Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näet jonkun varastavan kaupassa niin puututko tilanteeseen?

Vierailija
23.10.2024 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010775300.html?utm_medium=promobox&ut…

"Matikainen näkee ihmisten moraalin löyhentyneen myös siinä, että monet rehelliset ihmiset eivät puutu, vaikka näkevät jonkun varastavan. Hän on todistanut useita sellaisia tilanteita kaupan valvontakameranauhoilta."

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käräytin kassasedälle kaksi pikkupoikaa, kun toinen heistä sanoi karkkihyllyllä, että varastetaan molemmille omat.

Vierailija
2/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu, asia ei kuulu mulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niinkin käynyt että kun joku menee puuttumaan niin on joutunut kovan väkivallan kohteeksi

Vierailija
4/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt kenenkään varastavan. 

Vierailija
5/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota puukkoa kylkeeni vain sen takia, että K-miljonääri ei häviä 10 euron edestä rahassa.

Vierailija
6/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaa kiinnosta. Ei oo mun elämä eikä ne isot yritykset mulle mitään palkkaa maksa vaikka käräyttäisinkin. 

"Kunnollinen ihminen" lappu otsaan ei oo koskaan merkannu mulle yhtään mitään. 

Sitäpaitsi nää isot yritykset toimii itekki lähtökohtasesti moraalisesti väärin aivan kaikessa mitä ne tekee.

Vierailija
7/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sine RRaSSiSSTTi!

Vierailija
8/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad får man för att ingripa? Jag jobbar inte i affären och vill inte shoppa tillsammans med tjuvar. Kunde affären helt själv sköta det och inte skjuta de få uppgifter de har kvar på sina kunder?

Vierailija
9/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa myyjälle tai vartijalle. Itse voi olla vaikea puuttua muuten kuin sanallisesti.

Vierailija
10/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kun joku vanhempi mies varasti pikakassalta, en puuttunut asiaan. Mielestäni se ei ole asiakkaan velvollisuus vaan kaupalla pitäisi olla niin toimiva järjestelmä että saavat itse ainakin nämä räikeimmät tapaukset kiinni.

Vierailija
11/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vaatekaupassa näin kun kaksi naista tunki lastenvaatteita toisen hameen sisälle. Olin muutenkin menossa kassalle ja siinä mainitsin mitä olin nähnyt. Soittivat vartijan paikalle, itse poistuin paikalta ennen vartijoiden saapumista / varkaiden poistumista.

Vierailija
12/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaa kiinnosta. Ei oo mun elämä eikä ne isot yritykset mulle mitään palkkaa maksa vaikka käräyttäisinkin. 

"Kunnollinen ihminen" lappu otsaan ei oo koskaan merkannu mulle yhtään mitään. 

Sitäpaitsi nää isot yritykset toimii itekki lähtökohtasesti moraalisesti väärin aivan kaikessa mitä ne tekee.

Jep suurempia rikollisia ne kauppiaat usein on. Rehellinen ihminen ei rikastu.

Vierailija
13/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran lidlissä kun tummaihoinen muksu piilotti jotain takin sisälle ja juoksi ulos kaupasta. Ei kiinnostanut puuttua.

Vierailija
14/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun, huudan kovaan ääneen "myymälävaras!", kylläpähän oppivat ettei varastaminen kannata >:)

Vierailija
15/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mainitsen asiasta myyjälle. Syynä on, ettei Jumala hyväksy varastamista.

Vierailija
16/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos pöllii alkoholia. Muuten nauran päälle.

Vierailija
17/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mainitsin lastatusta rahtihameesta kassalle, mutta en muuten puuttunut asiaan.

Vierailija
18/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan myymälässä töissä ollessani soittanut poliisit paikalle kun m..sta..lai..set työnsivät vaatteita nipuittain hameen alle: poliisi löysi sieltä hameen alta kunnon aarrekätkön ja vei mammat mennessään 

Tunnelin prismassa kun Olin viimeks ostoksilla ilmoitin henkilökunnalle että siellä ja siellä kohtaa myymälässä taas m..sta..laiset syö herkkutiskiltä ostettuja kokonaisia broilereita: jäi broiskut kesken..tällä kertaa 

itse kun Houdini aina menemään kassan kautta niin kyllä ilmoitan aina jos näen 

Vierailija
19/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
20/46 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavallisia ruokatarvikkeita varastaa, niin ajattelen varmaan että tarpeeseen menee. Jos jotain superkalliita tuotteita (kosmetiikka/elektroniikka tms) ni kerron henkilökunnalle. Eiköhän ne mene todennäköisemmin johonkin päihteiden rahoittamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi