Tori.fissä kannattaa katsoa molempien arvostelut
Oletteko miettineet tätä? Jos katsotte jonkun myyjän profiilia, niin se ei välttämättä kerro kaikkea "hyvää" myyjästä, vaikka siellä olisi täydet 10 arvosanana. Kannattaa siis katsoa myös se arvosana, jonka kyseinen myyjä on antanut TOISELLE osapuolelle eli ostajalle. Näkemykset rahan ja tavaran vaihdosta voi olla erilaiset.
Kerron kokemukseni. Olin ostamassa yhtä tavaraa. Kyselin, missä päin se sijaitsee sillä en omista autoa ja hakeminen voi olla joskus vaikeaa. Myyjä ilmoitti osoitteen ja se ikävä kyllä sattui hankalan reitin varrelle. Ilmoitin, että minun pitää tuon vuoksi jäädä vielä miettimään. Myyjä yllättäen ITSE tarjoutui tuomaan tavaran minun luokseni, joten kiittelin ja iloisena tartuin tarjoukseen. Ajattelin, että olipa kivasti tehty! Lopputulos: annoin myyjälle arvosanaksi 10 ja hän oli antanut minulle arvosanaksi 8. Olin ollut vastassa sovittuna aikana, vastannut viesteihin ja antanut täyden pyydetyn hinnan, eli kaiken piti olla hyvin. Eli sainko huonomman arvosanan siksi, että myyjä tarjoutui itse tuomaan tavaran? :D
Toinen kokemus. Annoin reilun toridiilitarjouksen yhdelle myyjälle; tarjous käytännössä pudotti vain postikuluja hinnasta. Vastaavaa tavaraa on usein myyty myös huomattavasti edullisemmin. Nyt kun edullisempaa ei heti löytynyt, niin päätin tehdä tuon tarjouksen hänelle. Myyjä voi joko hyväksyä tai hylätä tarjouksen. Myyjä ilmoitti välittömästi napakasti, että jää vielä odottamaan saako täyttä pyytämäänsä hintaa ja jos ei, niin sitten voisi ehkä postittaa tavaran. Annoin tarjouksen roikkua siellä jonkin aikaa vaikka tuosta jäi tosi epävarma olo.
Myyjästä ei tosiaan kuulunut yhtään mitään. Siinä koko päivän odotellessa löysin sittenkin aika samanlaisen kiinnostavan tuotteen toiselta myyjältä. Tässä kohtaa olisin voinut joko hiljaa vetää oman tarjoukseni pois, tai olla reilu ja ilmoittaa, että näin on päässyt käymään ja kysyä vielä kertaalleen, että onko miettinyt, haluaisiko tehdä ne kaupat vai jääkö vielä miettimään tai odottamaan parempaa tarjousta. Kaikki sallittakoot hyvässä hengessä.
Päätin laittaa ystävällisesti viestiä. Myyjä reagoi viestiin ja kertoi, että voisi hyväksyä sen myöhemmin (eli pelasi itselleen taas lisää epämääräistä aikaa). En laittanut mitään viestiä tällä välin vaan jäin odottamaan nätisti. Hän tosiaan hyväksyi sen lopulta. Kiitin tarjouksen hyväksymisestä. Postituksesta hän ei itse sitten infonnut mitään kahteen kokonaiseen päivään ja tällöin en KERTAAKAAN hoputtanut/kysellyt tavaran perään eli hän sai ihan rauhassa paketoida ja postittaa.
Tavara tuli perille. Kiitin taas ystävällisesti ja painoin vielä kilttinä sen tavaran hyväksytyksi, jotta hän saa pian itsellensä ne toridiiliin varatut rahat. Kävi ilmi, että myyjä antoi minulle arvosanaksi 7,5 kun taas itse olin päätänyt antaa täydet 10, koska ajattelin olla kiltti ja antaa anteeksi nuo epävarmat vitkuttelut, koska muuten kaikki meni ihan ok ja tavara oli kunnossa.
Tuntuu tavallaan oudolle, että miksi sitten hyväksyi sen tarjouksen minun kanssani, jos ei ollut tyytyväinen siihen ettei saanut täyttä pyytämäänsä hintaa tai jos hän koki kysymyksen tarjoukseni hyväksymisestä jotenkin hoputtamisena? Eihän toridiilin kautta ostavatkaan halua, että on samanaikaisesti kaksi tarjousta vetämässä samankaltaisista tavaroista ja yhtäkkiä voisikin tulla kaksi samanlaista tavaraa postissa. Järkeväähän se on ottaa sitten se toinen (roikkuva) tarjous pois. Näköjään olisi vaan pitänyt ottaa se tarjous pois hiljokseltaan ja jättää tuo myyjä ihmettelemään ja nuolemaan näppejänsä.
Kommentit (21)
Näitä sattuu. Yhdeltä myyjältä kysyin postikuluista. Hän ilmoitti, että ei ole paljoa postitellut niin ei ole ihan varma postikuluista (ei käyttänyt toridiiliä). Sanoin sitten, että asia selvä ja mietin vielä kun haluan vähän vertailla eri myyjien hintoja postikuluinensa. Tähän myyjä ilmoitti yllättäen, että jos maksan summan X niin sillä ollaan sujut.
Kaupat tehtiin. Myöhemmin myyjältä tuli kuvaviesti, että postikulut olivatkin maksaneet paljon enemmän ja tässä sitten vihjaili, että minun pitää maksaa loput.
Kyllä tätäkin tuli mietittyä, että miksi myyjänä tarjoat jotain tiettyä summaa jolla se kauppa saadaan sovittua, ja yhtäkkiä lähdet pyytämään lisää.
Ostin äskettäin Torista tavaran jonka ilmoituksessa luki Uusi, todellisuudessa oli haiseva ummetunnut paska, myyjä poisti ilmoituksen heti ja vaihtoi käyttäjänimen välittömästi niin ettei pystynyt enää sitä tavaran ilmoitusta enää jäljettämään ja Toti-tuki ei reagoinnut asian mitenkaan, eli Tori on osittäin rikollinen siinä samassa. Sillä myyijällä edelleen tavarat Torissa myytävänä ja arvosanat täydet 10, koska Tori ei antannut minulle edes mahdollisuutta kirjoita avosana hänestä. Tälläiset siat vain piilavat Torin ja jäätän jätkossa ostot siellä tekemättä kokonaan ja suosittelen lämpimästi muillekin näin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ostin äskettäin Torista tavaran jonka ilmoituksessa luki Uusi, todellisuudessa oli haiseva ummetunnut paska, myyjä poisti ilmoituksen heti ja vaihtoi käyttäjänimen välittömästi niin ettei pystynyt enää sitä tavaran ilmoitusta enää jäljettämään ja Toti-tuki ei reagoinnut asian mitenkaan, eli Tori on osittäin rikollinen siinä samassa. Sillä myyijällä edelleen tavarat Torissa myytävänä ja arvosanat täydet 10, koska Tori ei antannut minulle edes mahdollisuutta kirjoita avosana hänestä. Tälläiset siat vain piilavat Torin ja jäätän jätkossa ostot siellä tekemättä kokonaan ja suosittelen lämpimästi muillekin näin tekemään.
Surullista, pystyisitkö pesemään sitä tuotetta? Joskus kun myy useita vanhoja vaatteita, jo pelkästään niin turha pesu tulisi älyttömän kalliiksi, eikä ole varmuutta ostaako kukaan niitä koskaan, menisi pesut hukkaan. Myös oliko varmasti uusi vai "kuin uusi"? Näillä on eroa. Joskus tuotteen arvioiminen on vaikeaa, ellei ole aivan rikkonainen.
Arvostelut kuulemma tehdään vain ToriDiilin kautta tehtyjen ostosten kautta, ei muuten, kun tästä kysyin. Olisin itsekin antanut palautetta lunastamattomista tuotteista ym mutta, jos ei ole Toridiilin kautta tehty, palautetta ei voi antaa. Harmittavan paljon on ollut näitä ns hupihuutoja.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelut kuulemma tehdään vain ToriDiilin kautta tehtyjen ostosten kautta, ei muuten, kun tästä kysyin. Olisin itsekin antanut palautetta lunastamattomista tuotteista ym mutta, jos ei ole Toridiilin kautta tehty, palautetta ei voi antaa. Harmittavan paljon on ollut näitä ns hupihuutoja.
Voi antaa arvostelun ilman toridiiliäkin, kun myyjä merkkaa tuotteen myydyksi ja valitsee ostajan. Jos poistaa ilmoituksen, niin sitten ei voi.
En ikinä enää postita tavaraa kellekään Toridiilin kautta, enkä muutoinkaan. Minut oli haukuttu, kun oli puoli-ilmaiseksi pummannut ensin tuotteen ja sitten monta viikkoa myöhemmin haukkunut, että oli huonosti pakattu. Jos olisi heti saatuaan paketin ottanut yhteyttä, olisin kertonut, miksi päädyimme pakkaustyyliin, mutta viikkoja myöhemmin veetuilu ärsytti. Älkää postattako MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan nykyään vain toridiilin kautta, pystyy tarkistamaan tavaran ennenkuin rahat menee myyjälle. Postikulut myös yleensä paljon halvemmat.
Ap:lle tiedoksi: voit poistaa oman arvostelusi myyjältä. Minä ainakin tekisin näin jos saisin huonot pisteet ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä enää postita tavaraa kellekään Toridiilin kautta, enkä muutoinkaan. Minut oli haukuttu, kun oli puoli-ilmaiseksi pummannut ensin tuotteen ja sitten monta viikkoa myöhemmin haukkunut, että oli huonosti pakattu. Jos olisi heti saatuaan paketin ottanut yhteyttä, olisin kertonut, miksi päädyimme pakkaustyyliin, mutta viikkoja myöhemmin veetuilu ärsytti. Älkää postattako MITÄÄN.
Et ole antanut ostajalle palautetta, joten ostajan antama palaute julkaistui sinulle näkyviin vasta palautteenannon määräajan umpeuduttua.
Tuote oli ilmeisesti ok, mutta pakkauksessa olisi ollut jotakin parannettavaa.
Itse sain tänään ensimmäisen kerran niin huonosti pakatun tuotteen, että on suoranainen ihme, että tuote oli säilynyt ehjänä.
Vaate oli postitettu postipaketin hinnalla, mutta se oli pakattu ohueen paperiseen kirjekuoreen. Pehmeän ja velton sisältönsä vuoksi kirjekuori ei ollut kestänut Postin käsittelyä, vaan kuori oli revennyt ja kangas pilkotti repeämästä. Minkäänlaista muovipussia ei ollut vaatteen suojana. En ilennyt edes sovittaa päälle, vaan vaate oli laitettava suoraan pesukoneeseen. Olisi ollut kierrätyshenkisesti vaikka (teipattu) keksipaketti, niin olisi kestänyt repeämättä, nyt oli liian ohkainen. Maksoin täyden hinnan, enkä tinkinyt yhtään, siksikin ihmettelen näin huteraa pakkausta.
Olen saanut lähetyksiä jopa nurinpäin käärityssä (puhtaassa) vaippapaketin muovipussissa, josta on teipattu paketti. Nekään eivät ole ihanteellisia, kun saattavat revetä, mutta ovat kuitenkin olleet sen verran tukevasti teipillä vahvistettuja, että ovat kestäneet perille ehjänä. Näistä en ole koskaan antanut huonoja pisteitä, koska saapuivat perille ehjänä ja olivat suojanneet tuotetta lialta ja rikkoutumiselta.
Ilo saada tuote, joka on sellainen kuin kerrottiin ja pakattu Postin kestävästi ja saapuu ehjänä ja siistinä.
Ja ilo lähettääkin, kun on asialliset sujuvat kaupat ilman ylimääräistä säätämistä.
Paljon kuuluu huonoa, mutta on siellä hyviäkin myyjiä ja ostajia.
Miksiköhän joillekin on niin vaikeaa palautteen antaminen? Osalta tietysti unohtuu, mutta jotkut eivät voi arvostella edes pyynnöstä - syvä hiljaisuus viestiosiossa ToriDiili-kauppojen jälkeen.
Ihan hanurista, että ei voi antaa palautetta huonosta myyjästä, jos myyjä ei anna mahdollisuutta. Paljon on kusettajia, joilla huippuarvosanat, mutta ne onkin annettu myyjälle ostajan roolissa. Siinä on helkutinmoinen ero!
Ja mitä tähän sanoo ylläpito? Ei hevon humppaa. Torin ylläpito vain suosii ja suojelee kusettajia ja vedättäjiä.
Sovittiin maksu mobilepayllä (ei käteistä) mukana ja mobiilipayssä ollut ilmeisesti jokin tilapäinen häiriö, kun en saanutkaan maksetuksi eikä miehenikään omalla puhelimellaan sovittiin sitten että maksan heti kun mobilepay toimii tai sitten tilille. Noh, meni joku 15 min kun sain vihdoinkin toimimaan ja ilmoitin heti myyjällekin ja pahoittelin vielä viivästystä. Kyseessä 5e tuote. Lopputulos sain arvosanaksi 6 ja itse annoin 10. Ihan kuin olisin tuolle mitään mahtanut ja maksoin heti kun pystyin, en ite olisi ikinä tuotakia antanut huonoa arvosanaa tuosta. Törkeää rangaista tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Sovittiin maksu mobilepayllä (ei käteistä) mukana ja mobiilipayssä ollut ilmeisesti jokin tilapäinen häiriö, kun en saanutkaan maksetuksi eikä miehenikään omalla puhelimellaan sovittiin sitten että maksan heti kun mobilepay toimii tai sitten tilille. Noh, meni joku 15 min kun sain vihdoinkin toimimaan ja ilmoitin heti myyjällekin ja pahoittelin vielä viivästystä. Kyseessä 5e tuote. Lopputulos sain arvosanaksi 6 ja itse annoin 10. Ihan kuin olisin tuolle mitään mahtanut ja maksoin heti kun pystyin, en ite olisi ikinä tuotakia antanut huonoa arvosanaa tuosta. Törkeää rangaista tuosta.
Tässäkin ns. ongelmien taustalla vain ja ainoastaan modernit "hienoudet" kuten joku halvatun mobilepay. Käteisellä rahat kouraa ja sillä siisti. Kaverit haukkuu välillä mukain, kun en käytä mobilepayta. Juu en käytä, enkä käytä paljon muutakaan nykyajan paskaa. Raha toimii kuin junan vessa. Simple as shit.
Kolme asiaa, jotka eivät koskaan mene pois muodista: Mersu, pillu ja käteinen raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ns. ongelmien taustalla vain ja ainoastaan modernit "hienoudet" kuten joku halvatun mobilepay. Käteisellä rahat kouraa ja sillä siisti. Kaverit haukkuu välillä mukain, kun en käytä mobilepayta. Juu en käytä, enkä käytä paljon muutakaan nykyajan paskaa. Raha toimii kuin junan vessa. Si
Ja miksihän joku tähän pisti alapeukkua? Niin täyttä asiaa kuin olla ja voi.
Monta kertaa tekisi mieli antaa palautetta kun joku myyjä tekee oharit. Olen joskus pakkasessa odotellut myyjää tulevaksi melkein puoli tuntia mutta arvostelemaanhan ei pääse kun kauppa ei ole toteutunut.
Kerran jopa yksi myyjä lupasi tuoda tuotteen kotiini, odottelin sitten muutamia tunteja, ei vastannut viesteihin ja myöhemmin ilmoitus katosi. Katsoin tyypin arvostelut; kaikki kymppejä. Itse en päässyt taaskaan arvostelemaan kun kauppa ei toteutunut myyjän oharin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa tekisi mieli antaa palautetta kun joku myyjä tekee oharit. Olen joskus pakkasessa odotellut myyjää tulevaksi melkein puoli tuntia mutta arvostelemaanhan ei pääse kun kauppa ei ole toteutunut.
Kerran jopa yksi myyjä lupasi tuoda tuotteen kotiini, odottelin sitten muutamia tunteja, ei vastannut viesteihin ja myöhemmin ilmoitus katosi. Katsoin tyypin arvostelut; kaikki kymppejä. Itse en päässyt taaskaan arvostelemaan kun kauppa ei toteutunut myyjän oharin vuoksi.
Tämä! Komppaan. Koko tori.kusetus.vedätys.fi on vain ja ainoastaan tehty suojelemaan huijareita ja vedättäjiä. Rehdin kaupankäynnin kanssa ei mitään tekemistä koko foorumilla.
Tuossa ei kyllä ole mitään järkeä, ettei huijareille voi antaa negatiivista palautetta, kun poistavat ilmoituksen. Ostin juuri uudenveroiseksi sanotun tuotteen edullisesti, mutta kun avasin päällyskankaan, sisällä oli ikivanha, lemmikinkarvoja, epämääräisiä tahroja ja repeymiä täynnä oleva vanha tuote. Myyjälle ei voinut enää antaa palautetta, mutta kiukkuisen viestin, tai ehkä parikin laitoin. Olisi pitänyt tajuta jo siitä, ettei sillä ollut arvosteluja ollenkaan ja profiili oli tältä vuodelta.
Minä ostan ja myyn Torissa, en pidä sitä minkäänlaisena pelinä tai valtataisteluna. Kummallisen moni haluaa tinkiä, asia OK, mutta en vastaa näille mitään. Hinta on kerrottu ilmoituksessa, kyselyt "voisitko maksaa postikulut" kun myyn 8 euron tuotetta eivät saa minua vastaamaan, että totta kai, maksan itse 5 e ja sinä saat tuotteen käytännössä 3 e:lla. Noutokaan ei sovi, minulla ei ole viitsimistä pohdiskella, olenko kotona torstaina illalla (aikaa ei tietenkään voi kertoa tuon tarkemmin) tai voisinko tuoda tuotteen sunnuntaina klo 13-17 välisenä aikana ABC:lle, ostaja ilmoittaa, koska lähtevät mökiltä, niin tiedän olla paikalla, heillä ei ole aikaa odotella.