Jos on ollut melkein 20 vuotta työtön niin mitä kannattaa yrittää opiskella että voisi työllistyä?
Minulla on lukio käytynä 20 vuotta sitten, olen sen jälkeen hakenut töihin noin 11 000 hakemuksen verran mutta kukaan ei ole minua palkannut edes osa-aikaiseksi myyjäksi tai tiskariksi ravintolaan.
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae itseäsi kiinnostavia oppisopimuskoulutuspaikkoja niin saatat päästä paremmin työnsyrjäänkin kiinni.
Olen yrittänyt hakea mutta nykyään ei oppisopimus paikkoja ole ainakaan täällä Helsingissä
Ap
Tammelund hakee bussikuskeja oppisopimuksella esimerkiksi
Olet ylioppilas. Oletko koskaan hakenut mihinkään oppilaitokseen? Että sinulla olisi edes joku ammattitutkinto. Vai onko lääkis ainoa vaihtoehto, joka on tähän saakka kelvannut.
Jos olet pyrkinyt, niin miksi et ole päässyt? Siis oma arviosi.
Miksi edes enää yrität? Sinun junasi meni jo. Olet työtön nyt ja sitä olet myös jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
siellä sit kaiveltu munia se 20v..
Ajattele miten paljon olisi säästetty, jos yhteiskunta olisi estänyt tällaisen heti kättelyssä. Onneksi jatkossa näin ei voi enää ihminen toimia.
Kannattaa, silla opiskelun kautta tuossa tilanteessa lähes ainoa toivo saada duuni.
Vierailija kirjoitti:
11 000 työhakemusta, jus, joo. Joku raja näissä provosoissakin!
Nykyään voi valjastaa tekoälyn tekemään työhakemuksia. Tekoäly osaa myös lähettää ne eteenpäin sähköpostilla. 11.000 hakemusta tekoäly tekee alle tunnissa jos on tarve.
Lähde yliopistoon lukemaan varhaiskasvatusta. Varmasti työllistyt.
Lähihoitaja toinen varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11 000 työhakemusta, jus, joo. Joku raja näissä provosoissakin!
Nykyään voi valjastaa tekoälyn tekemään työhakemuksia. Tekoäly osaa myös lähettää ne eteenpäin sähköpostilla. 11.000 hakemusta tekoäly tekee alle tunnissa jos on tarve.
Totta, mut ei 20 vuotta työttömänä ollut valjasta tekoälyn.
Jos kerrot vähän itsestäsi ja vahvuuksistasi, on helpompi miettiä alaa. Missä olit hyvä koulussa? Onko sinulla harrastuksia? Haluaisitko työskennellä asioiden vai ihmisten kanssa? Mistä olet kiinnostunut?