa ollaan yritetty nyt kaksi ja puoli vuotta.
Olisi kiva saada muita jännittäjiä mukaan! :)
Rizza,
Kommentit (15)
Onpa mukava saada kohtalotovereita mukaan! :) Minulla alkoi tänään vuoto eli menkat olivatkin kaksi päivää myöhässä. Mutta ainakin nyt seuraava ovulaatio menee juuri sopivasti viikonlopun ohi, joten kahden viikon päästä todennäköisesti saan ovisplussan, kun kierto on kuin nakutettu clomifenin kanssa.
Onko sinulla ensimmäinen inseminaatio? Minulla tämä on jo kolmas ja usko alkaa jo vähän horjua. Clomifenia olen syönyt tauon kanssa yhteensä 8 kiertoa, joten haluaisin jo siirtyä piikitykseen.
Täällä pistellään ja to uä. Varmasti joudun jatkamaan vielä pistelyä, koska annos on niin pieni. Mutta näin on parempi, kun isommalla josta kuiteskin hyperi!!
Tämä on toinen inssi yritys tai kolmas vai miten se nyt lasketaan, kun kesällä yksi jäi kesken hyperin vuoksi, ei siis tehty mtn..ja nyt elokuun inssi meni negoille ja nyt uusi yritys, toiv. päästään inssiin saakka.
Oon ollu aiemmin hoidoissa vuonna 06 josta tärppäs ekasta inssistä ja siitä meillä onkin maailman ihanin pieni nti jolle sisaruksen soisimme, jos vain voisimme...
En ollenkaan aatellu et nyt kävisi yhtä hyvä säkä et tärppis heti..jalat maassa..ja itseasiassa en usko tärppiin ja toiseen ihmeeseen..toivon hiljaa sisälläni tottakai!
Piinaillaan yhdessä! =)
Onpa ihana kuulla, että teillä on inssi aikaisemmin tuottanut tulosta! :) Antaa minullekin hieman toivoa, että inssillä voi onnistua. Meillä siis on nyt kolmas inssi tulossa ja kahdesta edellisestä nega.
Olemme aloittaneet yrityksen 4/2006 ja 5/2007 tulin luomusti raskaaksi, mutta se meni parin viikon jälkeen kesken. Vuoden verran olemme olleet jo tutkimuksissa ja olen syönyt clomifenia nyt käytännössä koko tämän vuoden. Tämän kierron saan vielä syödä ja sitten pidämme taas kuukauden taukoa niin kuin kesällä. Jotenkin tuntuu, että haluaisin myös jo siirtyä pistoksiin, sillä näin ei näytä tulosta syntyvän.
Kovasti tsemppiä torstain ultraan! Minäkin soittelen huomenna ultraan ajan. :)
Pakko hieman lohduttaa, että inssit voi joskus ottaa aikansa. Itse taidan olla sikäli historiallinen tapaus, että ekalla kerralla eka inssi onnistui heti ja plussa. Toiselle kerralla tehtiin taas peräti 10 inssia ennen plussaa. Mutta siis plussa lopulta tuli ihan clomeilla vain avustettuna. Eli toivoa on, kun vaan jaksaa olla kärsivällinen.
Kiitos, olipa ihana kuulla, että insseillä voi onnistua vielä noinkin monen kuin 10 kerran jälkeen! Antaa todellakin meille toivoa tuleviin insseihin. :)
Itselläni on ultra-aika ensi viikon perjantaina, jolloin näkee, voiko inseminaation tehdä silloin lähipäivinä. Vielä pitäisi jaksaa vähän yli viikko odottaa ja syödä nyt clomit loppuun. Vähän jo taas jännittää. :)
Anteeksi kun en ole kerennyt mtn kirjoittelemaan!!
Tosiaan se 50iu oli nii pieni annos ettei juuri mtn tapahtunu, joten annosta nostettiin ja ti:na taas uä. Katotaan sitten uudestaan missä mennään..vaiko missäänkään..huoh..
Rizza, mikä teillä lapsettomuuden syy? Meillä mun PCO..eli ovulaation aikaansaaminen on se meidän hoito juttu.
HIenoa, että olet jo kerran raskautunut ja vielä luomusti! Ainakin tiiät, että voit raskautua!! Hienoa..ette todellakaan ole epätoivoinen tapaus, päinvastoin! :)
Kuullaan taas ensi vkolla lisää!
Kiva kuulla sinusta Anen! :) Toivottavasti tiistaina ultrassa näkyisi jo tulosta! Ensi viikosta onkin tulossa mielenkiintoinen, kun minullakin on perjantaina ultra, missä katsotaan tilanne inssiä varten.
Meillä lapsettomuuden syyksi sanottiin alunperin vuosi sitten se, etten pitkästä kierrosta johtuen ovuloi usein. Nyt kierto on ollut koko tämän vuoden 30-32. Miehellä tavara on ollut normaanli, paitsi että toukokuisessa inssissä tuli aika huono tulos lyhyestä pidättäytymisestä johtuen, mutta nyt taas elokuussa oli jo normaali näyte. Joten olisiko meillä sitten vähän niin kuin molemmissa vikaa, en oikein tiedä.
Pidän peukut pystyssä sinulle tiistaita varten! Voi, kun inssit tuottaisi meille nyt tulosta. :)
Heippa!!
Tuu hei tonne syys-lokakuu yrittäjien viesti ketjuun mukaan, mää oon siellä ja kerroin sinnekin jo kuulumiset, siel on meitä monta!! =) ?
Pe olis sitten inssi..mut lue sieltä mun juttu tarkemmin ja kerro mitä mieltä??!
Laitoin viestiä tuonne toiseen ketjuun, siellä onkin vähän enemmän porukkaa kirjoittelemassa. :)
Eikö tosiaankaan ole muita inssiläisiä nyt syys-lokakuussa?
Hei!
Me ollaan yritetty vauvaa nyt vuosi ja 8 kk.
Vuoden yrittämisen jälkeen aloitin clomifenit ja ne sai aikaan kyllä munarakkuloita, mutta ei muuten toivottua tulosta. Nyt sitten loppukesästä
menimme yksityiselle ja sain Menopur-piikityslääkkeet. Eka kierto mentiin muuten kotona yrittämällä ja nyt tässä kierrossa (viime viikolla) tehtiin ensimmäinen inseminaatio.
En osaa yhtään sanoa, että millaisella asenteella pitäisi inseminaatioon suhtautua. Onko siinä oikeasti mahdollisuuksia jne.
Mulla on pari läheistä ystävää joilla vasta keinohedelmöitys toimi.
Itse tietysti toivon, että pääsisi vähemmällä.
Kertokaa enemmän kokemuksia ja toivon kipinää meille vielä odottaville!
Tsemppiä kaikille ja voimia jaksamiseen!
Minna
Hei Minor, onpa mukavaa, että meitä on lisää! :) Sinun tilanteesi kuulostaa aika samanlaiselta kuin minun, että clomit saavat aikaan munarakkuloita, mutta eivät muuten toivottua tulosta.
Meillä vauvaa on yritetty 2 vuotta ja 7 kuukautta. Minulle on kokeiltu clomeja 9 kiertoa ja nyt jännäilen kolmannen inssin tuloksia. Testasin eilen dpo 10 negan. Kokeilemme kuulemma vielä kerran inssiä pistosten kera ja jotenkin siirrän toivoni enemmän siihen. Sitten on meillä jo edessä koeputkihedelmöitykseen siirtyminen.
Minor, kuinka monta päivää inseminaatiostanne on? Onko sinulle jo joitakin oireita? Itselläni ei ole mitään ja olenkin ollut viikon kipeänä, joten en oikein usko enää onnistumiseen.
Rizza
Moi Rizza ja muut!
Meille tehtiin inseminaatio tämän viikon maanantaina ja rakkula ei ollut vielä irronnut, lääkäri mietti että ehkä tiistaina irtoaa. Eli vasta muutama päivä kulunut. Tuntuu muuten paljon pidemmältä ajalta.
Vielä ei ole ollut tuntemuksia, alkuviikosta vatsaa kipristeli. Se oli ehkä niitä irtoamiskipuja.
Jotku puhuu kiinnityskivuista, mutta en tiedä tuleeko ne kaikille ja missä vaiheessa, tuskin itselläni ainakaan selkeitä sellaisia on.
Tämä odottaminen on kyllä piinallista, vielä puolitoista viikkoa ennen kuin selviää varmasti mikä on nyt tilanne.
Toisaalta tämä on vasta eka inssi, mutta silti aikaa on kulunut ja lääkkeillä ollaan kokeiltu, kun ensin oli clomit ja nyt menopur.
Mistähän se johtuu, että inseminaatioita tehdään ainostaan 3-4?
Vähän jo pelkään tässä vaiheessa keinohedelmöitystä.. se on aika rankka ja myös kallis juttu.
Ja onko sitten takeita että se onnistuu yhtään paremmin kuin inseminaatio.
En tiedä, paljon sekavia ajatuksia pyörii päässä.
Mitkä fiilikset sulla on muuten ollut? Siis niinku henkisesti tämän asian kanssa?
Mulle oli oikeastaan puolen vuoden yrittämisen jälkeen vaikeinta aikaa noin reilu puoli vuotta. Alkuun hoidoissa tuntui tosi kurjalta ja epätoivoiselta, nyt onneksi on vähän tunteet tasoittuneet ja pystyy keskittymään muihinkin juttuihin.
Ehkä se on jotain alitajunnan suojausmekanismia :)
Se mikä myös vähän ihmetyttää on se, että en oikein pysty puhumaan asiasta muille ihmisille. Ainoastaan miehen kanssa jutellaan ja parin läheisen ystävän kanssa.
Helpottaako se jos ihmiset tietävät vai aiheutuuko siitä lisää murhetta, kun muut surkuttelee?
Kai nämä on niin henkilökohtaisia juttuja, että kaikki kokee ne omalla tavalla. Nämä oli nyt mun perjantai-iltapäivän ajatuksia :)
Minor
Minor, muistaakseni lääkäri sanoi, että neljän inseminaation jälkeen teho alkaa heiketä eli todennäköisyys raskautua pienenee. Itse olen jo tsempannut itseäni koeputkihedelmöitykseen, kun tuntuu, ettei nämä inssit toimi. Lääkäri kyllä varmaan ehdottaa vielä neljättä inssiä, joten sinne sitten kuitenkin seuraavaksi.
Henkisesti voin tällä hetkellä aika hyvin. Kovin vaihe oli viime vuoden toukokuussa, jolloin tulin vuoden yrittämisen jälkeen luomusti raskaaksi, mutta sain keskenmenon. Siitä oli todella vaikeaa nousta ylös ja aloittaa kaikki uudelleen. Ajatella, että siitäkin on jo puolitoista vuotta. Aika menee niin nopeasti. Minäkin yritän keskittyä muihin juttuihin, niin kuin sinä.
Onhan nämä niin henkiilökohtaisia asioita, että niistä on vaikea puhua. Itse olen ollut aika avoin perheeni ja ystävieni kesken, joten heidän suhtautumisensa on nykyään aitoa ja kyselevät kuulumisia.
Toivottavasti inssi tuottaisi sinulle nyt tulosta! :)
Rizza pp 11
Hei!
Valitettavasti vuoto alkoi tänään... ja kiertokin oli vain 24 päivää.
Toisaalta ehkä helpompi näin kun en vielä odottanut vuodon alkua
kuin niin että ne ois pari päivää myöhässä ja toivo todella herää..
mutta paskamaista kuitenkin.
En oikein tiedä mitä tehdä tai ajatella. Pakko kai se on taas koota itsensä ja jatkaa elämää "normaalisti". Muuten voin kyllä ihan ok, mutta välillä tulee mieleen, että entä jos hoidot eivät koskaan onnistu enkä tule ikinä raskaaksi.
Se on aika rankka ajatus.
Onneksi on perjantai ja sadekin lakkasi.
Mikä tilanne sinulla Rizza on?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
elikkäs tänään oli uä ja aloitin piikityksen...ensi vkon to:na uä, että missään mennään. tosi pieni annos 50 iu kun reagoin hyperisti isommasta annoksesta.
eli pitkään pienellä tuottaa halutun tuloksen...toivottavasti!!
ei jaksais tätä rumbaa taas..mut yhdessä mennään?! eli alkoiko sulla vuoto??