Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekka kiusasi puskurissa

Vierailija
19.10.2024 |

Ajelin eilen pitkää ajoa pimeällä ja koko matkan rekka takapuskurissa kiinni vilkutellen valoja. Ensin kiusasi takana olevaa Skodaa, jonka säälistä päästin ohi väläyttämällä vilkkua kun hän selvästi panikoi rekan ollessa perässä kiinni vilkuttelemassa valoja. Rekkaa en kuitenkaan päästänyt ohi, koska en halua antaa kiusaajalle sitä mitä hän haluaa enkä kyllä ala ajamaan ylinopeutta jonkun hullun takia. Ajoin mittarin mukaan 85-90km/h eli rajoitusten mukaan mittarivirheen huomioiden. Vain kameroiden kohdalla hidastin 80km/h koska en ota riskejä sakkojen suhteen.

Ajeltiin Skodan kanssa sitten perä perää turvallisella turvavälillä yhdessä ja eteen tuli vielä peräkärryllinen pakettiauto eli en ymmärrä mitä tuo rekka oikein ajatteli saavuttavansa painostuksellaan. Olisi vain kiusannut muita. Myöhemmin lähempänä matkakohdetta kun minun piti vaihtaa oikealle kääntyvälle kaistalle heti katkoviivan alettua, aiheutti tämä rekka vieläpä melkein kolarin ylittämällä sulkuviivan ja yrittämällä oikealta ohi.

Että semmoinen ammattikuski. Jos olisi ollut ystävällisempi ja jättänyt vilkuttelut vilkuttelematta olisin ehkä päästänyt ohi. Ja niille jotka alkavat valittamaan, että ajan liian hitaasti niin pitäkää mielessä, että 100km matkalla 10km/h ylinopeus säästää vain 9 minuuttia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron pojilla on ainakin aina kiire.  Mutta valitettavasti alkaa Suomi rekkakuskitkin olla "bemu poikia" hyvin pitkälle,  samoin taksikuskit.

Vierailija
2/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULI ULI pysy pois liikenteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin, että saat nopeamman auton.

Vierailija
4/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen päästänyt ohi, kun se rekkakuski on siellä tiellä töissä ja minä en. En kyllä ole muutenkaan kiusaaja luonne. Ja ei en ole koskaan hidastanut kameroiden kohdalla eikä yhtään kuvaa ole ottaneet. Meidän auton mittarissa on noin kolmen kilometrin heitto 

Vierailija
5/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran rekka perässä kiinni, vaikkei ruuhkan takia sen kovempaa kukaan päässy. Takapenkillä istui lapset, sanoin et vilkuttakaa sille rekkakuskille. Vilkutuksen jälkeen selvästi jätti enemmän väliä, kiitos siitä.

Vierailija
6/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nopeakaan auto saa normaalijärkistä ihmistä kaahaamaan ylinopeutta. Sinä olet tietysti erikseen.

Vierailija
7/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä joista tienaan vähän alle 4000€/kk enkä tiedä mitä tekisin nopeammalla autolla kun ajelisin sillä kuitenkin samaa vauhtia eli rajoitusten mukaan. Kiitos kuitenkin hyvästä vinkistä :)

Vierailija
8/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä III:lla näkee usein noita vajaaälyisiä rekka- ja pakattiautokuskeja. Ajavat liioittelematta metrin päässä edelläolevan takapuskurista, vaikka se edelläajava ajaa joko täysin nopeusrajoituksen mukaan (mittarivirhe huomioiden) tai muun liikennevirran mukana.

Vierailija
9/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollaisen törppökuskin edessä hidastanut kunnolla, kun vastaantulijat ovat estäneet häntä ohittamasta. Siinäpä sitten räpiköi ison autonsa kanssa uudelleen vauhtiin, minä olen jo kaukana. Erityisen hyvin tämä toimii ylämäen alussa. 

Vierailija
10/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persukuskeja tai virolaisia. Turpaan vaan.

Vierailija
11/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kaupasta. Suuri volvo ajoi ihan takapuskurissa kiinni koko asutusalueen läpi. Mutkitteleva, näköesteinen tie jossa paljon suojateitä ja nopeusrajoitus 30km/h. Ajoin itse mittarin mukaan 39km/h, eli sakkonopeutta itsekin.

Vierailija
12/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keino on ennen ylämäkiä hidastaa reilusti. Saa turvaväliä. Voi pudottaa ihan vaikka neljäänkymppiin vauhdin.

Vierailija
13/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskit luulevat olevansa huippukuskeja. Suurin osa ei osaa ajaa muuta kuin takapuskurissa kiinni. Laita takasumuvalot päälle ja aja rajoitusten mukaan. Ei ne siitä mitään opi mutta mutta. 

Vierailija
14/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rekka alkaa kiusaamaan takapuskurissa, niin säädän oman ajotapani rekkaa kiusaavaksi. 

Vierailija
15/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää pussillinen huopakattonauloja aina hanskalokerossa juuri tuon vuoksi. Kyllä sinne perään väliä alkaa syntymään.

Vierailija
16/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekkakuskit luulevat olevansa huippukuskeja. Suurin osa ei osaa ajaa muuta kuin takapuskurissa kiinni. Laita takasumuvalot päälle ja aja rajoitusten mukaan. Ei ne siitä mitään opi mutta mutta. 

Ai tuon takia sillä Skodalla oli takasumuvalo päällä! Hän nimittäin unohti laittaa sen pois päältä ja ihmettelin miksi hänellä se oli päällä ylipäätänsä. Kiva tietää että noinkin voi tehdä :D

Vierailija
17/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuon takia sillä Skodalla oli takasumuvalo päällä! Hän nimittäin unohti laittaa sen pois päältä ja ihmettelin miksi hänellä se oli päällä ylipäätänsä. Kiva tietää että noinkin voi tehdä :D

Eihän se ketään haittaa, mutta onpahan vähän kuin keskisormi.

Vierailija
18/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin on rekan Kaa ongelmia,ehkä kahdesti.ikinä jäädä silleen et rekka paahtaa takaa.Pelottavaa kun pysähtyy niin liki.Ja hän on töissä,voi olla kiire.Kerran väitettiin bussipysäkille hullu kuski.Hiekkarekka ruskea,tuli Klaukkalassa meni kohti loppua.Se oli aggressiivinen,tää pahin kokemus.Arvostan amm.kuskeja,kiitos kun olette,tärkeitä.Jaksatte tehdä tuota työtä yötä myötä.Kyllä amm.taitoa löytyy.

Vierailija
19/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitettiin..väitettiin.Kohti loppua..loppea.Enkä loppua mistä ikinä tietää.

Vierailija
20/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persukuskeja tai virolaisia. Turpaan vaan.

Niin, ei varmasti ainakaan vihervassareita kun rekan ajo on TYÖTÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi