Pitääkö joku joulu olla piparkakkutalo?
Kommentit (19)
Eihän sitä "pidä" olla ollenkaan, jos haluat piparkakkutalon jouluksi, voit hankkia sellaisen, mutta ei se mikään pakollinen ole
Eihän se ole mikään joulu jos ei ole piparkakkutaloa talossa .
Tein pikarkakkutalon noin 30 vuotta putkeen. Kiitos, riitti. En enää väkerrä.
Se on kulttuurellista omimista,ei saa olla piparia missään!
Ei tarvitse. Voit ostaa piparit vaikka kaupasta tai jättää ostamatta kokonaan.
No ei pidä. Ovathan ne kivoja, mutta jos ei jaksa näpertää, niin ei vaan jaksa. Olen joskus ostanut myyjäisistä valmiina.
Ei kai. En tykkää. Teen pienen piparitaikinan ja siitä tulee n 30 piparkakkua. Joulufiilista ja tuoksua. Sekään ei ole pakko, kun voilla leivottuja pipareita saa muualtakin.
Kamalaa, kun joulu on monille pakko, työtä ja stressiä. Itse laitan, kun se on kivaa.
On pakko olla aina, koska asun siellä.
Ei mun jouluun ole koskaan kuulunut piparkakkutalo millään tavalla, piparkakut ja niiden tuoksu kyllä.
Kerran tehtiin yhdessä lapsen kanssa sellanen valmis talopaketti kun oli pieni.
En oo tehnyt vuosiin, mutta silloin kun tuo poika oli pikkuinen tein aina jouluksi, pistin vaan itteni ihan soppaan, kun sain päähäni vaikka tehdä tylypahkan, ja mitä ihmettä muuta. Oli sormet pikkusen rakoilla monena jouluna, mutta ihan hienoja niistä tuli.
Meillä on. Mun mies tekee ja lastenlapset ja miniä koristelee:)
Kysymykseen vastaan, että JOKU joulu se voisi olla hauska, mutta JOKA joulu ei tarvitse. JOKU joulu ostan pienen valmiina.
Kyllä pitää. Teet sen talon ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä "pidä" olla ollenkaan, jos haluat piparkakkutalon jouluksi, voit hankkia sellaisen, mutta ei se mikään pakollinen ole
Mitä höpötät, on se pakollinen
Tietenkin pitää olla kyllä sinä tiedät, muuten et kyselisi täältä toiveikkaana vapautusta.
Piparkakkutalo onkin kohta ainoa talo, johon tavallisilla ihmisillä on varaa.
Jos tykkää näpertelystä, muuten ei.