Radiossa soitettava nykymusiikki on ihan hanurista
Ei hyvää päivää. Toosa pienemmälle kun sitä suolletaan.
Kommentit (39)
Näin on, huonoa ja sillanpäätä jopa toivoo naisihmiset, mummot, itse olen nuorehko mummi ja ällöän tuollaista ihmistä koska meillä on pieniä lapsia...ei kaikkea voi antaa anteeksi ja se on pedo.
Merkki että olet tullut vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin
Sinnehän mä meenkin ja kuuntelen radiota mutta jotenkin menee fiilis kun kaikenmaailman käsiteltyä huonomelodista ja huonot sanat olevaa musaa.
Oli skeidaa jo 1998, kun radion vein kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kanavaa.
Hyviä kanavia ei ole.
Maaimassa on tuhansittain nettiradioita ja jokaiselle genrelle ja ala-genrellekin varmasti löytyy omansa. Miksi et kuuntele niitä tai miksi et laadi oman mielesi mukaisia soittolistoja Spotifyissa tai Apple Musicissa? Kyllä noikin oppii aika äkkiä tunnistamaan millaisesta musiikista tykkäät ja antaa niiden mukaan suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Juu, räppiä ja hihoppia on rasittava kuunnella. Ei mitään melodiaa vaan älytöntä jankutusta.
Itse taas tykkään, että biisissä on kunnon biitti ja energia ja juuri tuo hip hop on omaan makuun.
Radio Suomi ainakin yrittää kosiskella nuorempia kuuntelijoita nuorehkojen naisten tekemillä ihmissuhdejollotuksilla. Luulen, että nuoremmat kuuntelevat kuitenkin suoratoistoa ja 60-90-lukua diggaavat vanhemmat kuuntelijt pakenevat kanavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kuuntelee vielä radiota? Välillä en edes muista, että sellainenkin laite on olemassa.
Minä. Mulla on tuolla nurkkapöydällä ihan oikea fyysinen radio. Silloin kun olen kotona on radio auki aina siihen kun alan katsoa telkusta jotain ohjelmaa.
Meillä on keittiössä radio, jossa on myös CD-soitin ja usb-portti. Nykyasunnossa se kuuluu myös eteiseen ja olohuoneeseen. Ylhäällä makuuhuoneessa on mikrostereot, jossa myös CD-soitin ja jopa kasettimankka, sen CD-soitin ei tosin toimi. Molemmista masiinoista kuunnellaan radiokanavia, yleensä Radio Nostalgiaa, mutta usein myös Kasaria ja joskus myös Auran Aaltoja ja Radio Helsinkiä, koska mies on Helsingistä kotoisin ja se kanava myös täällä Turussa kuuluu. Olohuoneessa on myös viritinvahvistin, jossa itsessään on radiovastaanotin ja jonka kautta ääntä saadaan kaiuttimista kuulumaan myös telkkarista, tallentavasta digiboksista, blu ray -soittimesta kuin vinyylilevysoittimestakin.
Radio on auki useimmiten kotona ollessamme, ainakin aina kun keittiössä puuhaillaan. Ja autossa aina, sielläkin useimmiten Radio Nostalgiaa.
Millaisia sulosäveliä ap päästelee omasta hanuristaan? Rutiseeko ja paukkuuko vai suhiseeko vain tuhnusti?
Vierailija kirjoitti:
Kuka kuuntelee vielä radiota? Välillä en edes muista, että sellainenkin laite on olemassa.
Itsellä on keittiössä Tivoli, stereot muissa tiloissa.
Netin kautta : globalplayer.com , esim Classic FM. Suosittelen.
Kamalaa narisevaa pikkutytön vinkumista on ainakin naisten laulu ja nämä riimittelytaidottomat rap-lyyrikot herättää myötähäpeää. Ei pysty kuuntelemaan kamalia tönkköjä ja lapsellisia sanoja. Luulis, että jos kappaleen ainoa pointti on sanat, niin niihin vähän panostettaisiin. Melodioita kun ei ole ja laulu on autotunetettua vikinää.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa narisevaa pikkutytön vinkumista on ainakin naisten laulu ja nämä riimittelytaidottomat rap-lyyrikot herättää myötähäpeää. Ei pysty kuuntelemaan kamalia tönkköjä ja lapsellisia sanoja. Luulis, että jos kappaleen ainoa pointti on sanat, niin niihin vähän panostettaisiin. Melodioita kun ei ole ja laulu on autotunetettua vikinää.
Ja kaiken kukkuraksi hyvät laulajatkin sortuvat ( ehkä tuottajat vaativat ) autotunetuksiin. Jotenkin ymmärrän, että laulutaidottomien nettityrkkyjen huonoa laulutaitoa kohennetaan. Nykyään laulajattaret tullesaan studiosta kysyvät: "Tuleeko tästä mitään ? " Aikaisemmin kysymys oli: " Jukaistaanko tämä ?" Näitä pikkutyttöäänisiä laulajattaria mahtuu 20 tusinaan.
Etenkin sanoitukset ovat nykyään aivan tolkuttoman noloja. Suoraan jostain yläastelaisen päiväkirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin sanoitukset ovat nykyään aivan tolkuttoman noloja. Suoraan jostain yläastelaisen päiväkirjasta.
Aivan luokatonta teiniahdistusta aikuisilta sanoittajilta. Mutta kait näillä kohdeyleisö on. Ei tuollainen mielenterveysjollotus kuitenkaan kenenkään oloa paranna.
Nykymusiikkia kuuluu radiosta hirvittävän vähän, enimmäkseen vain vanhojen kaavojen uudelleenlämmittelyä.
Niin ei sieltä oikein mitään kuunneltavaa tule. Onneksi on olemassa Spotify. Löysin tällä viikolla pitkästä aikaa Bon Jovin klassikkobiisit ja olen luukuttanut niitä ihan huolella :D
Olisi hauska jos voisi kuunnella radiosta vaikka Radio Mafian jonkun random päivän koko ohjelmiston jostain 90-luvulta. Silloin oli hyviä juontajia, hyvää musiikkia ja erilaisia ohjelmia. Ei ollut yhtä ja samaa soittolistaa, vaan saattoi tulla jotain yllättävääkin. Ohjelmista esim Leila ja Annukka, Alivaltiosihteeri ja Paula Norosen sketsit, niitä ohjelmia olisi hauska kuunnella pitkästä aikaa. Nykyään joka kanavalla tuntuu olevan sama rakenne, aamu-, päivä-, iltapäivä- ja iltaohjelma. Ja sama soittolista läpi koko päivän.
Kyllä. Myös mainokset ja puhe. Kasarilla oli parempi radio. Nykyään radion kasari on jotain eppujen viinalauluja nonstopina.