Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on hyvä fiilis kun jää säästöön!

Vierailija
21.10.2024 |

Tässä kuussa n 200e ja ensi kuussa 500e. Tästä se alkaa se säästäminen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kunnes auto jättää tielle ja tulee laturin ja akun vaihto ja sitten on säästöt syöty. Tai hajoaa astianpesukone. 

Vierailija
2/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kunnes auto jättää tielle ja tulee laturin ja akun vaihto ja sitten on säästöt syöty. Tai hajoaa astianpesukone. 

Pessimisti ei pety, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaa kulkea julkisilla tai tehdä etätöitä ja asua vuokralla.

Vierailija
4/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh miten positiivinen elämänkatsomus 🥰

Vierailija
5/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kannattaa kulkea julkisilla tai tehdä etätöitä ja asua vuokralla.

Vuokralla ei kyllä pitkään kannata asua.

Vierailija
6/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on kyllä parasta, siitä saa paljon enemmän tyydytystä kuin tavaroiden ostamisesta, vaikka niihin olisi varaakin.

Myös mielenrauha kasvaa samassa suhteessa säästöjen kanssa.

Vierailija
7/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsin tiskaaminen on terapeuttista. Kokeilkaa.

Vierailija
8/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin hyvä säästää. Valtiontalous on ottanut jyrkän syöksyn alaspäin ja yrityksiä menee konkkaan kovaa vauhtia. Samalla työttömyys on kasvanut ja etuuksista tingitty, niin että saa olla sukanvarret pullollaan jos meinaa tästä lamasta sinnitellä läpi. 

Vierailija
9/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt onkin hyvä säästää. Valtiontalous on ottanut jyrkän syöksyn alaspäin ja yrityksiä menee konkkaan kovaa vauhtia. Samalla työttömyys on kasvanut ja etuuksista tingitty, niin että saa olla sukanvarret pullollaan jos meinaa tästä lamasta sinnitellä läpi. 

Tästähän se lama just syntyy kun ei kuluteta. Eli vähän kakspiippunen juttu tää säästäminen. Tosin jos valtiokin olisi säntillisempi, niin ei olisi nyt ongelmia.

Vierailija
10/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei mitään yllätysmenoja kun auto on myyty pois ja vuokralla. Saan säästöön useita satasia kuussa mikä ei olisi mahdollista jos olisi jompikumpi

Vierailija
11/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
12/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsin tiskaaminen on terapeuttista. Kokeilkaa.

Ei ole lapsiperheessä.

Vierailija
13/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan kuitenkin säästössä sitten rahaa ko. kuluja varten.

Vierailija
14/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku nainen, jo vanhempi ja kaksi lastani yksin kasvattanut aikuisiksi.

Olen huolehtinut heille  koulutuksen niin pitkälle kummallekin kuin päätä ja kiinnostusta riitti, tyttö tyttöjen tapaan oli enemmän kiinnostunut opiskelusta niin että hänellä todella hyvä työ eräässä ruotsalaisessa firmassa joka toimii kansainvälisesti.  Poikaa ei niin kiinnostanut opiskelu mutta työtä on halunnut tehdä aina. On kunnalla liikennepuolella töissä ja vetää omaa pientä firmaa siinä sivussa jossa vaimonsakin työskentelee.

Me emme koskaan olleet rikkaita, itsellä hyvä työ jolla kyennyt elättämään itseni ja lapset aikanaan eikä mitään tarpeellista koskaan puuttunut.  Lapset oppi että raha ei kasva puussa ja että kulutus ja shoppailu ei ole onnen tae.

Itse olen aina pyrkinyt laittamaan sivuun ns. pahan päivän varalle. Joka kuukausi sinne jää laittavaa. Asun yksin joten rahankäytöstä päätän yksin. Kertakaan sitä "pahaa päivää" ei vielä ole tullut mutta kuka tietää. Silloin on varmasti onnellinen siitä mitä on säästänyt.

En siis ole rikas mutta hyvon toimeen tuleva.  Itse opin omasta lapsuudenkodistani taloudellisuuden, ei pihistelyä vaan järkevä rahan käyttö. Silloin voi välillä hyvällä omallatunnolla vähän hemmotteluunkin käyttää jos sille tuntuu.

Ymmärrän ettei sosiaali- tai Kelarahoista paljon säästellä eikä kai saakaan mikä on täysin älyvapaa sääntö. Ainahan voi pistää sukanvarteen eikä kerro mitään kenellekään, näin tekee eräs sellainen hyvänpäiväntuttu jota joskus tapaan ohimennen. On kertonut minulle ja minä pidän sen tiedon omanani.

Koen että olen osannut järjestää elämäni hyvin. Kukaan koskaan ei ole minulle rahaa antanut, itse kaikki on ollut huolehdittava.  En myöskään juo alkoa en käy kapakoissa en tupakoi enkä pelaa.   Lapset tulee toimeen jo omillaan.  En tiedä miten olen onnistunut, ehkä uravalinnassa olen tehnyt oikean ratkaisun. En ole ollut työttömänä koskaan koska ennen vakituista työpaikkaa otin kaiken vastaan mitä sain, jopa vajaat työpäivät.

Ammattini on sellainen että aina on tarvittu sijaisia ja minä olen aina ollut halukas niitä tekemään. Sain hyvän työntekijän maineen ja sitä kautta vakituisen työs kunnalla. Että kyllä tässä ihan omaa ansiotani on ja paljon!

Vierailija
15/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa. Tuo on itselläkin lähitulevaisuuden tähtäimenä. Nyt menee vain muutama kymppi kuussa säästöön, mutta kunhan saan taloutta tasapainoon, säästöjen kartuttaminen alkaa kunnolla itselläkin! 

Vierailija
16/18 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin 1,5 vuotta sitten kun loppui asuntolainan maksu. Nyt on osakesäästötilillä 5000 € ja säästötilillä 1400 €. Säästötili on kertaalleen tyhjentynyt tässä 1,5 vuodessa. Loppuvuonna jää säästöön 500 - 1000 € riippuen siitä paljonko anna lapsille rahaa joululahjaksi.

Vierailija
17/18 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompahan varaa maksaa ne kulut eikä tarvi luotolla jossa aina korkoja.

Vierailija
18/18 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä näyttää tili siltä että 7000€ on jäänyt säästöön tälle vuodelle plus pari tonnia osakesäästöihin.